برای مهاجرت به آلمان اولویت با چه افرادی است؟

آگهی ها , فناوری تاریخ انتشار: 02/07/26 بدون نظر   1253 بازدید

اندازه فونت    
برای مهاجرت به آلمان اولویت با چه افرادی است؟

برای مهاجرت به آلمان اولویت با چه افرادی است؟

افراد زیادی از سرتاسر دنیا به دلایلی مانند اشتغال، تحصیل یا پیوستن به خانواده به آلمان مهاجرت می‌کنند. این کشور با داشتن اقتصاد قدرتمند و سبک زندگی سالم، جزو محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی جهان است. در ادامه این مقاله به ۵ تا از راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان پرداخته‌ایم. پس با ما همراه باشید.

کدام افراد می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند؟

اگر به دنبال راهی برای مهاجرت به آلمان هستید، خوب است به موارد زیر نگاهی بیاندازید. به‌طور کلی برای این ۵ دسته افراد، مهاجرت به آلمان در دسترس و آسان‌تر است!

افرادی که قصد دارند در آلمان دنبال کار بگردند.

کشور آلمان برای افرادی که به دنبال فرصت‌های شغلی خوب هستند، یک مقصد ایده‌آل است. فرصت‌هایی که این کشور برای متقاضیان فراهم می‌کند، شامل حوزه‌های متفاوتی می‌شود؛ از جمله مهندسی، پزشکی، ساختمان‌سازی و غیره. برای این دسته از افراد ۲ راه را پیشنهاد می‌کنیم:

الف) ویزای جستجوی کار آلمان (جاب سیکر)

افرادی که مهارت‌های لازم را دارند، می‌توانند با استفاده از این ویزا تا حداکثر ۶ ماه در آلمان بمانند و به دنبال کار بگردند. در صورتی که کار پیدا کنند می‌توانند ویزای خود را به ورک پرمیت (اجازه کار) تغییر دهند. در غیر این صورت باید به کشور خود بازگردند. بر اساس قانون‌های جدید، اخذ ویزای جستجوی کار برای افراد متخصصی که مدرک دانشگاهی ندارند راحت‌تر شده‌است.

ب) کارت شانس آلمان

این ویزا فرصت‌های بیشتری را در مقایسه با ویزای جستجوی کار برای افراد متقاضی ایجاد می‌کند. کارت شانس آلمان بر اساس سیستم امتیازدهی به متقاضیان تعلق می‌گیرد و به مدت ۱ سال به آنها فرصت می‌دهد تا برای پیدا کردن کار به آلمان بیایند. امتیازها به مواردی مانند سطح زبان آلمانی و یا انگلیسی، ارتباط با کشور آلمان، امکان مشارکت همراه در بازار کار و… تعلق می‌گیرد. از مزایای کارت شانس آلمان، می‌توان به داشتن اجازه کار پاره‌وقت اشاره کرد.

افرادی که جاب آفر دارند

اگر از طرف کارفرمایی در کشور آلمان جاب آفر (پیشنهاد کار) دریافت کرده‌اید؛ می‌توانید ویزای ورک پرمیت دریافت کنید. در این صورت به شما اجازه داده می‌شود که برای زندگی و کار در شرکت آلمانی به این کشور بیایید. این گزینه برای نیروی کار ماهر انتخاب مناسبی است. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، با در دست داشتن مدارک لازم از جمله نامه پیشنهاد کار از طرف کارفرما یا قرارداد کاری، می‌توانید درخواست ویزای ورک پرمیت بدهید.

افرادی که قصد کارآفرینی در آلمان دارند.

اگر ایده‌هایی در زمینه تجارت دارید که می‌توانند به اقتصاد آلمان کمک کنند و خودتان می‌توانید بر آنها سرمایه‌گذاری کنید، ویزای کارآفرینی آلمان برای شما مناسب است. برای اینکه کسب‌وکار خودتان را در این کشور راه بیندازید، باید ثابت کنید که پول کافی دارید. این مبلغ را می‌توان از طریق سرمایه شخصی یا وام بانکی تأمین کرد. علاوه بر این افرادی برای اخذ این ویزا واجد شرایط هستند که بتوانند برای دست کم ۵ نفر از شهروندان آلمان، فرصت شغلی ایجاد کنند. برای مبلغ سرمایه‌گذاری، محدودیتی وجود ندارد. با این حال توصیه می‌شود حداقل ۳۶۰ هزار یورو سرمایه‌گذاری انجام دهید.

افرادی که می‌خواهند در آلمان تحصیل کنند.

اگر می‌خواهید در آلمان درس بخوانید، می‌توانید از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنید. آلمان برای شما ویزای ۳ ماهه صادر می‌کند؛ اما اگر دوره تحصیلی شما بیش از ۳ ماه طول می‌کشد، باید پس از رفتن به این کشور برای گرفتن کارت اقامت دانشجویی اقدام کنید.

بعد از اتمام دوره تحصیلی خود، آلمان به شما وقت می‌دهد که به دنبال کار بگردید. در صورتی که در زمان مشخص شده شغل مناسبی پیدا کنید، می‌توانید ویزی خود را به ورک پرمیت تغییر دهید.

از جمله شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان، نامه پذیرش دانشگاه، بیمه سلامت دانشجویی و تمکن مالی (برای تأمین هزینه‌های تحصیل در این کشور) است.

افرادی که قصد دارند به خانواده خود در آلمان بپیوندند.

اگر اعضای خانواده شما در آلمان زندگی می‌کنند، می‌توانید از طریق ویزای پیوست به خانواده برای دریافت اقامت اقدام کنید. فردی که می‌خواهد اسپانسر اعضای خانواده‌اش شود باید در آلمان اقامت قانونی داشته‌باشد، توانایی حمایت مالی از افراد خانواده خود را داشته‌باشد و محیط مناسبی برای زندگی آنها فراهم کند. در این صورت می‌تواند تحت شرایط خاصی همسر و فرزندان خود را که کمتر از ۱۸ سال سن دارند، به آلمان بیاورد. این ویزا تا زمانی که اسپانسر شما در آلمان زندگی می‌کند معتبر است.

بررسی شرایط شما: اولین قدم برای اخذ اقامت آلمان

برای دریافت اقامت این کشور، لازم است شرایط خود را مانند سن، تحصیلات، سابقه کار، مهارت‌ها، سطح زبان و غیره به‌طور واقع‌بینانه بررسی کنید؛ زیرا شرایط اخذ هر ویزا ممکن است با توجه به شرایط شخص شما متفاوت باشد.

مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، تنها تعداد محدودی از برنامه‌های مهاجرتی آلمان هستند. اگر در این زمینه نیاز به کمک دارید، پیشنهاد می‌کنیم به یکی از موسسه‌های مهاجرتی معتبر مراجعه کنید و با مشاوره گرفتن از افراد متخصص در این زمینه، ابهامات خود را برطرف کنید.

 

این پست ۲۴۶۳ بار بازدید شده

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید