مردم رئیس‌جمهوری پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب انتخاب کنند

در شهرستان تاریخ انتشار: 03/03/16 بدون نظر   45 بازدید

اندازه فونت    
مردم رئیس‌جمهوری پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب انتخاب کنند

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان این‌که مقدمات برگزاری انتخابات ۸ تیر فراهم است، یادآور شد: طبق فرموده رهبری، مردم باید رئیس‌جمهوری فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب را انتخاب کنند.

اسدالله عباسی امشب، ۱۵ خرداد در مراسم گرامی‌داشت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین پانزدهم خرداد که در حسینیه اعظم حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه برگزار شد، حادثه ۱۵ خرداد را حادثه‌ای فراموش نشدنی دانست و اظهار کرد: ۱۵ خرداد سال ۴۲ مبدا نهضت الهی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به مقابله جمعی از علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم با طاغوت در سال ۴۲، افزود: امام علیه رژیم ستمشاهی فریاد زد و مشعل انقلاب را روشن کرد، اما طاغوتیان و ایادی‌شان به حوزه علمیه یورش بردند و طلاب بی‌دفاع را به خاک و خون کشیدند و قرآن‌ها را آتش زدند.

استاندار گیلان، شهید سید یونس حسینی رودباری را اولین شهید انقلاب اسلامی دانست که افتخار گیلان است و عنوان کرد: انقلاب اسلامی حرکتی در امتداد عاشورا و قیام امام حسین(ع) بود که در مقابل جبهه باطل ایستاد، زیرا امام حسین(ع) خود و فرزندانش را فدا کرد تا اسلام و قرآن زنده بماند و به دست ما برسد و امروز وظیفه ما شیعیان است که این راه نورانی را با عزت و اقتدار ادامه دهیم.

عباسی، دستاوردهای انقلاب را مرهون خون شهدا دانست و بیان کرد: شهدا در راه اعتلای اسلام و قرآن فداکاری کردند و راه را به ما نشان دادند؛ تا دنیا دنیاست جبهه باطل هم هست و لذا جبهه حق به مبارزه با جبهه باطل ادامه می‌دهد و در نهایت این جبهه حق است که به پیروزی می‌رسد.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی از سال ۴۲ تاکنون جبهه مقاومت را برای مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل ایجاد کرده است، گفت: امام خمینی با انقلابش مردم‌سالاری دینی و مردمی کردن نظام از طریق همه‌پرسی قانون اساسی را به ارمغان آورد و مردم خودشان نظامشان را انتخاب کردند و پای جمهوریت و اسلامیت آن ایستادند و مقاومت کردند و شهید دادند و همچنان در مسیر هستند.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی در نخستین روزهای پیروزی انقلاب از طریق گروهک‌های ضد انقلاب و تجزیه‌طلب و کمونیست‌ها و منافقین، عنوان کرد: انواع و اقسام توطئه‌ها، کودتاها و ترورها را برنامه‌ریزی کردند و هشت سال جنگ تحمیلی را به راه انداختند؛ شاهد سکوت مرگبار جامعه جهانی در برابر جنایت‌های رژیم بعث عراق علیه ملت ایران بودیم و ابرقدرت‌ها اقدام به تجهیز صدام با سلاح‌های شیمیایی و نامتعارف می‌کردند تا بتوانند با دامن زدن به اختلافات مسلمانان، امت اسلام را در منطقه تضعیف و انقلاب را نابود کنند.

وی ایجاد رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه را به مثابه غده سرطانی برای پیشبرد اهداف استکبار دانست و بیان کرد: بیش از ۷۰ سال است که جامعه جهانی شاهد جنایت‌های غیر انسانی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین هستند، اما در نهایت این جبهه باطل است که نابود می‌شود.

عباسی مسئله فلسطین را مسئله مهم اعتقادی دانست و تاکید کرد: رئیس جمهور شهیدمان در سازمان ملل قرآن را به جهانیان نشان داد و گفت که این کتاب با سوزاندن از بین نخواهد رفت، زیرا آموزه‌های قرآنی در جان مسلمانان نهادینه شده است.

وی با بیان این‌که بعد از رحلت امام، سکان هدایت کشور در اختیار رهبر انقلاب قرار گرفت و ایشان بدون کوچک‌ترین خللی راه امام و انقلاب را ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا شاهد اعتلای نظام اسلامی هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به عبور کشور از فراز و فرودها و پیچ و خم‌های تلخ و سخت این تاریخ ۴۵ ساله، اضافه کرد: اگرچه با جنگ‌ها، ترورها، فتنه‌ها و اغتشاشات مواجه بودیم، اما دشمن همواره ناکام مانده است. البته دشمن خاموش نمی‌ماند و همواره برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تلاش می کند.

عباسی به جنایت صهیونیست‌ها در ترور فرماندهان و دانشمندان کشور اشاره کرد و متذکر شد: دشمنان، داعش را در منطقه ایجاد کردند تا روند عادی‌سازی رژیم صهیونیستی را پیش ببرند، اما طوفان‌الاقصی همه نقشه‌ها را خنثی کرد و عصبانیت امروز اسرائیل ناشی از این ناکامی است.

وی با بیان این‌که اقدامات دولت مردمی و انقلابی سیزدهم مورد تمجید رهبر انقلاب قرار گرفته است، ادامه داد: دولت سیزدهم علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها و دیپلماسی فعال، تجارت بین‌المللی و حل مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی را در دستور کار داشت و کارهای خوبی را به انجام رساند، اما حادثه ناگهانی شهادت رئیس‌جمهور و جمعی از یارانش بسیار دردناک بود.

استاندار گیلان به برگزاری انتخابات در ۸ تیرماه با دستور رهبر انقلاب و در راستای قانون اساسی اشاره و عنوان کرد: مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت حماسه آفریدند، زیرا آیت‌الله رئیسی شعارهای انقلاب را در کشور و جهان زنده نگه‌داشت و بر اساس آرمان‌های انقلاب حرکت کرد و مردمی، جهادی و ولایی بود و در خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناخت.

وی ایمان، اخلاص و امید را ویژگی شهید جمهور دانست و یادآور شد: دولت سیزدهم در شرایطی کار را آغاز کرد که با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی و سررسید اوراق و اسناد خزانه ۵۳۰ هزار میلیارد تومانی مواجه بود و کشورهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند، به ما واکنس کرونا نمی‌دادند و بیماران پروانه‌ای ما پرپر می‌شدند؛ البته دشمن به دنبال ضربه زدن به اسلام، قرآن و انقلاب است، اما خون شهدا دامان دشمن را می‌گیرد.

عباسی با اشاره به سفر اول رئیس جمهور به گیلان و صحبت کردن با مردم در یکی از مناطق کم‌برخوردار، گفت: رئیس‌جمهور شخصا در همه جلسات شورای عالی مسکن حضور داشت، زیرا می‌خواست مشکل مسکن و اشتغال را حل کند؛ خوشبختانه در گیلان اقدامات خوبی داشتیم و در دهه فجر گذشته بیش از ۱۳ همت پروژه را افتتاح کردیم و ۱۵ همت پروژه آماده افتتاح برای سفر دوم رئیس‌جمهور داشتیم.

وی رفع ناترازی برق و گاز و احیای واحدهای صنعتی و تکمیل پروژه‌های راه‌آهن را از جمله مهمترین برنامه‌های دولت در گیلان دانست و تاکید کرد: رئیس‌جمهور بر اساس عزت، حکمت و مصلحت دیپلماسی دولت را فعال کرد و شهید امیرعبداللهیان این کار را به نحو احسن پیش برد؛ در جریان شهادت آیت‌الله رئیسی شاهد اعلام عزای عمومی در برخی از کشورها بودیم که سابقه نداشت و سران بیش از ۷۰ کشور برای عرض تسلیت به ایران آمدند.

استاندار گیلان با بیان این‌که مقدمات برگزاری انتخابات ۸ تیر فراهم است، یادآور شد: با رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور شهید پیمان بستیم که تا پای جان به مردم خدمت صادقانه کنیم؛ طبق فرموده رهبری، مردم باید رئیس‌جمهوری فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب را انتخاب کنند.

وی صحنه انتخابات را صحنه رقابت برای خدمت دانست و بیان کرد: باید رئیس جمهور در تراز نظام اسلامی را انتخاب کنیم که مانند شهید رئیسی مردمی، ولایتمدار و جهادی باشد.

عباسی با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای حمایت از کشاورزان، اضافه کرد: طبق دستور رئیس‌جمهور قرار بود که میزان تولید و مصرف برنج و چای سنجیده شود و به اندازه نیاز واردات داشته باشیم و لذا در سال جهش تولید باید این راه را ادامه دهیم.

انتهای پیام

این پست ۵۲ بار بازدید شده

برچسب ها: , , ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید