عزت کلید واژه تقاضای مردم گیلان از رئیس جمهور

گیلان تاریخ انتشار: 03/04/09 بدون نظر   23 بازدید

اندازه فونت    

به گزارش ایرنا، انتخابات یک فرایند تصمیم‌گیری رسمی با حضور مردم برای اداره امور است و گیلانیان نیز امروز همگام با مردم سایر اقصی نقاط کشور از دقایق ابتدایی آغاز انتخابات در محل های اخذ رای حضور یافته تا با مشارکت در انتخابات، اصلح ترین فرد را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند رئیس جمهوری که عزت و اقتدار را در ادامه دولت خدمت در همه ابعاد برای کشور رقم زند.
برخی از رای دهندگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کردند که مردم در همه عرصه های مشارکت اعم از اجتماعی و سیاسی و هر زمان که نظام جمهوری اسلامی نیاز به حضور مردم داشته هماره پرشکوه حاضر بوده و امروز هم هستند و انتظار هم دارند دولت جدید با تمام توان و تلاش خود، مشکلات موجود به خصوص اقتصادی و معیشتی را برطرف کند.

یکی از فعالان سیاسی و مدرس دانشگاه که در یکی از شعب اخذ رای شهرستان رشت برای مشارکت در انتخابات حضور یافته بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انتخابات مظهر و نماد مردم‌سالاری است و صندوق رای نیز فرصت مناسب و قانونی برای آینده‌ای بهتر است.

حسین مهرثابت افزود: البته این فرصتی که داریم حاصل و ثمره خون شهدا از صدر اسلام، نهضت عاشورا، انقلاب مشروطه، نهضت جنگل، انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و تاکنون است و به همین دلیل باید این فرصت را مغتنم شمرده و در انتخابات حضور حداکثری داشته باشیم.

مشارکت حداکثری در انتخابات منشاء قدرت نظام و عزت ملت است

حضور ملت ما در این انتخابات بسیار قوی و مقتدرانه خواهد بود

این استاد دانشگاه ادامه داد: امیدواریم که مردم با حضور گسترده خود در انتخابات ریاست جمهوری این دوره نیز خالق حماسه ای دیگر باشند تا فردایی بهتر برایمان رقم بخورد؛ لذا بایدفردی آگاه، توانمند، دغدغه مند، کارآمد با نگاهی جهانی برای درخشش در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی انتخاب کرد و نسبت به مشکلات جامعه اشراف داشته باشد تا از بار آن بر دوش مردم بکاهد.

وی اضافه کرد: انتظار است فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود نسبت به اولویتهای جامعه و مشکلات معیشتی و رفاهی، رفع بیکاری، کاهش آسیبهای اجتماعی و رشد شاخص‌های توسعه به ویژه در مسیر دستیابی به تعادل اجتماعی گام بردارد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: انتظار ما نیز از فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود این است که نسبت به اولویتهای جامعه و مشکلات معیشتی و رفاهی، رفع بیکاری، کاهش آسیبهای اجتماعی و رشد شاخص‌های توسعه به ویژه در مسیر دستیابی به تعادل اجتماعی گام بردارد

این فعال سیاسی، اجتماعی خاطرنشان کرد: می خواهیم که رئیس جمهور نگاه ویژه ای به توسعه استان گیلان به ویژه ساماندهی بخش کشاورزی و گردشگری داشته باشد زیرا گیلان نقش بسزایی در تولید سرانه کشور دارد.

مهرثابت بیان کرد: به هرحال مردم انتظار دارند که هر یک از چهار نامزدی که برای ریاست جمهوری رقابت می‌کنند، در صورت انتخاب شدن به وعده های خود عمل کند و بتواند با حضور کارشناسان مجرب، مشکلات را ریشه‌ای برطرف کند.

دغدغه مشکلات مردم مهمترین اولویت رئیس جمهور باشد

محمد قریشی یکی دیگر از افرادی که برای حضور در انتخابات در صف اخذ رای قرار داشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مردم به خوبی وضعیت موجود را درک می‌کنند و می‌دانند که شرایط متفاوت است و باید حضور گسترده در انتخابات داشته و همچنین فرد شایسته‌ای را انتخاب کنند تا راه رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی ادامه یابد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر ما نیز انتظار داریم که رئیس جمهور نیز دغدغه مشکلات مردم مهمترین اولویتش باشد و ضمن اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در صحنه های بین‌المللی تحکیم بخشد، مشکلات موجود را با طرح‌های کارآمد در اسرع وقت کاهش دهد.

وی که خود را یکی از کارگران ساختمانی معرفی کرد، در ادامه افزود: من امروز هم باید سرکار حاضر شوم اما ساعتی را مرخصی گرفتم تا در دقایق ابتدایی انتخابات حضور یافته و پس از آن به سر کار بازگردم و با توجه به وضعیت قشر کارگر انتظار آن است که رئیس جمهور نیز مشکلات معیشتی مردم به خصوص قشر کارگران و کارمندان را برطرف کند.

مشکلات جوانان با ایده‌های به روز مرتفع شود

یکی از رای اولی ها نیز هنگام شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در این مشارکت ملی حضور یافتم و برای نخستین حضور در عرصه تلاش کردم با شناخت و آگاهی پای صندوق های رای حاضر شوم.

ماهان افزود: من با شرکت در انتخابات در سرنوشت سیاسی و توسعه کشور موثر هستم؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه این فرصت به ما داده شده، ما نیز باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده و با شرکت در انتخابات اصلح ترین فرد را برگزینیم.

وی خاطرنشان کرد: البته از فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود نیز می خواهیم که مشکلات جوانان را درک و با ایده های به روز و کارآمد درصدد رفع مشکلات این قشر برآید که یکی از دغدغه های این قشر بازار کار و همچنین ادامه تحصیل است و انتظار می رود شرایط به گونه‌ای رقم زده شود که همه افرادی که توانایی و استعداد خوبی دارند، شانس ادامه تحصیل را در دانشگاه داشته باشند.

عزت کلید واژه تقاضای مردم گیلان از رئیس جمهور

وی افزود: امیداوریم که شرایط برای دانش آموزان با استعداد و علاقمند طوری فراهم شود که کنکور مانع از ادامه تحصیل آنان نشود؛ زیرا خیلی از دانش آموزانی که علاقه به تحصیل در یک رشته خاصی را دارند، شاید در کنکور موفقیتی حاصل نکنند و به همین دلیل از ادامه تحصیل باز می‌مانند.

زندگی متوسط خواست افراد محروم و آسیب پذیر

یکی از بانوان اهل شهرستان رشت که برای حضور در انتخابات در پای یکی از صندوق های رای حضور یافته بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ما انتظار داریم هر شخصی که رئیس جمهور می شود، دغدغه‌اش برطرف کردن مشکلات قشر محروم و مستضعف جامعه باشد.

وی که با زبان گیلگی سخن می گفت، افزود: یکی از مشکلات اساسی جامعه که اقشار کم درآمد را زجر می‌دهد، اجاره بهاست که نسبت به چند سال اخیر چند برابر افزایش یافته و هیچ نظارتی هم نمی‌توان بر روی آن داشت و افرادی همانند من باید بیشتر حقوق و مستمری ماهانه خود را به صاحبخانه پرداخت کنند.

وی بیان کرد: یکی از دولتها برای خانه‌دار کردن قشر ضعیف جامعه اقدام مناسبی را انجام داد اما همه افراد محروم و ضعیف جامعه نتوانستند در آن طرح ثبت‌نام کنند و صاحب‌ مسکن شوند و پس از آن نیز طرح نهضت ملی مسکن مطرح شد که در این طرح فقط اقشار متوسط به بالای جامعه می توانند ثبت نام کنند وگرنه امثال من که تمامی موجوی آنان یک میلیارد ریال هم نیست چگونه می توانند حدود پنج میلیارد ریال برای این طرح پرداخت کنند.

این بانوی مستمری بگیر رشتی خاطرنشان کرد: به هرحال دولت جدید باید بتواند با طرح‌های ابتکاری و موثر مشکلات مهم جامعه از قبیل مسکن، اشتغال و تورم را برطرف کند تا افراد محروم و آسیب پذیر جامعه هم یک زندگی متوسطی داشته باشند

این بانوی مستمری بگیر رشتی خاطرنشان کرد: به هرحال دولت جدید باید بتواند با طرح‌های ابتکاری و موثر مشکلات مهم جامعه از قبیل مسکن، اشتغال و تورم را برطرف کند تا افراد محروم و آسیب پذیر هم یک زندگی متوسطی داشته باشند.

برآیند گپ و گفت با رای دهندگان دور چهاردهم ریاست جمهوری گیلان بر محور عزت و تامین معیشت می چرخید و در درخواستشان از رئیس جمهور جدید بر رفع مشکلاتی چون تورم، اشتغال، بهبود وضعیت کشاورزی و ایجاد طرح‌های مناسب برای خانه‌دار شدن افراد کم درآمد تاکید داشتند تا جامعه به سمت توسعه و ریشه‌کنی فقر گام بردارد.

این پست ۳۴ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید