۲۶۰ مسموم رضوانشهری ترخیص شدند

گیلان تاریخ انتشار: 03/04/09 بدون نظر   27 بازدید

اندازه فونت    

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ دکتر محمدتقی آشوبی با اشاره به افزایش شمار مسمومیت با علایم تهوع و استفراغ در شهرستان رضوانشهر، اظهار کرد: تاکنون ۲۶۰ نفر از شهروندان رضوانشهری با علائم تهوع، استفراغ و دل‌پیچه به مراکز دولتی و خصوصی این شهرستان مراجعه کرده‌ و همه با حال خوب مرخص شده اند.

وی با بیان اینکه همه بیماران دارای علائم استفراغ و تهوع در مراکز سلامت محور به صورت سرپایی درمان شده اند، اضافه کرد: تاکنون هیچ بیماری در اثر این علائم در مراکز درمانی شهرستان و استان بستری نشده‌اند.

دکتر آشوبی با بیان اینکه این بیماران از روز گذشته در حال مراجعه به مراکز درمانی از جمله بیمارستان شهدای رضوانشهر هستند، ادامه داد: نخستین بیماران مراجعه کننده به بیمارستان شهدای رضوانشهر ساعت ۱۱ صبح روز گذشته بوده‌است.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراجعان با علائم مشابه و احتمال امکان وقوع رخداد بهداشتی اضافه کرد: اقدام لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی دستگاه های مسئول شهرستان رضوانشهر برای بررسی موضوع، شناسایی منشاء بیماری و اقدامات بهداشتی و درمانی لازم انجام شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: قرار است تا شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر سریع نسبت به بررسی‌های اپیدمیولوژیک برای پیدا کردن علت احتمالی از طریق سنجش آب شرب شهرستان از نظر آلودگی میکروبی و میزان کلر باقی مانده آب اقدام کند.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، بررسی کامل آن و شناسایی عوامل بیماری؛ تیم بهداشتی رضوانشهر در محل مرکز بهداشت و بیمارستان و تیم درمانی در بیمارستان شهرستان در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

ارتباطی بین وقوع حادثه و مصرف آب شرب شبکه توزیع وجود ندارد

شرکت آب و فاضلاب گیلان نیز در زمینه انتشار مطلب «مسمومیت جمعی از شهروندان رضوانشهری» پاسخ داد، و اعلام کرد: بلافاصله پس از نشر این خبر در شامگاه گذشته بازدید مشترک همکاران واحد کنترل کیفیت و اداره بهره‌برداری آب امور آب و فاضلاب رضوانشهر با کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت رضوانشهر از وضعیت کیفیت آب شرب شبکه توزیع مناطق اعلام شده همراه با انجام آزمون‌های کلرسنجی، کدورت سنجی و سایر بررسی های میدانی انجام و صورت جلسه شد.

در این مطلب تصریح شده است که وضعیت کیفیت آب شرب از نظر کلر باقیمانده، کدورت، رنگ و بو مطلوب گزارش شده و هیچ ارتباطی بین وقوع حادثه و مصرف آب شرب شبکه توزیع وجود ندارد.

بر اساس بررسی های انجام شده در سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ و گزارشهای بهره برداری هیچ حادثه کیفی در خصوص اختلال در روند گندزدایی و بروز شکستگی در شبکه توزیع طی روزهای اخیر گزارش نشده است و به منظور حصول اطمینان از روند مطلوب بودن کیفیت آب شرب، شست و شوی شبکه توزیع مناطق مورد نظر طی شب گذشته انجام و کلر باقیمانده در محدوده استاندارد افزایش یافت.

لازم به ذکر است که نمونه برداری مجدد و کلرسنجی ساعت پنج صبح امروز نیز حاکی از مطلوبیت کلر باقیمانده آزاد در تمام نقاط شبکه توزیع می‌باشد، ضمن اینکه در خبر پخش شده از سیمای گیلان و در توضیحات فرماندار شهرستان هیچگونه اشاره و ارتباطی بین وقوع این رخداد و آب شرب شهر رضوانشهر مطرح نشده بود.

این پست ۴۸ بار بازدید شده

برچسب ها: ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید