گیلان ظرفیت های بسیاری برای توسعه روابط خارجی دارد

گیلان تاریخ انتشار: 03/03/26 بدون نظر   19 بازدید

اندازه فونت    
گیلان ظرفیت های بسیاری برای توسعه روابط خارجی دارد

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در دیدار با دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی در رشت اظهار کرد: علاوه براین گیلان دارای فرودگاه بین المللی است و به برخی از شهرهای کشور عراق پرواز دارد و این امر فرصت عزیمت زائران کشورهای همسایه از طریق گیلان را به عراق فراهم می کند.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های اقلیمی گیلان موجب می شود تا گردشگران بیشتری جذب این استان شوند، افزود: ساحل، جنگل، مناطق کوهستانی و باستانی بسیار از دیگر جاذبه های استان است که موجب شده سالانه میلیونها گردشگر وارد گیلان شوند.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های کشاورزی استان هم خاطرنشان کرد: این خطه تولیداتی همچون برنج، چای، زیتون، فندق، کیوی، مرکبات، گل گاو زبان، بادام زمینی و سایر محصولات کشاورزی دارد که در این میان چای و برنج استان منحصر بفرد است. پرورش ماهیان خاویاری و گل و گیاه دیگر فعالیتهای اقتصادی استان است که بخشی آنها نیز صادر می شود.

عباسی بیان کرد: روابط دیپلماسی در دولت سیزدهم بسیار قوی است و بر اساس قانون اساسی، مناسبات بسیار خوبی با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی برقرار شده است.

وی اظهار کرد: نگاه امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری وحدت بین مسلمانان و ایجاد روابط حسنه از نظر اقتصادی، فرهنگی و دفاعی با سایر کشورهای اسلامی است تا بتوانیم به خوبی از هم حمایت کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: این واقعه جامعه را در سوگ و اندوه فرو برد و ایام سختی را پشت سر گذاشتیم اما بنا به دستور مقام معظم رهبری بدون اینکه کوچکترین مشکلی در اجرای امور به وجود بیاید با تمام توان کارها در حال انجام است تا با برگزاری انتخاباتی شکوهمند، دولت جدید در راس کار قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون بر قدرتمند شدن و وحدت مسلمانان تاکید شده است، افزود: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و جنگ بین مسلمانان جهان هستند و به همین دلیل کشورهای اسلامی باید بیش از پیش متحد شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه حج نماد وحدت مسلمانان است، گفت: البته به جز مراسم حج، هر ساله شاهد حضور مسلمانان جهان در مراسم اربعین حضرت امام حسین(ع) هستیم که مردم کشور عراق مهمان نوازی بسیار مناسبی در این ایام از زائران انجام می دهند.

به گزارش ایرنا، هیات مطالعاتی دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی شامل؛ چند دانشجوی ایرانی و خارجی به همراه سردار مصطفی مرادیان رئیس دانشکده بین المللی دانشگاه عالی دفاع ملی که با هدف سفر مطالعاتی وارد گیلان شدند با اسدالله عباسی استاندار این استان دیدار کردند.

این پست ۳۸ بار بازدید شده

برچسب ها: ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید