نشست توجیهی و تبیینی انتخابات ویژه اصحاب رسانه در رشت برگزار شد

در شهرستان تاریخ انتشار: 03/03/27 بدون نظر   30 بازدید

اندازه فونت    
نشست توجیهی و تبیینی انتخابات ویژه اصحاب رسانه در رشت برگزار شد

ایسنا/گیلان نشست توجیهی تبیینی «ملاحظات و مفاد قانونی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری» امروز با حضور جواد شفیعی‌ثابت، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان و جمعی از خبرنگاران در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

امیرحسین طاهری، مدیرکل ارشاد گیلان امروز، ۲۷ خردادماه در نشست توجیهی تبیینی «ملاحظات و مفاد قانونی مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری» که با حضور جواد شفیعی‌ثابت، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات استان در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: گیلان رتبه هفتم از نظر تعداد روزنامه و مطبوعات، رتبه چهارم از نظر تعداد پایگاه‌های خبری، رتبه هشتم از نظر تعداد رسانه‌های مجوزدار را داراست بر این اساس رسانه‌های گیلان در حوزه خبری به لحظه کار می‌کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات افزود: الان زمان آگاه سازی جامعه است، رسانه وظیفه آگاه‌سازی و مدیریت عموم جامعه را بر عهده دارد لذا باید از ظرفیت رسانه‌ها بیش از پیش در آگاه سازی جامعه استفاده کنیم.

قاسم مصفا، معاون مطبوعات اداره‌کل ارشاد استان گیلان هم در این نشست اظهار کرد: رسانه‌ها رکن اساسی و تاثیرگذار در بخش مشارکت و افزایش آگاهی‌رسانی در انتخابات هستند.

وی افزود: رسانه‌ها با پوشش گسترده و تحلیل‌های خود می‌توانند افکار عمومی را به سمت انتخاب اصلح هدایت کنند و بر تحقق مشارکت حداکثری اثرگذار باشند، در این مسیر نیاز است که ضمن رعایت اصل بی طرفی به موارد قانونی در اطلاع‌رسانی‌ها هم توجه کنند.

صفری‌نژاد، مدرس دانشگاه در این نشست با برشمردن اهمیت نقش رسانه به عنوان نخبگان جامعه در انتخابات، اظهار کرد: ناکارآمدی و بی تاثیر نشان دادن رای، ناامن سازی کشور با هدف به چالش کشیدن امنیت، برچسب زنی به رسانه‌های داخل مبنی بر همسویی با نظام، عصبی کردن مردم جهت جلوگیری از نمایش وحدت ملی، ایجاد ۲ قطبی کاذب از جمله عملیات‌ رسانه‌ای غرب در کاهش حضور مردم پای صندوق‌های رای است.

وی با بیان اینکه چارچوب نظام اسلامی، بر مبنای جمهوریت است، افزود: امروز در دنیا اکثر نظام‌های سیاسی و حتی کشورهای همسایه پادشاهی هستند و جمهوریت در نظام آنها، معنی ندارد.

مدرس دانشگاه با اشاره به فعالیت احزاب سیاسی و جناح‌های مختلف، گفت: امسال ۶ جریان سیاسی در انتخابات نامزد دارند که به نوعی فعالترین احزاب در کشور هستند و متناسب با چارچوب‌های قانون این افراد احراز صلاحیت شدند.

صفری‌نژاد بیان کرد: امام(ره) کتابی با عنوان «جنود عقل و جهل» دارند که اصحاب رسانه را به مطالعه چند باره این کتاب توصیه می‌کنم، امام راحل ۵۰ سال پیش از انقلاب این کتاب را نوشته‌اند، تمام منابع آن مستند به آیات قرآن است و گفتمان این کتاب انقلاب اسلامی که امروز گفتمان مقاومت است، می‌باشد، در کتاب مذکور ۷۲ صفت برای رهروان شیطان آمده و به عبارتی تاکید شده هر کسی که در راه الله نباشد، رهرو شیطان بوده، حزب الله به معنای رهروان الله است؛ در دنیای امروز آمریکا شیطان انسانی است.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی کسی که قانون اساسی را قبول ندارد یعنی جمهوریت را قبول ندارد، باید شفاف در رسانه‌ها اطلاع رسانی کرد تا سره از ناسره مشخص شود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد کبیر و جهاد تبیین، اظهار کرد: رسانه‌ها مجاهدین عرصه جهاد تبیین هستند؛ بالاترین مرتبه جهاد، جهاد تبیین است و خط مقدم جهادگران تبیین رسانه‌ها هستند که رسالت‌شان معرفی درست و حق‌گویی است.

صفری‌نژاد بیان کرد: در نبرد امروز به تعبیر ناتو عرصه مقابله با انقلاب اسلامی در جنگ شناختی «ذهن انسان» است، در این عرصه تلاش به جابه جایی مفاهیمی نظیر ظالم و مظلوم، شهید و جلاد، ظالم و مستکبر و غیره دارد. ناتو با سازمان بهداشت جهانی و بزرگنمایی دروغین کرونا فضای سایبر را قطب زندگی مردم کردند، لذا در عرصه سایبر ذهن انسان، ابزار رسانه‌ها شده است.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه جنگ و دفاع شناختی و قرارگاه جنگ و دفاع سایبری بیان کرد: باید دانشگاه‌های دفاعی و نظامی اقدام به ایجاد رشته‌های جنگ و دفاع شناختی و سایبری کنند و حتی معاونت‌های این دو حوزه تشکیل شود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه خبرنگاران نخبگان جوامع با نگاه فرامیدانی هستند، تصریح کرد: جوامع بین المللی در ۷۵ سال اخیر هرچقدر از حقوق بشر دم زدند، در ماه‌های اخیر در غزه به استحاله کشیدند زیرا اقداماتی بدتر از هیتلر در غزه انجام دادند، ابعاد این جنایات باید توسط اصحاب رسانه تبیین و روشنگری شود.

صفری‌نژاد گفت: در رابطه با انتخابات ۱۷ استفتاء از مقام معظم رهبری شده که شما به عنوان نخبگان جامعه باید به تبیین آن بپردازید و شرح دهید تا منجر به برگزاری انتخاباتی پرشور شود.

در پایان از برگزیدگان جشنواره با رویکرد زبان و ادبیات پارسی تجلیل شد.

انتهای پیام

این پست ۴۶ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید