چرا باید امتحانات نوبت دوم پایه های نهم و دوازدهم حضوری باشد؟

منجیل تاریخ انتشار: 00/02/08 بدون نظر   440 بازدید

اندازه فونت    
چرا باید امتحانات نوبت دوم پایه های نهم و دوازدهم حضوری باشد؟

محمدرضا شوقی/فعال رسانه ای

چرا باید امتحانات نوبت دوم پایه های نهم و دوازدهم حضوری باشد؟

محمدرضا شوقی/ فعال رسانه ای

چندروز گذشته شخص وزیر آموزش و پرورش آب پاکی را روی دست دانش‌آموزان پایه های نهم، دوازدهم و خانواده‌هایشان ریخت.

درشرایطی که کرونا وضعیت کشور را بحرانی کرده و روزانه بالای ۴۰۰ نفر جان می‌گیرد، صحبت از برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم تحصیلی است.

هرچند نهاد‌هایی از جمله سازمان نظام پزشکی کشور، امتحانات حضوری را به عنوان احتمال یک فاجعه انسانی برشمردند و درباره آن هشدار دادند، اما مدافعان این کار که اغلب در وزارت آموزش و پرورش بودند اعلام داشتند که امتحانات این دو مقطع حضوری باشد…

موضوعی که اگر مسئولان حوزه آموزش و پرورش با توجه به این شرایط بر آن پافشاری کنند، ممکن است ضمن بدتر کردن اوضاع، جان بسیاری از دانش‌آموزان و خانوادهایشان را به خطر بیندازند.

از همین رو است که بسیاری ضمن نگرانی، به این مسئله اعتراض دارند. به خصوص آنکه دانش‌آموزان می‌گویند که تمام سال تحصیلی را به صورت مجازی گذرانده‌اند و دلیلی ندارد که آموزش و پرورش بخواهد امتحاناتشان را حضوری برگزار کند.

حالا در فاصله چند روز تا آغاز امتحانات ترم دوم دانش‌آموزان، بار دیگر معلمان، دانش‌آموزان و والدین آن‌ها دچار سردرگمی و بلاتکلیفی‌اند و نمی‌دانند شیوه برگزاری امتحانات چگونه خواهد بود.!!

اگر هم ستاد ملی کرونا تصمیم‌گیری را به استان‌ها واگذار کند که دردسر‌ها بیشتر می‌شود و مدام باید فوق قرمز و سیاه بودن استان را بررسی کرد.

به نظر می‌رسد آن‌چه مهم است این‌که، بعد از ۲ سال همزیستی با کرونا، به هیچ‌وجه پذیرفته نیست که سیستم آموزشی کشور معطل تصمیمات آنی باشد و نتواند خیال ۱۴ میلیون دانش‌آموز، چند میلیون پدر و مادر و چندده هزار معلم را راحت کند.

این صحبت‌ها و اصرارها بر برگزاری امتحانات حضوری این دو پایه تحصیلی در حالی است که وضعیت آمار فوت شدگان کشور روبه کاهش بود و با توجه به آمار بالای مبتلایان و فوت شدگان و با توجه به مدیریت ناکارآمد مسئولان در مهار آن، نمی‌توان متصور بود که به این زودی این موج فروکش کند. از همین رو است که این مسئله بر استرس خانواده‌ها و دانش‌آموزان افزوده است.

؟سوال های پیش آمده برای دانش آموزان دو مقطع

آیا اگر ما حضوری امتحان بدهیم و خدایی ناکرده مشکلی برایمان پیش بیایید چه کسی مسئول و پاسخگوست

ما که چندین ماه به صورت مجازی درس خوانده‌ایم و به خاطر سلامتی‌مان یک سال یا چندین ماه از خانه بیرون نرفته‌ایم حال چرا باید به خاطر امتحاناتی که ارزش بالاتری از جان خود و عزیزان‌مان ندارد، سلامتی‌مان را به خطر بیندازیم

حتی اگر رعایت هم کنیم نمی‌توانیم با جانمان بازی کرده و ریسک کنیم مسأله مرگ و زندگی انسانهاست بازی نیست!!!…

ما خواهان برگزاری غیرحضوری امتحانات هستیم.

پی نوشت
هدف از یادداشت فوق، صدای برخی از دانش آموزان و خانوادهایشان بوده.

این پست ۲۷۷ بار بازدید شده

برچسب ها: ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید