کشور به انسان‌های توسعه‌یافته نیاز دارد

در شهرستان تاریخ انتشار: 03/04/14 بدون نظر   29 بازدید

اندازه فونت    
کشور به انسان‌های توسعه‌یافته نیاز دارد

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه گیلان با اعتقاد به اینکه در عصر حاضر تک‌بعدی پرورش یافتن و صرفاً یک مدرک تحصیلی گرفتن خیلی به کار نمی‌آید، گفت: ما به انسان توسعه‌یافته‌ای نیاز داریم که در همه ابعاد توسعه‌یافتگی مانند علمی، تربیتی، اجتماعی، مهارتی و معنوی به رشد متوازن برسد.

محمد دوستار امروز (۱۴ تیر ماه) در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان رشته‌های حسابداری، مدیریت و اقتصاد دانشگاه گیلان با بیان اینکه کسی که از زندگی خود بهره‌برداری موثر، اثربخش و کارآمد داشته باشد، یک هدف‌گذاری در زندگی دارد، اظهار کرد: این فرد توانسته است در زندگی و هر آنچه را که در دانشگاه و غیر دانشگاه وجود دارد، به خدمت خود بگیرد و برای رسیدن به اهداف خود از آنها بهره‌برداری کند.

کشور به انسان‌های توسعه‌یافته نیاز دارد

وی با اشاره به طرح دو پرسش در آغازین سال‌های تحصیل از دانشجویان، افزود: اگر دانشجویان در طول دوران تحصیل بتوانند به پاسخی یکی از این دو پرسش برسند، دانشگاه، خانواده، جامعه و کشور موفق شده است به آنها در رسیدن به کسب توانمندی و مهارت کمک کند.

کشور به انسان‌های توسعه‌یافته نیاز دارد

رئیس دانشگاه گیلان گفت: دانشجو اگر بتواند به یکی از این دو پرسش پاسخ دهد قطعاً مسیر زندگی‌اش روشن است و اگر موفق به پاسخگویی نشود باید آموخته‌ها، توانمندی‌ها، مهارت‌ها و دغدغه‌هایی را که داشته است بازنگری کند، زیرا دانشگاه تلاش می‌کند دانشجو را در ابعاد مختلف پرورش دهد.

کشور به انسان‌های توسعه‌یافته نیاز دارد

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم جامعه و کشوری توسعه‌یافته داشته باشیم و به مراتب بالا دست یابیم، باید بتوانیم خدمات با کیفیت به جامعه ارائه دهیم. بنابراین دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید بتوانند از توانمندی خود به درستی استفاده کنند.

کشور به انسان‌های توسعه‌یافته نیاز دارد

رئیس دانشگاه گیلان با طرح این پرسش که چرا بازار کار باید شما را به‌عنوان یک فرد برتر انتخاب و جذب کند؟ گفت: این مهم به مزیتی که برای خودتان در طول تحصیل کسب کرده‌اید، باز می‌گردد و شما را در جامعه سرافراز می‌کند، این مهم، بخشی به شما و بخشی به نظام آموزشی مرتبط است.

کشور به انسان‌های توسعه‌یافته نیاز دارد

دوستار با طرح پرسش دوم که چه نیازمندی‌هایی در جامعه بشریت وجود دارد که کسی به فکر برآورده کردن آنها نبوده است و من می‌توانم آنها را فراهم کنم؟ بیان کرد: اگر کسی بتواند به این پرسش پاسخ دهد، زمینه کارآفرین شدن در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر پنج درصد شما تفکر کارآفرینی داشته باشید در جامعه هیچ بیکاری وجود ندارد، افزود: توسعه و رونق اشتغال و رشد جوامع مدیون دیدگاه کارآفرین است و در دانشگاه تلاش می‌کنیم زمینه‌سازی کنیم تا این نگرش و این مهارت در دانشجو به وجود آید.

کشور به انسان‌های توسعه‌یافته نیاز دارد

او اظهار کرد: اگر به این دو پرسش پاسخ دهید قطعاً می‌توانید منشأ اثر، سرمایه و دارایی جامعه محسوب شوید، به یاد داشته باشید انسان‌های موفق در زندگی هدف مشخص داشته‌اند.

دوستار با بیان اینکه از میان همه افراد موفق فقط سه درصد هدف مکتوب داشتند، گفت: ۹۷ درصد بقیه در خدمت این سه درصد هستند، اینکه جزو آن سه درصد باشیم یا خیر به نوع نگرش، پرورش و تربیتی که ما در طول حیات کسب کرده‌ایم برمی‌گردد.

وی افزود: تفاوت بین کشورهای توسعه‌یافته و توسعه‌نیافته در منابع نیست، بلکه در مدیریت منابع است، زمانی کشور توسعه می‌یابد که مدیریت منابع به درستی توسط دانش‌آموختگان این رشته‌ها در سطح جامعه هدایت شود. جامعه به شدت نیازمند این است که شما شرایط و مهارت را در خود فراهم کنید تا در مسیر پیشرفت کشور گام بردارید.

انتهای پیام

این پست ۵۲ بار بازدید شده

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید