شکوه همدلی گیلانیان؛ خلق حماسه ای دیگر از حضور

در شهرستان تاریخ انتشار: 03/04/08 بدون نظر   26 بازدید

اندازه فونت    
شکوه همدلی گیلانیان؛ خلق حماسه ای دیگر از حضور

عروس زیبا در کنار مرد زندگیش با افتخار شناسنامه اش را به مهر انتخابات مزین کرده و ابراز امیدواری می کند سرنوشت کشورش در این انتخابات همچون زندگی اش به شیرینی رقم بخورد و این مشارکت فردا و فرداهای بهتر را به ارمغان بیاورد و داماد هم سربلند از این همدلی در کنار همسر و سایر هموطنانشان قلم را بر کاغذ می غلتاند و نامزد مورد نظرش را می نویسد و رای خود را به صندوق می اندازد.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان درحالی برگزار می شود که کشورهای دنیا مشارکت و نتایج این انتخابات را بدقت رصد می کنند تا پیامی از این دوره از انتخابات دریافت کنند و بر اساس آن تحلیل های خود را ارائه و راهبردهای خود را علیه این ملت و کشور براساس آن تنظیم کنند.

از نخستین ساعات اخذ رای گیری مردم اقصی نقاط گیلان در پای صندوق های حضور یافته اند و به منتخب مدنظر خود رای می دهند.

امروز برای تهیه گزارش به شهرستان رودبار و بخش منجیل رفتم در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) منجیل مردم از همان اوایل وقت خانوادگی پیاده یا با خودرو می آیند تا نقش خود را در انتخابات رئیس جمهوری که انتظارات و خواست های شان در پیشبرد بهتر امور دنبال کند، انتخاب نمایند.

در بدو ورود به مسجد یک بانوی سالخورده خطه مه و آفتاب که رای خود را به صندوق انداخته بود با تاکید بر ضرورت مشارکت در انتخابات می گوید: برای تعیین سرنوشت خود باید در انتخابات شرکت کنیم تا نفر اصلح بتواند دست مردم خود را بهتر بگیرد و کمک کند.

فاطمه اکبری مهمترین دغدغه اش را اشتغال جوانان عنوان کرده و می‌افزاید: ۲ فرزند پسر دارم که هر دوی آنها با داشتن زن و فرزند کار ثابتی ندارند و بیکارند و به همین دلیل نمی توانم به آنها کمک کنم و زندگی شان را سامان دهند.

وی اظهار کرد: از رئیس جمهور آینده انتظار دارم تا وضعیت معیشتی مردم را سامان ببخشد و سفره ها را رونق دهد.

مهتاج بانوی دیگر گیلانی که به گفته دخترش بیش از ۹۰ سال سن دارد، به سختی راه می می رود اما با کمک فرزندانش در پای صندوق ها حاضر شده و به فارسی در گوشم می گوید: من فارسی بلد نیستم. از او می پرسیم چرا در انتخابات شرکت کرده که به ترکی پاسخ می دهد برای ایران و سپس با محبت بی نهایت از اینکه برای انتخابات حضور یافتم تشکر کرد.

یک دختر نوجوان رأی اولی که تمایلی به گرفتن فیلم و عکس ندارد هم می‌گوید: برای آینده خودم در انتخابات شرکت کردم چرا که هر رای، ما را به گزینه و انتخاب اصلح نزدیک می کند. وی گفت : از رییس جمهور آینده انتظار دارم که به نوجوانان و جوانان بیشتر درک کنند و شرایطی در کشور ایجاد شود که جوانان به آینده و زندگی امیدوار شوند.

سمانه یاوری افزود : ما باید در انتخابات شرکت کنیم تا فکری که به دیدگاه های ما و معیارهای انقلاب نزدیک است سکان ریاست جمهوری را برعهده بگیرد.

در این میان سری به روستاهای منطقه زدم این زمان فصل کشت و کار برنج و شالی است مردمانی سختکوش و پرتلاش که در اقتصاد کشور هم نقش مهمی ایفا می کنند آنان مهمترین دغدغه و انتظارشان را از رئیس جمهور آینده رفع مشکلات آب کشاورزی و شرب و ارزش گذاری به محصولات راهبردی این خطه می دانند.

یک کشاورز گیلانی با اشاره به ضرر کشاورزان شالیکار در سال گذشته بدلیل هزینه بالای تولید و مقرون به صرفه نبودن قیمت عرضه برنج ایرانی گفت: گیلان استان کشاورزی است و محصول برنج یکی از تولیدات راهبردی این منطقه و کشور است اما سال گذشته کشاورزان بدلیل عدم تناسب هزینه و درآمد حال و دسترنج یکسال آنها، ضرر بسیاری کردند از اینرو از جمله خواست هایشان از رئیس جمهور آینده حمایت بیشتر از کشاورزان این استان است.

رضا سعیدی از رئیس جمهور و دولت آینده می خواهد جلوی واردات برنج را در زمان برداشت بگیرد تا کشاورزان متضرر نشوند.

دهیاران جمال آباد کوسه و جمال آباد نظام وندی هم که در فرمانداری رودبار حضور یافته بودند، بیشترین انتظارات شان حل مشکلات آب شرب و کشاورزی عنوان کردند.

دهیار جمال آباد کوسه با یادآوری اینکه روستای جمال آباد از سه روستا تشکیل شده است، گفت: نبود کانال مشخص موجب می شود تا رودخانه شاهرود در زمان سیلابی شدن ضرر بسیاری به شالیزارها و اراضی زیتون وارد کند؛ ضمن اینکه در فصل های بارانی، باعث خرابی و پرشدن چاههای آب کشاورزی می شود.

امید شفاعی افزود: لایروبی و مرمت نکردن کانال های موجود و نبود راه مناسب برای کشاورزان و دامداران ییلاقات جمال آباد و عدم اختصاص کودیارانه ای از دیگر مشکلات کشاورزان و روستاییان این منطقه است که مردم انتظار دارند دولت آینده در ادامه مسیر دولت سیزدهم مشکلات کشاورزان را برطرف کند.

وی گفت : قیمت کود و سم یارانه ای تفاوت بسیاری با آزاد دارد و استفاده از کود و سم یارانه ای موجب کاهش هزینه تولید می شود.

دهیار روستای جمال آباد نظام وندی نیزبا بیان اینکه شبکه آب فرسوده است، اظهار کرد: با وجود اقدامات مختلفی که در بخش‌های مختلف در دولت سیزدهم انجام شده، آب کشاورزی و کمبود آب شرب از مهمترین مشکلاتی است که کشاورزان این منطقه عنوان می کنند و بنابراین انتظار می رود تا دولت آینده تامین آب را مد نظر قرار دهد.

علی نظام چند چگینی توجه به زیتون به عنوان محصول راهبردی گیلان و کشور در منطقه رودبار را ضروری دانست و گفت: همانطور که سازمان چای احداث شده کشاورزان رودباری انتظار دارند برای قیمت گذاری مناسب برای زیتون نیز سازمانی تشکیل شود.

یک کشاورز لنگرودی نیز با اشاره به اینکه لنگرود در انتهای شبکه آب سفیدرود قرار دارد، گفت: لنگرود شهرستان کشاورزی بر پایه برنج، چای و ابریشم است که آب کشاورزی و آب شرب عمده ترین مشکلات کشاورزان شهرستان لنگرود هستند بنابراین انتظار داریم که دولت آینده برای تامین آب کشاورزی و شرب بکوشد.

هزار و ۶۸۸ شعبه اخذ رای امروز هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور به روی مردم گیل و دیلم گشوده شد، از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۳۱۰ شعبه ثابت و۳۷۹ شعبه نیز سیار است. یک هزار و ۷۱۳ شعبه در مناطق روستایی و ۹۷۵ شعبه نیز در شهرها مستقر شده اند که از ساعت هشت صبح همزمان با کشور فعالیت خود را آغاز کرده اند و آرا مردم را اخذ می کنند.

این پست ۴۴ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید