رقابت هزار و ۵۸۹ داوطلب مسابقه‌های قرآن کریم در گیلان آغاز شد

گیلان تاریخ انتشار: 03/04/10 بدون نظر   28 بازدید

اندازه فونت    
رقابت هزار و ۵۸۹ داوطلب مسابقه‌های قرآن کریم در گیلان آغاز شد

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله شهرستانی مسابقه‌های قرآن کریم در گیلان آغاز شده و تا چهاردهم تیرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مسابقه‌های شهرستانی قرآن کریم در سه منطقه گیلان برگزار می‌شود اضافه کرد: منطقه یک به میزبانی شهر رشت شامل شهرهای رشت، خمام، لشت نشاء، بندرانزلی، صومعه‌سرا، فومن، شفت و رودبار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بیان کرد: آستانه‌اشرفیه هم به‌ عنوان منطقه دوم از شرکت کنندگان شهرهای آستانه‌اشرفیه، لنگرود، رودسر، لاهیجان، املش و سیاهکل میزبانی می‌کند و میزبانی منطقه سه نیز بر عهده شهر تالش بوده که با حضور متسابقین شهرهای آستارا، تالش، رضوانشهر و ماسال برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: چهل‌ و هفتمین دوره مسابقه‌های سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در بخش آوایی و معارفی و در رشته‌های مختلف قرآن کریم و نغمات دینی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام تدینی بیان کرد: این مسابقه‌ها برای رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل در مراحل شهرستانی، استانی و سراسری و رده سنی ۱۸ سال به بالا در همه رشته‌های بخش آوایی انفرادی، حفظ شامل ۳۰، ۲۰، ۱۰ و پنج جزء قرآن کریم به‌ صورت قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی بخش گروهی در نظر گرفته شده‌است.

وی اظهار کرد: مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم بخش معارفی عمومی شامل ترجمه سوره‌های لقمان، حجرات و حشر صرفا در مرحله شهرستانی و بخش معارفی تخصصی شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه است.

برگزیدگان مرحله شهرستانی قرآن کریم برای رقابت در نوبت استانی با هم رقابت خواهند کرد.

این پست ۴۲ بار بازدید شده

برچسب ها: , , ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید