منظور از وکیل طلاق توافقی چه کسی است؟

خواندنیها , فناوری تاریخ انتشار: 02/02/16 بدون نظر   2296 بازدید

اندازه فونت    
منظور از وکیل طلاق توافقی چه کسی است؟

منظور از وکیل طلاق توافقی چه کسی است؟

وکیل طلاق توافقی در تهران+ بهترین وکیل طلاق توافقی +وکیل خانم و آقا

طلاق می تواند یک فرآیند دشوار و احساسی برای همه افراد درگیر باشد. با این حال، لزومی ندارد طلاق یک نبرد طولانی در دادگاه باشد. برای کسانی که مایل به همکاری برای جدایی به صورت توافقی هستند، گزینه طلاق توافقی وجود دارد. اما چگونه می‌توانید وکیل مناسبی را پیدا کنید که به شما در این فرآیند کمک کند و از حق و حقوق تان دفاع کند؟ در این پست ، ما بررسی خواهیم کرد که منظور از وکیل طلاق توافقی چیست؟ مزایای اخذ وکیل طلاق توافقی در فرآیند طلاق و بیان چند نکته برای انتخاب بهترین وکیل با توجه به شرایط شما و … پس بیایید با ما همراه شوید!

 

وکیل طلاق توافقی یک متخصص حقوقی است که در کمک به زوج ها برای هدایت روند پایان دادن به ازدواج خود از طریق یک توافق دوستانه تخصص دارد. این نوع وکیل با هر دو طرف برای مذاکره و پیش‌نویس توافقنامه جدایی و طلاق کار می‌کند که نحوه تقسیم دارایی‌ها، ترتیبات حضانت و نفقه کودک و هر موضوع مرتبط دیگری که نیاز به رسیدگی و تعیین تکلیف دارد را مشخص می‌کند.

برخلاف برخی تصورات سنتی، هدف وکلای طلاق توافقی قرار دادن یکی از زوجین در مقابل دیگری نیست. در عوض، آنها برای یافتن زمینه های مشترک و دستیابی به توافقاتی که منصفانه و برای دو طرف سودمند هستند، با موکلین خود همکاری می کنند.

وکلای طلاق توافقی می توانند توصیه های ارزشمندی در مورد الزامات قانونی برای درخواست طلاق و همچنین راهنمایی در مورد گزینه های حل اختلاف جایگزین مانند میانجی گری یا داوری ارائه دهند. آنها همچنین می توانند به موکلین کمک کنند تا از نبردهای پرهزینه دادگاه از طریق مذاکره خارج از دادگاه به آنها کمک کنند.

اگر قصد طلاق توافقی را دارید، مهم است که وکیلی را انتخاب کنید که تجربه کار در این زمینه حقوقی را داشته باشد. به دنبال فردی باشید که صبور، همدل و دارای مهارت های ارتباطی خوب است – به طور کلی  همه ویژگی های لازم برای هدایت فرآیند طلاق در مسیر درست را داشته باشد با توجه به اینکه این فرآیند می تواند یک فرآیند احساسی و گاها استرس زا باشد.

 

مزیت مشاوره با وکیل طلاق توافقی در فرآیند طلاق چیست؟

 

مشاوره با وکیل طلاق توافقی می تواند مزایای زیادی را در طول فرآیند طلاق به همراه داشته باشد. یکی از بزرگترین مزایا این است که می تواند به شما کمک کند تا با همسرتان به شیوه ای مسالمت آمیز و محترمانه به توافق برسید، بدون اینکه مجبور باشید درگیری های طولانی دادگاهی داشته باشید.

یک وکیل طلاق توافقی همچنین می تواند به شما کمک کند تا در سیستم حقوقی پیمایش کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد لازم به موقع و به درستی ثبت شده است. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما در طولانی مدت می شود.

علاوه بر این، یک وکیل طلاق توافقی خوب می تواند در مورد مسائل حساس مانند ترتیبات حضانت فرزند یا تقسیم دارایی ها موضوع مهریه و اجرت المثل و… مشاوره عینی ارائه دهد. آنها همچنین می توانند به عنوان میانجی بین همسران در هنگام اختلاف نظر در مورد مسائل مهم عمل کنند. مشاوره با وکیل طلاق توافقی تضمین می کند که حقوق شما محافظت می شود و تمام توافقات حاصل شده از نظر قانونی لازم الاجرا هستند. این به هر دو طرف درگیر آرامش می دهد.

مشاوره با وکیل طلاق توافقی در این دوران سخت مزایای بی شماری را به همراه دارد. این امکان برقراری ارتباط راحت‌تر بین همسران را در حین انجام مراحل حقوقی پیچیده فراهم می‌کند و در نهایت منجر به یک راه حل دوستانه‌تر برای همه افراد درگیر می‌شود.

 

 آیا در طلاق توافقی مهریه توسط زن اخذ می شود؟

 

یکی از رایج ترین دغدغه های زنانی که به فکر طلاق توافقی هستند این است که آیا در پروسه طلاق،  مهریه خود را دریافت می کنند یا خیر. در بسیاری از فرهنگ ها، مهریه یک زن مبلغ قابل توجهی از پول یا دارایی مرد است و می تواند منبع اصلی امنیت مالی برای زن باشد.

خوشبختانه در طلاق توافقی، زن معمولاً مهریه خود را به طور کامل حفظ می کند. توجه به این نکته ضروری است که اگر در زمان عقد، شرط تنصیف اموال در عقد نامه توسط زوجین امضا شده باشد  اگر زوج در طول ازدواج خود دارایی های مشترکی را به دست آوردند (مانند حساب بانکی مشترک یا ملک و املاک مشترک)، این دارایی ها معمولاً در طلاق توافقی به طور مساوی بین آنها تقسیم می شود.

در برخی موارد، ممکن است نیاز به استخدام وکیل باشد تا اطمینان حاصل شود که حقوق شما در رابطه با مهریه در طول فرآیند طلاق حفظ می شود. یک وکیل طلاق توافقی با تجربه در قانون خانواده می تواند به شما کمک کند تا این موضوع پیچیده را حل کنید و اطمینان حاصل کنید که آنچه را که طبق قوانین حق دارید دریافت می کنید.

در حالی که مذاکرات در مورد مسائل مالی می تواند در طول هر نوع طلاق دشوار باشد، انتخاب یک طلاق توافقی اغلب آرامش خاطر بیشتری را برای زوج هایی فراهم می کند که می خواهند پس از جدایی خود اختلافات را به حداقل برسانند و روابط دوستانه خود را حفظ کنند.

 

مزیت طلاق توافقی نسبت به سایر طلاق ها چیست؟

 

طلاق توافقی، همانطور که از نامش پیداست، نوعی طلاق است که در آن هر دو طرف در مورد تمام جنبه های اصلی جدایی خود توافق دارند. این بدان معناست که آنها در مورد توزیع دارایی ها و بدهی ها البته به نقل از این وبسایت ، ترتیبات حضانت و حمایت از فرزندان، پرداخت نفقه فرزندان (در صورت وجود) و هر موضوع دیگری که مربوط به ازدواج آنها باشد به توافق رسیده اند. پس در خصوص مزایای طلاق توافقی در مقایسه با سایر انواع طلاق می توان گفت؛

اولاً، نسبت به سایر طلاق ها استرس کمتری دارد زیرا نیازی به یک نبرد حقوقی طولانی در دادگاه نیست. طرفین می توانند از طریق فرآیندهای مذاکره یا میانجیگری بدون دخالت قاضی با وکلای خود همکاری کنند. همچنین زمان به سرانجام رسیدن پروسه طلاق بسیار کوتاه تر از سایر طلاق ها خواهد بود.

 

ثانیاً، باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود زیرا زمانی که طرفین قبلاً در مورد هر موضوع مربوط به ازدواج خود به توافق رسیده اند، نیازی به رسیدگی های حقوقی گسترده نیست.

ثالثاً، کنترل بیشتری بر نتایج دادگاه خواهد داشت که می تواند بر اساس موقعیت منحصر به فرد هر یک از طرفین تنظیم شود، بر خلاف مواردی که توسط قضات تصمیم گرفته می شود و گاهی ممکن است با نیازها یا خواسته های یک یا هر دو همسر مطابقت نداشته باشد.

انتخاب طلاق توافقی بر سایر گزینه‌ها می‌تواند روند جدایی شما را از نظر عاطفی و مالی بسیار روان‌تر کند، مشروط بر اینکه با یک وکیل مجرب مشورت کنید که به شما کمک می‌کند در این مسیر حرکت کنید.

 

روند طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟

 

یکی از مزایای طلاق توافقی روند نسبتا سریع آن در مقایسه با سایر انواع طلاق است. مدت زمان برای هر مورد متفاوت است که به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اگر هر دو طرف همکاری داشته باشند و بتوانند به سرعت به توافق برسند، کل فرآیند می تواند در کمتر از یک ماه تکمیل شود. با این حال، اگر اختلافاتی داشته باشند که نیاز به میانجیگری یا مداخله دادگاه داشته باشد، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد که طبق گفته وبسایت وکلای طلاق میباشد.

استخدام وکیل مجرب با جلوگیری از تاخیرهای غیرضروری و ارائه راهنمایی های تخصصی در کل مسیر قانونی به تسریع روند رسیدگی کمک می کند. در حالی که هیچ چارچوب زمانی مشخصی برای تکمیل پرونده طلاق توافقی وجود ندارد زیرا هر پرونده منحصر به فرد و متفاوت از یکدیگر است. همکاری بین همه طرف های درگیر و کمک یک وکیل متخصص می تواند روند را به میزان قابل توجهی سرعت بخشد.

 

این پست ۴۱۳۸ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید