Surfe .be - خدمات تبلیغاتی وظایف تسمه کولر خودرو چیست؟ - manjilnews.ir

وظایف تسمه کولر خودرو چیست؟

فناوری تاریخ انتشار: 01/04/14 بدون نظر   24290 بازدید

اندازه فونت    
وظایف تسمه کولر خودرو چیست؟

وظایف تسمه کولر خودرو چیست؟

تسمه های کولر خودرو تاثیر زیادی بر عملکرد کولر خودرو دارند. در فصل گرما، کولر خودرو بیشترین عملکرد را در بین قطعات خودرو ذخیره می کند. اما باید هر سال تجهیزات این فاجعه را بررسی کنید تا در مکانی نامناسب برای شما و سرنشینان خودرویتان دردسر ایجاد نکند.

کمپرسور کولر گازی با استفاده از تسمه تعبیه شده برای حرکت این مکانیسم، شروع به خنک کردن موتور داخلی و در نتیجه ایجاد هوا برای کابین خودرو می کند. اما اگر این تسمه مشکل داشته باشد، کل این مکانیسم از کار می افتد، بنابراین تسمه کولر خودرو بسیار مهم است. حتما در انتخاب این کمربند وسواس زیادی به خرج دهید تا در جای نامناسب پاره نشود. در ادامه به توضیح بیشتر کمربند و نکات مهمی که در مورد این قسمت باید رعایت کنید می پردازیم. پس با ما همراه باشید نکته مهمی که نباید از آن غافل شد این است که تسمه کولر با روشن شدن خودرو شروع به حرکت می کند. اما زمانی که برای استفاده از کولر، کمپرسور را روشن می کنید، درگیری تسمه به طور قابل توجهی بیشتر از زمانی است که کمپرسور خاموش است. به همین دلیل است که تاکید بر بازدید از این اتاق در تابستان است. عمر مفید تسمه کولر بین ۴۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ کیلومتر بسته به نحوه استفاده شما از خودرو و کولر آن است.

علائم خرابی تسمه کولر خودرو

شایع ترین و بارزترین علامت خرابی تسمه کولر خودرو، شنیدن صدایی است که از داخل کاپوت جلو می آید. مدتی است که کار این قطعه با صدای جیر جیر همراه شده است. برای دیدن تسمه کولر، به داخل درب جلویی، زیر کمپرسور کولر نگاه کنید.

لازم به ذکر است که امروزه بسیاری از خودروها به دلیل طراحی سیستم موتور خود از تسمه تهویه مطبوع استفاده نمی کنند. در واقع در این خودروها تسمه دینام جایگزین تسمه های دیگر می شود. خودروهایی مانند پراید یا پژو ۲۰۰۰ هستند که هنوز چند بند زیر کاپوت دارند و علاوه بر تسمه دینام دارای تسمه تهویه مطبوع نیز هستند. دلیل استفاده از تسمه کولر مجزا برای این خودرو به دلیل طراحی نوع موتور آن است. بهترین روش خرید برای لوازم یدکی جک در بازار فروشگاه دیجی کارشاپ می باشد.

بسیاری از افراد می پرسند که کدام نوع تسمه کولر برای ماشین مناسب است. مثلا اگر از فروشنده قطعات خودرو پراید بخواهید کمربند کولر می پرسد دنده ای است یا ساده؟

تسمه دندانه دار به معنای طرح تسمه ای است که روی سطح خود آج هایی دارد. به گفته برخی از کارشناسان، کمربندهای دندانه دار به دلایل زیر دوام بیشتری دارند:

گردش هوا بیشتر است. بنابراین، آنها زودتر خنک می شوند.

هنگام کار اصطکاک کمتری وجود دارد. بنابراین آنها بعداً خراب می شوند.

آنها مقاومت بیشتری دارند. پس کرک نکن

لازم به ذکر است که بسیاری از افراد از تسمه ساده در خودروی خود استفاده می کنند و از کیفیت و عملکرد آن راضی هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، بهتر است در هنگام خرید بر کیفیت مواد اولیه و مواد اولیه تاکید شود.

اگر هرگز زمان زیادی را صرف بررسی زیرانداز خود نکرده اید، ممکن است هیچ ایده ای نداشته باشید که یک کمربند سالم چگونه به نظر می رسد. اکثر کمربندهای خنک‌تر مشکی هستند. این تسمه ها ممکن است شیار داشته باشند یا سطح صافی داشته باشند.

با توجه به توضیحات فوق باید دانست که اگر تسمه های شیاردار لاستیکی و تسمه های صاف بدون ترک باشند، تسمه فن شما در وضعیت خوبی قرار دارد. ترک ها نشان دهنده افزایش عمر و سایش تسمه به دلیل خشکی است. در نهایت کمربندهای ترک خورده می‌شکنند و شما را در میانه راه رها می‌کنند!!

به غیر از آن، مطمئن شوید که در اطراف لبه های تسمه فن لک یا توده وجود ندارد. چنین وضعیتی نشان دهنده حرکت نادرست کمربند در طول مسیر است. کمربندهای فرسوده هر لحظه ممکن است گیر کنند.

در نهایت، باید مطمئن شوید که شیارهای تسمه کولر طبیعی هستند. مطمئن شوید که شیارها از نظر فاصله و اندازه یکنواخت هستند. اگر هر یک از این عیوب را پیدا کردید، وقت آن است که وسیله نقلیه خود را برای تعویض کمربند ایمنی به مرکز خدمات خودرو ببرید.

تسمه های کولر گازی مدرن به گونه ای طراحی شده اند که تا ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر به درستی کار کنند. بسته به شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می کنید، برخی از کمربندها ممکن است دوام بیشتری داشته باشند. اگر در هوای گرم و خشک سوار می شوید، به یاد داشته باشید که در سایه پارک کنید. وسیله نقلیه خود را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید و آن را در گاراژ یا زیر درخت پارک کنید.

هنگام انجام سرویس، مطمئن شوید که مایع خنک کننده یا روغن روی تسمه کولر نریزد. با این کار از آسیب و لغزش جلوگیری می کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که هر گونه آلودگی یا لکه را پاک کنید. همانطور که گفته شد، عمر تسمه فن ماشین شما بستگی به آب و هوای شما دارد. همچنین توصیه می شود از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری شود تا تسمه ها شکل طبیعی خود را حفظ کنند.

بهترین راه برای نگهداری تسمه های تهویه مطبوع این است که حداقل یک بار در ماه تسمه ها را بازرسی کنید و مراقب علائم خرابی یا خرابی باشید. به خاطر داشته باشید که تسمه برای روشن نگه داشتن موتور ضروری است. بنابراین حفظ آنها در شرایط خوب ضروری است. اگر کمربند کولر گازی آسیب دیده است، با یک تکنسین مجرب مشورت کنید.

برای رفع این مشکل، ابتدا مطمئن شوید وسیله نقلیه شما دارای تسمه خنک‌تر و نئوپرن است. کمربندهای قدیمی در خودروهای معمولی معمولا نئوپرن هستند. به سختی می توان گفت که تسمه از نظر ظاهری چه تفاوتی با مدل های تسمه برقی خودروهای مدرن و لوکس دارد و چه زمانی نیاز به تعویض دارند.

برای بازرسی تسمه کولر و رفع مشکلات صدا، ابتدا باید کاپوت خودرو را باز کرده و درپوش های تسمه را بردارید. ممکن است لازم باشد از ابزارهایی مانند پیچ ​​گوشتی یا آچار استفاده کنید. زمانی که می خواهید عملکرد تسمه را در زمان روشن بودن موتور بررسی کنید، به دید مستقیم و دسترسی به تسمه نیاز دارید.

بعد، تسمه خنک کننده را پیدا کنید. تسمه فن در جلوی موتور قرار دارد و به قرقره ای متصل است که فن خنک کننده یا فن های رادیاتور را می چرخاند. تسمه ها اغلب سیاه یا خاکستری هستند

وسیله نقلیه را روشن کنید. مطمئن شوید که ترمز دستی خودرو اعمال شده است. موتور را روشن کن. با روشن شدن موتور، درب کاپوت را باز کرده و کاپوت موتور را بردارید.

هنگامی که موتور روشن می شود، تسمه کولر به سرعت حرکت می کند، بنابراین می توانید نرم کننده تسمه را مستقیماً روی آن اسپری کنید. با این کار باید فورا صدای جیغ تسمه فن قطع شود.

 

این پست ۴۷۶۴۲ بار بازدید شده

برچسب ها:

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید