اختصاص اعتبارات دولتی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی

در شهرستان تاریخ انتشار: 03/02/19 بدون نظر   43 بازدید

اندازه فونت    
اختصاص اعتبارات دولتی برای جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی

ایسنا/گیلان استاندار گیلان در خصوص اعتبارات دولتی که برای جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب انزلی اختصاص یافته، گفت: شهرک صنعتی ۱۴۶، فاضلاب رشت ۱۲۰۰، بیمارستان‌ها ۲۰، مسکن مهر ۱۰۰میلیارد تومان و فاضلاب بندرانزلی ۱۵۰ میلیارد تومان از جمله اعتباراتی است که دولت برای رفع مشکلات تالاب انزلی در جلوگیری ورود فاضلاب انجام داده است.

 اسدالله عباسی امروز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه در حاشیه جلسه قرارگاه جهادی مدیریت ساماندهی تالاب بین‌المللی انزلی که در سالن جلسات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندرانزلی تشکیل شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در قرارگاه جهادی ساماندهی تالاب انزلی که با حضور مسئولین و مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد چند نکته مورد تاکید بود که مهمترین بخش آن، شناسایی منشا آلودگی‌های ورود به تالاب انزلی بود که پس شناسایی؛ در راستای کاهش و مسدود کردن آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: از جمله منشا این آلودگی‌ها؛ شیرابه‌های سراوان، زندان لاکان، مسکن مهر، شهرک صنعتی، بیمارستان‌ها همچنین فاضلاب رشت بود که با مطالعات صورت گرفته، پروژه‌های مربوطه راه‌اندازی شده و در حال انجام است تا از ورود آلودگی به تالاب انزلی جلوگیری شود.

 عباسی در ادامه با اشاره به اینکه لایروبی رودخانه ها آغاز شده، تصریح کرد: منشا آلودگی از فاضلاب‌های صومعه سرا همچنین بندرانزلی شناسایی شده و در حال رفع هستند.

استاندار گیلان با اشاره به لایروبی آب‌راه‌ها همچنین حوضچه آرامش بندرانزلی که توسط اداره کل بنادر و دریانوردی انجام شده، گفت: علاوه بر این لایروبی، قرار شد در قسمت بالا دست رودخانه‌ها، آبخیزداری اجرا شود و از اعتبارات سفر به آن اختصاص یافته یک بخش هم از مولدسازی و تهاتر انجام شود تا هر چه سریعتر در این بخش اقدام شود.

وی به سنبل آبی اشاره و تصریح کرد: پیمانکاری اعمال آمادگی کرده که سنبل آبی را از طریق شرکت‌های دانش بنیان جمع آوری و برداشت و در زمینه‌های مورد نظر خود استفاده کنند همچنین بخش‌های زیادی نیز از طریق سمن‌ها و بسیج سازندگی جمع آوری شده است.

عباسی با بیان اینکه بخش دیگر هم مربوط به ساماندهی روستاهای اطراف تالاب است، گفت: از نظر اجرا و اصلاح طرح هادی همچنین رفع تداخل، اقدامات لازم انجام شده که ادارات ذی‌ربط از جمله بنیاد مسکن، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و محیط زیست همه با هم در این زمینه اقداماتی انجام داده و ۲۱۵ هزار هکتار در تالاب و سطح استان رفع تداخل شده و ۱۵ هزار هکتار دیگر باقی مانده آن هم انجام خواهد شد و کسانی که متصرف شده‌اند آنها هم در چهارچوب قانون گزارش داده و رفع تصرف کنند که مشکلی از این جهت پیش نیاید.

 استاندار گیلان با اشاره به اینکه ۲ جلسه در آینده نزدیک با سمن‌ها و موسسات مردم نهاد همچنین اساتید دانشگاه و صاحب نظران حوزه محیط زیست جهت کمک به احیای تالاب انزلی خواهیم داشت، تاکید کرد: از این حوزه ها در بخش‌هایی که نیاز به اقدامات پیشگیرانه از مشکلات تالاب کمک خواهیم گرفت.

عباسی با بیان اینکه حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آبخیزداری و همچنین ۱۰ میلیارد تومان جهت مقابله با سنبل آبی اختصاش یافته، تصریح کرد: تمام توانمان را برای رفع مسائل و مشکلات زیست محیطی تالاب انزلی با کار گرفتیم و تلاش می‌کنیم و انجام فعالیت‌ها را سرعت دهیم.

وی افزود: همیشه یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور و تاکیدات ایشان راجع به مسائل محیط زیست در استان گیلان از جمله رودخانه‌ها، تالاب و پسماند است و ما نیز در تلاش هستیم طرح جامع پسماند را مدیریت همچنین آلودگی‌ها را کم کنیم و محیط زیست را به معنای واقعی سبز نشان دهیم.

انتهای پیام

این پست ۶۴ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید