فرماندار رودبار در جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران این شهرستان

منجیل تاریخ انتشار: 00/03/07 بدون نظر   1317 بازدید

اندازه فونت    
فرماندار رودبار در جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران این شهرستان

منجیل نیوز/ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی منجیل خبر،به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رودبار؛فرماندار این شهرستان در جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران این شهرستان بر هماهنگی و همکاری تمام دستگاهها برای خدمات رسانی مناسب جهت اسکان دائم و موقت و همچنین تامین امکانات معیشتی مورد نیاز مردم تاکید کرد
هوشنگ عباسقلی زاده افزود؛ با توجه به بحران به وجود آمده و رانش زمین در روستای خرشک و هم زمانی فصل کشاورزی با وقوع حادثه که باعث نگرانی و ناراحتی مضاعف مردم شده ضرورت رفع خطر و جلوگیری از بروز حادثه جانی و حسارت مالی برای اهالی روستا را به جد خواستاریم.
وی گفت؛ بخش عمده ای از معادن گیلان در شهرستان رودبار مستقر است که این مسئله مشکلات و نارضایتی های زیادی در نقاط مجاور با مناطق مسکونی علاوه بر مشکلات زیست محیطی و مخاطرات مختلف ایجاد کرده است.
عباسقلی زاده گفت؛ ضرورت نظارت بر رعایت ملاحظات اجتماعی و فنی و ایمنی در زمان صدور مجوز و رعایت ضوابط در زمان برداشت مورد توجه بیشتر سازمان صمت قرار گیرد و هر دستگاه و شخص پاسخگوی قصور و اهمال خود در این زمینه در مراجع ذیصلاح باشد.
وی همچنین گفت؛ مقرر شده است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با همکاری فرمانداری رودبار تدابیر و اقدامات لازم در خصوص اسکان موقت، دائم و کمکهای معیشتی مورد نیاز اهالی را به عمل آورد.
فرماندار تصریح کرد؛ تیم متشکل از کارشناسان متخصص موضوع در حوزه های مختلف توسط بنیاد مسکن استان جهت بررسی ابعاد رانش، لغزش و فرضیات احتمالی برای جلوگیری از رانشهای بعدی و همچنین تثبیت و پایدارسازی محل رانش در محل مستقر و در مدت دو هفته نسبت به احصاء و جمع بندی و اعلام نتیجه کارشناسی به دستگاههای مربوطه جهت اتخاذ تصمیم اقدام می کنند.
عباسقلی زاده گفت؛ جهاد کشاورزی استان نسبت به تهیه گزارش و برآورد خسارت وارده در حوزه کشاورزی و دامی و همچنین پشتیبانی لازم در حوزه دام و طیور اهالی خسارت دیده اقدام می کند.
فرماندار همچنین گفت؛ تا اطلاع ثانوی معادن مجاور محل رانش متوقف می گردند و مکانهایی که دارای مخاطرات زیست محیطی، طبیعی، رانشی و لغزشی هستند از طریق بخشداران و شهرداران شناسایی و به فرمانداری اعلام گردند تا در جهت بازنگری و تجدید نظر در مجوز صادره از طریق شورای معادن استان اقدام گردد.

این پست ۴۷۱ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید