ظرفیت پست برق شرق گیلان ۳۳ درصد افزایش یافت

گیلان تاریخ انتشار: 03/04/10 بدون نظر   25 بازدید

اندازه فونت    
ظرفیت پست برق شرق گیلان ۳۳ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، محمد افتخاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه افزایش ظرفیت پست ۶۳/۲۰ کیلوولت شهید رحیم‌آبادی کلاچای در شرق گیلان با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه و برق رسانی پایدار به مشترکان منطقه کلاچای و حومه، جز اولویت‌های اجرایی شرکت برق منطقه‌ای گیلان بود و به عنوان یکی از دستاوردهای ارزنده دولت مردمی شهید جمهور با موفقیت به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای تامین پایدار انرژی برق، فاز دوم پروژه افزایش ظرفیت پست شهید رحیم‌آبادی کلاچای در اواخر سال گذشته آغاز شده بود که یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت‌آمپر جایگزین یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۵ مگاولت‌آمپر موجود شد و ظرفیت توان الکتریکی پست، ۳۳ درصد افزایش یافت.

معاون طرح و توسعه ضمن اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست پروژه افزایش ظرفیت پست شهید رحیم‌آبادی کلاچای در سال گذشته، بیان کرد: با توجه به نیاز روزافزون منطقه کلاچای به انرژی برق، فاز دوم افزایش ظرفیت پروژه پست شهید رحیم‌آبادی کلاچای بعد از اتمام فاز نخست بلافاصله آغاز و با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گیلان، قبل از اوج بار سال جاری به بهره‌برداری رسید.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: همچنین از ویژگی‌های بارز پروژه مذکور افزایش پایداری و قابلیت اطمینان طولانی‌ترین فیدر فشار متوسط کشور (فیدر ۲۰ کیلوولت رحیم‌آباد) می باشد.

افتخاری با اشاره به نقش موثر این پروژه در رونق و توسعه منطقه کلاچای و حومه، اظهار کرد: با اجرای این پروژه، ظرفیت پست فوق توزیع موصوف از ۴۵ مگاولت‌آمپر به ۶۰ مگاولت‌آمپر افزایش یافت.

توزیع برق گیلان در کل استان نزدیک به ۳۱ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و بیش از یک میلیون و ۶۳۴ هزار مشترک دارد که از این میزان بیش از ۷۸ درصد آنها خانگی هستند.

این پست ۴۰ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید