ورود بانکها به حوزه بنگاه داری به اقتصاد کشور ضربه می زند

منجیل تاریخ انتشار: 02/08/17 بدون نظر   595 بازدید

اندازه فونت    
ورود بانکها به حوزه بنگاه داری به اقتصاد کشور ضربه می زند

مهرداد گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون برنامه و‌ بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در مورد ورود بانکها به حوزه بنگاه داری،گفت: وقتی بانکها وارد عرصه واسطه گری و دلالی شوند حتما به اقتصاد ضربه خواهند زد، از رقابت دربحث اقتصاد جلوگیری خواهند کرد و منابع به جاهایی می رود که نباید برود.

وی اظهار کرد: سود خوب در حوزه بنگاه داری یا بحث انباشت سرمایه در بانکها و پرداخت کلان پاداش ها به مدیران باعث می شود کهبانکها به سمت بنگاه داری بروند. وگرنه وظایف بانک مشخص است.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم اقتصادمان پویا شود نباید اجازه دهیم که بانک پول های مردم را جمع کند و وارد حوزه دلالی شود. دولت و خود  بانک ها باید راهکار داشته باشند که به سمت رونق اقتصادی بروند نه اینکه خودشان در جامعه تورم ایجاد کنند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی،گفت: خود دولت باید با صدور بخشنامه جلوی بنگاه داری بانکها را بگیرد و اجازه ندهد که  بانکها به این سمت بروند و اجازه دهد بخش خصوصی خودش پیش قدم شود.

وی تاکید کرد: اینکه بانکها تعداد زیادی از مسکن های خالی را در اختیار دارند از همان مصادیق است که وقتی بانک به سمت دلالی و واسطه گری می آید خود به خود ماموریت و برنامه اصلی اش که به کمک اقتصاد است از بین می رود. دولت باید بتواند با رویه های جدید بانکها را به ریل اصلی شان که سرمایه گذاری در کشور است برگردانند.

 

گودرزوند، بیان کرد: مجلس در قانون پیش بینی کرده است که بانکها وارد حوزه بنگاه داری نشوند و دولت باید این را اجرایی کند. معتقدماین کار دولت است که اجازه ورود بانکها به حوزه بنگاه داری، دلالی و واسطه گری را ندهد چراکه قانون کافی در این زمینه داریم.

انتهای پیام/

این پست ۸۷۷ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید