قاضی زاده هاشمی: تلاش کنیم تاریخ تکرار نشود به عقب برنگردیم

گیلان تاریخ انتشار: 03/04/13 بدون نظر   22 بازدید

اندازه فونت    
قاضی زاده هاشمی: تلاش کنیم تاریخ تکرار نشود به عقب برنگردیم

به گزارش ایرنا، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» عصر چهارشنبه در جمع هواداران جلیلی در ورزشگاه شهید عضدی رشت تصریح کرد: آمریکا و آمریکایی ها یک روش پیروزی بر این نظام بیشتر ندارند و آنکه ما را از درون دچار مشکل کنند،باورها و نظام محاسباتی ما را تغییر دهند و خود را در چشم ملت و مسئولان ما بزرگ کرده و ما را مرعوب و تسلیم کنند. برای آنکه بتوانند این کار را انجام دهند نیاز به حضور لیبرالها و غرب زده ها در عرصه مدیریت کشور ما دارند.

وی ادامه داد: آنها باید در عرصه رسانه، مدیریت و اقتصاد کشور حاکم شوند تا دائم ما را از غرب و آمریکا ترسانده و به جای خدا، کدخدا را در چشم ما بزرگ کنند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اگر یک دهه ما را متوقف و اقتصاد ما را کوچک و سفره معیشت مردم را کوچک کردند توسط غرب زده ها بود نه قدرت آمریکایی ها و تحریم هایشان.

وی اظهار کرد: تحریم های آمریکایی ها از اول انقلاب بوده و همچنان هم هست و در دولت شهید رئیسی هم بود مگر اقتصاد ما کوچک شد؟ چه اتفاقی در عرصه اقتصاد افتاد که رشد اقتصادی حاصل، کارخانجات تعطیل شده ما احیاء شد و یک به یک پای آنها را از منطقه قطع کردیم و روابط قطع شده ما با کشورهای همسایه دوباره برقرار شد روابطی که آنها با تلاش بسیار قطع کرده بودند.

قاضی زاده هاشمی افزود: آمریکا دشمنی خود را داشت و اسرائیل هم از هیچ کاری اعم از از ترور، خرابکاری و اقدامات ضد امینتی علیه این کشور و نظام دریغ نکرد. آنان دور تا دور ما پایگاه های کوناگون درست کردند و در کشورهای اطراف ما ناتوی عربی و اسلامی راه انداختند و ترامپ ۵۷ کشور را دور هم جمع کرد و علیه ایران با هم هم‌پیمان شدند.

وی تصریح کرد: اما آنان راه به جایی نبردند و ناتو از هم پاشید و در این دولت یک به یک کشورهایی که با ما قطع رابطه کرده بودند چنانکه برخی چون سودان و جیبوتی پول گرفته بودند که با ما قطع رابطه کند، همه یک به یک برگشتند.

قاضی زاده هاشمی افزود: دایره ارتباطات و مناسبات ما در عرصه های بین المللی از سازمان ملل تا سازمان ها و پیمانهای منطقه ای چون بریکس و شانگهای و امثال اینها ما گسترده شد.

وی گفت: در همین چند روز اخیر قرارداد آزاد تجاری بزرگی بین ما و اوراسیا به میزان ۸۰۰ میلیارد دلار امضا شد که بر اساس آن کالاهای ایرانی مجوز صادرات به تمام کشورهای منطقه بدون پرداخت عوارض گمرک و مالیات را خواهند داشت.

وی در ادامه با طرح این سئوال که آیا آنها توانستند یک قرار داد به این شکل منعقد کنند، افزود : آنها (دولت قبل) هدفشان حل مشکل مردم نیست و آمده بودند که مشکل مردم بماند تا مردم تسلیم شوند.

وی ادامه داد : تا وقتی مردم انقلابی و مبارز و در صحنه پشتیبان نظام انقلابی خود باشد این نظام انقلابی کوتاه نمی آید.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: وقتی نظام انقلابی جمهوری اسلامی ایستاده باشد جهانی از شمال آفریقا تا چین ، غرب آسیا و حتی اروپا ایستاده و کسی زیرباراروپایی ها و آمریکایی ها نخواهد رفت. وی تصریح کرد: اگر امروز می بینید چین و روسیه جرات یافته اند در مقابل آمریکا بایستند برای آن است که دیده اند که یک ملت تنها؛ ۴۰ سال پای آرمانهایش ایستاده و آمریکا نتوانسته هیچ غلطی بکند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه مردمان بزرگ وغیور دیار گیلان اعم از گیلک و تالش، ترک وفارس نماد غیرت دینی هستند، گفت: نام گیلان آمیخته با عنوان دیارعلویان اولین حکومت شیعی است ومردمان این دیار پناهگاه اهل بیت (ع) و فرزندان آنان بودند.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: از سویی نام گیلان یادآور خاطره میرزا کوچک خان جنگلی،نماد مبارزه با استعمار و استبداد و نیز شخصیتی روحانی، فرزانه و انقلابی است که هم در برابر استبداد داخلی و هم تسلط بیگانگان اعم از روسیه تزاری تا انگلیس ایستاد.

وی گفت: شعارش آن بود که یک قطعه از این خاک را نباید به دشمن داد و در این مسیر شهید شد او که از استقلال این سرزمین بود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ملت بزرگ ایران در تاریخ خود میرزا کوچک های زیادی داشته است و چهره های برجسته بسیاری که از هویت ایرانی – اسلامی این سرزمین دفاع کردند و نگذاشتند این خاک تحت سیطره دشمنان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: اما در مقابل این نگرش، تفکری وابسته و بی‌اعتماد به خود وجود داشته است ، در مقابل امیر کبیر، میرزا آقاخان نوری هم بوده است در مقابل میرزا کوچک هم چهره هایی بودند که در همین سرزمین به شرق و یا غرب وابسته بوده و به عنوان عمله آنها عمل می کردند و تلاششان آن بوده این سرزمین را آسان در اختیار آنان قرار دهند.

وی گفت : انقلاب اسلامی ایران هم که به پیروزی رسید امام راحل با ۲ تکیه گاه انقلاب را به پیش برد و به پیروزی رساند یک تکیه گاه خداوند و دیگری مردم از زنان و مردان و همه اقوام این جامعه بودند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: امروز ایران عزیز ما بر قله جهان ایستاده و آبرویی دارد که کمتر ملتی در جهان آن را دارد، نقش آفرین و اثرگذار است.

وی افزود:برای دیدن این اثرگذاری به مبارزات انتخاباتی دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا نگاه کنید هیچ مناظره ای بین این ۲ فرد نیست که موضوع و نقش ایران در آن مطرح نشود و وعده هایی که این ۲ علیه این نظام و کشور می دهند اما ۴۰ سال هیچ غلطی نتوانستند بکنند و بعد زا این هم نمی توانند.

وی اظهار کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم خود را قدرت بلامنازع جهان می دانست و بود و الان هم بر حسب ظاهر در بین قدرت های مادی عالم قدرت بلامنازع است اما باید توجه داشت که در ابتدای انقلاب که ما دست خالی بودیم آمریکا در اوج قدرت و دوره ای که ۵۰ درصد اقتصاد جهان را در اختیار داشت از پس ملت ایران بر نیامد. آن روز نتوانست از رژیم وابسته خود و رژیم هایش وابسته اش در منطقه و منافعش در غرب آسیا حمایت کند و یک به یک آنها توسط نهضت امام روح الله کنار زده شد چه رسد امروز که مستاصل است و روز به روز ضعیف تر شده و قدرتش اقتصادیش به کمتر از ۲۳ درصد رسیده و قدرت های نوظهور اقتصادی جهان کم ، کم جای آن را می گیرند.

قاضی زاده هاشمی خطاب به مردم استان گیلان، گفت : بدانید ملت ایران و شما به شرط اعتماد به نفس با تکیه بر خدا و داشتن مدیرانی شجاع و کارآمد تمام قله‌های عالم را فتح خواهید کرد. مدیرانی که به مردمشان تکیه می‌کنند، جوانانشان را باوردارند، به کارشناسان داخلی تکیه دارند و نگاه نمی کنند که فلان سازمان بین المللی یا تجارت جهانی یا فلان بانک جهانی برایشان نسخه بپیچد می توانند کشور را به پیش ببرند. این مدیران ملت با استعداد ایران را که قله‌های علم و دانش جهان را فتح کرده اند، باوردارند.

وی با طرح این پرسش که شما چند دانشمند گیلانی دارید که امروز در صدر دانشمندان جهانند؟ افزود : ما چه نیازی داریم که دیگران برای ما نسخه بپیچند ؟ قاضی زاده هاشمی گفت: اگر من اینجا حاضرم و در میان دو نامزد حاضر از برادرم دکتر جلیلی حمایت می کنم برای آن است که مساله ما نوع نگاه، سبک زندگی و درک از دوست و دشمن و نوع جهان بینی است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: این عزیزان ما دوست و دشمن خود را قاطی کرده اند و دشمن را دوست و با ملت خود مرزبندی می کنند؛ به قول امام خمینی(ره)تاریخ ملت ایران مشحون است از خیانت برخی خواص به ملت ایران؛ ما کم چوب نخورده ایم از افرادی که باورهای ایمانی آنها ضعیف بوده و مملکت و مردم را فروختند و در دوران معاصر نیز این را تجربه کرده ایم.

وی افزود : باید تلاش کنیم تاریخ تکرار نشود به عقب برنگردیم؛ ملتی که تاریخ خود را فراموش کند به ناچار مجبور به تکرار گرفتاریهایش است. ببینید با ما چه کردند.! عزیزان! در این جهان پیش رو که ۲، سه روز تا تحقق آن باقی نمانده یک نهضت عمومی نیاز است. احساس وظیفه عمومی، جزئی از عبادت ماست؛ مهمترین امربه معروف و نهی از منکر در امر حکومت و مصداق تولی و تبری است. دوستی با دوستان خدا و مرزبندی با کسانی است که با دشمنان خدا همراهی می کنند؛ نگاهشان به دست کفار است و می خواهند امر مسلمین را از کفار صدقه بگیرند.

وی ادامه داد: باید با اینها مرزبندی کرد؛ باید مردمی که خدای نکرده در اثر گرفتاری‌های زندگی و سختی در معیشتشان و امثال اینها گرفتار تبلیغات اینها شده‌اند را آگاه کرد و به آنها گفت که حتی دنیا هم در پیروی از آنها نیست و اگر خیر دنیا و آخرت می خواهید پیرو یک دولتی مکتبی و ولایی باشید.

وی ابراز امیدواری کرد: مردم بصیر گیلان مثل همیشه در عرصه حاضر باشند؛ شما شخصیت‌های بزرگی چون آیت الله بهجت داشتید شخصیت‌های که معلمین و مربیان ما بوده اند و امیدواریم شاگردان خوبی برایشان باشیم و این باید در عمل ما نمود یابد و امروز وقت عمل است . وی ادامه داد: شما خاضعانه می خواهم تلاش کنید تا دولت ارزشی با محوریت برادرم دکتر جلیلی روی کار بیاید و تداوم خط روشن شهید رئیسی باشد.

این پست ۴۲ بار بازدید شده

برچسب ها: , , ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید