لزوم رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی

منجیل تاریخ انتشار: 00/02/04 بدون نظر   688 بازدید

اندازه فونت    
لزوم رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی

محمدرضا شوقی

لزوم رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی

استاندار هشدار داد: میانگین رعایت اصول و مقررات بهداشتی مرتبط با کرونا در گیلان حدود ۵۵ درصد و کمتر از میانگین کشوری است.

منجیل نیوز/ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی منجیل خبر؛استاندار گیلان بر ضرورت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا تاکید کرد و گفت : طبق آخرین بررسی‌ها میانگین رعایت اصول و مقررات بهداشتی مرتبط با کرونا در گیلان حدود ۵۵ درصد است در حالیکه این رقم در میانگین کشوری ۶۱ درصد گزارش شده است.
ارسلان زارع افزود: در شرایط فعلی هر دو آمار برای پیشگیری از شیوع کرونا رضایتبخش نیست و این عدد باید هر چه بیشتر افزایش یابد.
وی همچنین با هشدار دادن به اصناف درجه یک مبنی بر بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی اضافه کرد: در حال حاضر میانگین رعایت پروتکل‌ها در نانوایی ها، مراکز عرضه ارزاق مردم و خوارو بار فروشی‌ها حدود ۵۰ درصد گزارش شده است و نیاز است توجه جدی به این مهم عملی شود.
استاندار گیلان همچنین افزایش نظارت‌های مراجع قانونی به محوریت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی را از اصناف، سازمان‌های دولتی و خصوصی، شهرداری ها، اماکن عمومی و دستگاه‌های خدماتی خواستار شد و افزود: با هرگونه بی انضباطی در خصوص پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا بطور جدی برخورد شود.
ارسلان زارع با اشاره به ماه مبارک رمضان در پیش بودن لیالی قدر به آخرین تصمیمات مرتبط با این ایام اشاره و تصریح کرد: در شهر‌ها و مناطقی که به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، نماز جماعت باید در اماکن روباز و در مناطق زرد و آبی نیز در مساجد و در ساعت معین و طبق ضوابط بهداشتی برپا شود و برای لیالی قدر نیز طبق همین معیار یک مراسم ۲ ساعته مجاز شمرده شده است.
وی در ادامه سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان را مکلف کرد تا یک پروتکل جدیدی در خصوص فعالیت‌های کشاورزی تهیه و تدوین کنند تا کشاورزان در فرایند آماده سازی زمین و کاشت برنج با کمترین تهدید کرونایی مواجه شوند.
استاندار گیلان همچنین از متولیان بقاع متبرکه و مساجد گیلان خواست در شرایط فعلی به هیچ وجه غذا را در این اماکن سرو نکنند؛ و سحری و افطاری بصورت بیرون بر باشد.
ارسلان زارع همچنین با اشاره به عروج شهادت گونه سردار محمد علی حق بین یاد و خاطره این مجاهد جبهه‌های مقاومت را گرامی داشت ونیز درگذشت ایرج قربان نژاد رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ و عضو هیات اجرایی انتخابات شورا‌های اسلامی شهرستان رشت را هم تسلیت گفت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست از کاهش ۱۰ درصدی بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان در مقایسه با یک هفته پیش خبر داد و افزود: در حال حاضر ۹۴۹ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که این رقم هفته گذشته بیش از هزار و ۵۰ نفر بود.
ارسلان سالاری افزود: ۱۳۲ نفر از بیماران کرونایی در بخش آی سی یو بستری هستند و ۴۹ نفر از آنان بد حالند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اعلام کرد: بیش از ۲۵ هزار دوز واکسن کرونا در مرحله نخست به جامعه هدف شامل کادر درمان، سالمندان دارای بیماری‌های زمینه ایی و پاکبانان تزریق شده است.
آبتین حیدرزاده افزود: این تعداد واکسن برای ۵ هزار نفر بصورت ۲ دوز و برای ۱۰ هزار نفر تک دوز تزریق شده است.

این پست ۳۲۵ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید