وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی باید در سایه تلاش مدیران اصلاح شود

در شهرستان تاریخ انتشار: 03/03/12 بدون نظر   49 بازدید

اندازه فونت    
وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی باید در سایه تلاش مدیران اصلاح شود

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت با اشاره به اینکه محیط زیست و منابع طبیعی باید در سایه تلاش مدیران اصلاح شود، بیان کرد: محیط زیست از بی توجهی مدیران در سال های گذشته و هم از حیث انبوه گردشگران آسیب دیده است و ویلاسازی و پسماند و آلودگی رودخانه و تالاب و تخریب منابع طبیعی و… از جمله مشکلات زیست محیطی گیلان به شمار می رود.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۱۱ خردادماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب اسلامی، به تبیین ویژگی های امام خمینی(ره) در منظومه فکری مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار کرد: در اندیشه رهبر انقلاب، امام راحل اهتمام تام نسبت به بندگی خدا و خودسازی و تهذیب نفس و ظلم ستیزی داشت و در برابر نفوذ قدرت های خارجی، ایستادگی می کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به توانایی ملت ها اهمیت می داد و معتقد بود ملت ها توان اداره جامعه خودشان را دارند، تصریح کرد: امام راحل عظیم الشان بر وحدت مسلمانان اصرار داشت و با تفرقه افکنی استکبار جهانی در بین امت اسلام مبارزه می کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تاکید امام خمینی بر ایجاد روابط سالم و دوستانه با دولت های غیر مستکبر اشاره و عنوان کرد: توجه به اسلام ناب، مبارزه با رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی و حفظ وحدت ملی جزو اصول امام بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام خواستار شکل گیری حکومت مردمی در ایران بود، خاطرنشان کرد: ملت ایران در طول ۴۵ سال گذشته نسبت به انقلاب اسلامی در حد اعلی پایبند بودند.

وی با اشاره به تاکید امام بر سازندگی کشور بدون چشمداشت به بیگانگان، تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی این نظام و ملت همواره با خط امام مخالفت می کنند، زیرا امام معتقد بود که میان اسلام و سیاست عینیت وجود دارد و ایشان اسلام منهای سیاست را قبول نداشت و ترویج اسلام بدون سیاست را امری باطل می دانست.

آیت الله فلاحتی خط امام را خط بیداری اسلامی و تضعیف جبهه استکبار به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: امام از امت اسلام می خواست مانع از تقویت استکبار جهانی شوند و راه مقابله با قدرت های زر و زور را در مقاومت می دانست.

وی با اشاره به هوشیاری ملت ایران در برابر نقشه های دشمنان، خاطرنشان کرد: دور شدن مسلمانان از اندیشه های سیاسی اسلام علت خانه نشینی امیرالمومنین علی(ع) و اهل بیت(ع) پس از رحلت پیامبر بود، اما ملت ایران رابطه با رهبر – امت را حفظ کردند و در حماسه های ۸ دی و ۹ دی شاهد هوشیاری و بصیرت و تصمیم به موقع ملت بودیم که موجب ذلت دشمنان شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ۲۲ بهمن ۵۷ را نماد ۱۵ خرداد ۴۲ دانست و اضافه کرد: عصر امام خمینی(ره) از ۱۵ خرداد ۴۲ آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد.

وی با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد ۶۸ از سوی مجلس خبرگان، یادآور شد: رهبر انقلاب در طول ۳۵ سال گذشته توانسته دنیای اسلام را مدیریت کند؛ مقاومت هشت ماهه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین با ۳۶ هزار شهید و مقابله موشک های یمنی های قهرمان با کشتی های کشورهای استکباری در دریای سرخ، به تاسی از مقاومت ملت ایران است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شهدا به ملت ایران عزت و عظمت و اقتدار بخشیدند، عنوان کرد: امروز شاهد خضوع قدرت های پوشالی در برابر ملت ایران هستیم؛ جمهوری اسلامی ایران از مقاومت غزه و آرمان فلسطین حمایت می کند و مجامع جهانی و بسیاری از مردم دنیای غیر اسلام نیز به حامی فلسطین تبدیل شده اند، اما آمریکا هنوز از رژیم کودک کش صهیونیستی حمایت می کند و لذا به زودی نابودی این غده سرطانی که ۷۵ سال بر این قطعه از جغرافیای تاریخ اسلام سایه افکنده، محقق می شود.

وی در ادامه به فرارسیدن روز جهانی محیط زیست اشاره کرد و متذکر شد: محیط زیست ما هم از جهت بی توجهی مدیران در سال های گذشته و هم از حیث انبوه گردشگران آسیب دیده و بخشی از مشکلات زیست محیطی استان به ویژه در حوزه پسماند به گردشگران بر می‌گردد.

آیت الله فلاحتی ویلاسازی و پسماند و آلودگی رودخانه و تالاب و تخریب منابع طبیعی و… را از جمله مشکلات زیست محیطی گیلان دانست و اضافه کرد: محیط زیست و منابع طبیعی در سایه تلاش مدیران اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان از وزرای کابینه دولت جدید خواست مقتدر باشند و به لابی گری های رجال سیاسی تن ندهند و تاکید کرد: برخی از نمایندگان مجلس همچنان بر عزل و نصب مدیران تاکید دارند؛ این در حالی است که رهبر انقلاب مخالف این امر هستند؛ البته نمایندگان می توانند به استاندار مشاوره دهند، اما وظیفه عزل و نصب را ندارند.

وی از مدیران استانی خواست هر گونه فشار از سوی نمایندگان را به دستگاه های نظارتی خبر دهند و خاطرنشان کرد: نماینده مجلس وظایف فراوانی دارد، اما حق جابجایی مدیران را ندارد.

انتهای پیام

این پست ۵۲ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید