فرماندار شهرستان رودبار در نماز جمعه منجیل: اجرای قوانین پدافند غیرعامل یک اصل بسیار مهم و اساسی در کشور است

منجیل تاریخ انتشار: 02/08/05 بدون نظر   690 بازدید

اندازه فونت    
فرماندار شهرستان رودبار در نماز جمعه منجیل: اجرای قوانین پدافند غیرعامل یک اصل بسیار مهم و اساسی در کشور است

منجیل نیوز/ به گزارش پایگاه خبری منجیل خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رودبار: طهمورث عموپور مقام عالی دولت سیزدهم در شهرستان رودبار، به مناسبت فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل در بین الصلاتین نماز عبادی سیاسی جمعه شهر منجیل سخنرانی کرد.

فرماندار شهرستان رودبار ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین و به ویژه غزه و تسلیت به مسلمانان جهان، اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد قطعی بودن و پایان یافتن این حکومت منحوس کرد.

وی افزود: در طول عمر دولت غاصب صهیونیستی اسرائیل، کمتر سابقه داشت اما شاهد بودیم که مردم مسلمان و آزادی خواهان جهان حتی در ایالات متحده آمریکا و انگلیس علیه جنایت های ددمنشانه آنها قیام کرده اند.

عموپور تصریح کرد:پدافند غیرعامل یک اصل بسیار مهم و اساسی در کشور است که باید به آن توجه کرد.

فرماندار شهرستان رودبار اظهارداشت: با توجه به‌ اینکه شهرستان رودبار پهناورترین شهرستان استان گیلان است، زیرساخت های مهم و اساسی از جمله خطوط انتقال نفت و بنزین در این شهرستان وجود دارد.

وی یاد آور شد: بیش از ۱۲۰ شرکت تولیدی ، صنعتی و کارخانجات در شهرستان وجود دارد که در این زمینه، “مبحث پدافند غیرعامل” بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار شهرستان رودبار گفت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است که باید در سطح کشور انجام شود.

وی اشاره به اجرای پدافند غیرعامل در مبحث ملخ مراکشی در این شهرستان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ هجوم ملخ های مراکشی به باغات و مراتع شهرستان رودبار به یک معضل بزرگ و آفت برای کشاورزان رودباری تبدیل شده بود که با اجرای پدافند غیرعامل این معضل و بحران مرتفع شد.

مقام عالی دولت در شهرستان رودبار بیان داشت: پدافند غیرعامل انواع مختلفی را شامل می شود اما مهمترین موضوعی که امروز در کشور مشاهده میکنیم،”پدافند غیرعامل فرهنگی” است که دشمنان به عنوان “جنگ نرم” علیه انقلاب و نظام استفاده میکنند.

وی اذعان داشت: در گذشته به پدافند غیرعامل فرهنگی توجه خوبی نشده و ضروریست متولیان فرهنگی در جهت ایجاد زمینه مناسب برای موضوع پدافند غیرعامل فرهنگی بیشتر تلاش کنند.

وی تصریح کرد: در پدافند غیرعامل فرهنگی باید تمامی امکانات فرهنگی شامل مؤلفه های تنوع فرهنگی، هنر، ادبیات، دین، فیلم و سینما، مد، صنایع دستی و فرهنگی، روشنفکری، موسیقی، نشاط ، تفریح و سرگرمی و نظیر آنان برای مقابله با تهدید های دشمن در فضای فرهنگی به کار گرفته و تلاش شود تا سلسله اقدام های اقناعی بر پایه باورهای موجود در جامعه صورت گیرد تا دشمن نتواند به جامعه هدف نگاه پذیرش شکست و ضعف را بقبولاند.

فرماندار شهرستان رودبار اجرای پدافند غیرعامل را در این شهرستان مطلوب دانست و افزود: در سطح شهرستان رودبار پدافند غیرعامل فرهنگی با وجود مردم فهیم و آگاه و همفکری ائمه جمعه توانمند این مهم به خوبی درحال اجرایی شدن است.

مقام عالی دولت سیزدهم در شهرستان رودبار در پایان اشاره به ضرورت دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه سال جاری کرد و گفت: باتوجه به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و بنا به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری، مردم حضوری پررنگ و حداکثری در پای صندوق های آراء داشته باشند، حضور مردم در صحنه انتخابات، اقتدار و ضریب امنیت ملی کشور را بالا برده و دشمنان کشور و انقلاب را  ناامید میکند.

این پست ۴۷۴ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید