ساماندهی و پالایش عشایر کشور

گیلان تاریخ انتشار: 03/04/12 بدون نظر   33 بازدید

اندازه فونت    
ساماندهی و پالایش عشایر کشور

رئیس سازمان ملی عشایر کشور امروز در سفر گیلان و در شورای عشایر استان در رشت گفت: به زودی قرار است از عشایر کشور آمارگیری شده و مجوز‌های چرایی که از سال‌های قبل صادر شده مورد بررسی قرار گیرد تا کسانی که دیگر کار دامداری انجام نمی‌دهند از فهرست عشایر کشور حذف و عشایر واقعی اضافه شوند.

شایان نادری همچنین از اعطای دادن پنل خورشیدی به عشایر خبر داد و افزود: در برنامه‌های شهید جمهور برای حمایت از عشایر ، قرار بود وزرات نیرو ۲۲۰ پنل خورشیدی به عشایر کشور اختصاص دهد که این امر محقق نشد و اکنون در حال پیگیری این برنامه هستیم.

استاندار گیلان هم در نشست شورای عشایر استان با بیان اینکه عشایر مردمانی توانمندند، گفت: مدیران کشوری و استانی باید تمام تلاش خودرا برای حمایت از عشایر انجام دهند و مدیران استانی هم در اختصاص بودجه، حتما نظر روسای این شورا را مدنظر داشته باشند.

 اسدالله عباسی با اشاره به نقش مهم بانوان در تولیدات عشایر گفت: بانوان عشایری هم در تربیت فرزندان نقش دارند و هم دوشادوش مردان در کار‌های دامداری و تولید لبنیات و صنایع دستی مشارکت می‌کنند و چرخ اقتصاد خانوار را می‌چرخانند.

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به مشکلات عشایر گیلان ، گفت: دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی و راه دسترسی مناسب، از جمله مشکلات عشایر گیلان است که تلاش می‌کنیم این مشکلات را به کمک مسولان استانی رفع کنیم.

صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این شورا گفت: بر اساس آمار رسمی ، ۶ هزار و ۶۰۰ نفر عشایر در ۱۱ شهرستان گیلان سکونت دارند که بیشترین عشایر استان، حدود هزار و ۹۰۰ نفر در شهرستان تالش زندگی می‌کنند.

در این نشست، چند نفر از عشایر در خواست‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند و دست بافته‌ای از زنان عشایر گیلانی به رئیس سازمان ملی عشایر ایران هدیه شد.

 

این پست ۴۶ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید