قیمت دلار در مرز حمایت؛ شکاف دلار و تتر زیاد شد/ اخراج دلار از کانال ۶۰ هزار تومان؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۴ تیر ۱۴۰۳

اقتصادی تاریخ انتشار: 03/04/14 بدون نظر   17 بازدید

اندازه فونت    
قیمت دلار در مرز حمایت؛ شکاف دلار و تتر زیاد شد/ اخراج دلار از کانال ۶۰ هزار تومان؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۴ تیر ۱۴۰۳


عکس:‌ منجیل خبر به نقل از اقتصاد نیوز/ دانیال شایگان

به گزارش منجیل خبر به نقل از اقتصاد نیوز، بازگشت دلار به کانال ۶۰ هزار تومان در پایان معاملات روز چهارشنبه، معاملات آخرین روز کاری هفته را تحت تاثیر خود قرار داده است و بسیاری از معامله گران با وجود آنکه معتقدند امروز بازار به دلیل نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نوسان نخواهد داد؛ اما نسبت به تحرکات بازارساز برای کاهش قیمت دلار به پایین کانال ۶۰ هزار تومان، تردید دارند.

روز گذشته خبری درباره ورود بازارساز به معاملات با تزریق سنگین حواله و اسکناس درهم مورد توجه معامله گران قرار گرفت. برخی از فعالان بازار ادعا کردند بازارساز برای ۳ روز آینده نیز همین برنامه را برای کاهش نرخ دلار به زیر ۶۰ هزارتومان تا پیش از انتخابات جمعه ۱۵ تیر، در نظر دارد. براساس بررسی های خبرنگار منجیل خبر به نقل از اقتصاد نیوز، گروهی دیگر هم معتقدند خبر تزریق هر روز در بازار است و روزانه برای هدف قیمت دلار، نرخ جدید می‌دهد. معاملات روز چهارشنبه هم از این قاعده مستثنی نبود و قیمت ها در بازار تحت تاثیر تحرکات بازارساز مسیر نزولی را در پیش گرفتند و قیمت دلار با از دست دادن کانال ۶۱ هزار تومان، در ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان به کار خود پایان داد. همچنین قیمت درهم امارات که سطح مهم ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان را پیش روی خود داشت،‌ در پی تزریق سنگین بازارساز این سطح را از دست داد و تا ۱۶ هزار و ۶۲۰ تومان پایین آمد. به گزارش منجیل خبر به نقل از اقتصاد نیوز، دلار اما در جریان معاملات پشت خطی از قیمت پایانی روز چهارشنبه کمی فاصله گرفت و در میانه کانال ۶۰ هزار تومان جا خوش کرد.

افزایش فاصله قیمت دلا و تتر در معاملات روز گذشته هم دیگر موضوع مهم بازار ارز تهران بود. این رمزارز که همواره رابطه نزدیکی با اسکناس آمریکایی دارد، کانال ۶۱ هزار را حفظ کرد تا شکاف تتر و دلار هرات به هزار تومان برسد. ارزش تتر در لحظه نگارش این گزارش به ۶۱ هزار و ۶۷۰ تومان رسیده است تا همچنان شکاف هزار تومانی پا برجا بماند.

معامله‌گران فنی معتقدند بازار به مرزهای حمایت رسیده است و اگر دلار مرز مهم ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست بدهد؛‌ عقب نشینی به کانال‌های پایین‌تر در دسترس اسکناس آمریکایی قرار خواهد گرفت. براساس بررسی خبرنگار منجیل خبر به نقل از اقتصاد نیوز،‌ اگر قیمت‌ها در سطوح حمایت تثبیت دهند، مسیر افزایش قیمت هموار خواهد شد و مرز مقاومت دلار ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان پیش روی دلار قرار خواهد گرفت که در صورت رسیدن به آن و تثبیت روزانه بالای آن، شاهد بازگشت قیمت به کانال های افزایشی خواهیم بود.

گروهی دیگر از فعالان بازار هم معتقدند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳،‌ تغییر روند بازار و نوسان محسوس قیمت ها در جریان معاملات امروز چندان محتمل نیست و بازار در مسیر رنج حرکت خواهد کرد.

این پست ۳۴ بار بازدید شده

برچسب ها: ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید