رفع موانع در مسیر اجرای پروژه های عمرانی آستارا اولویت است

گیلان تاریخ انتشار: 03/04/04 بدون نظر   37 بازدید

اندازه فونت    

به گزارش ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن و بارانداز ریلی شهرستان آستارا در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم که در زمینه سرعت بخشی به اجرای طرح های نیمه تمام دنبال کرده و پای آن نیز ایستاده موضوع اتمام پروژه هاست، که با از بین بردن موانع باعث تزریق اعتبار و آورده ملی و انجام آنها می‌شود ضمن آنکه زمینه واگذاری برخی طرح ها به بخش خصوصی را نیز فراهم می کند.

وی افزود: این پروژه زیرساختی که در قالب آن چندین پروژه در حال انجام است از مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور شهید است که در دولت گذشته متوقف شده بود و این دولت از ابتدای فعالیت خود آن را آغاز کرده است.

فرماندار شهرستان بندری آستارا ادامه داد: انگیزه و روحیه جهادی در دولت سیزدهم برای خدمت به مردم و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از همان ابتدا وجود داشته و همچنان هم ادامه دارد و با این روحیه تلاش می شود پروژه‌ها به اتمام و انجام مطلوب برسند.

شهاب زاده، جلب سرمایه گذاری های خارجی و داخلی، افزایش بهره‌وری، رشد اقتصادی، مهارت افزایی و اتمام پروژه‌های ناتمام را از نقاط قوت این دولت عنوان کرد که باعث ایجاد شور و نشاط و امید در جامعه می‌شود و در رشد و پیشرفت اقتصادی کشور و معیشت مردم نیز مؤثر خواهد بود.

وی در ادامه یکی از مهمترین مشکلات در روند اجرای این پروژه راه آهن و بارانداز ریلی آستارا را که اتمام آن می تواند بسیاری از مشکلات رفت و آمد مردم به استان گیلان و اردبیل را رفع نماید، مصالح عنوان کردو افزود: این مساله با هماهنگی، همکاری و دستور استاندار گیلان رفع و روند اجرایی آن ادامه پیدا کرد.

فرماندار شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: این پروژه با همکاری کشور آذربایجان اجرا می شود که اتمام راه آهن، پل روگذر و همچنین سالن اصلی راه آهن بارانداز ریلی به افزایش صادرات و رونق اقتصادی شهرستان آستارا کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بسیاری از پروژه های عمرانی شهرستان آستارا بعد بین المللی دارد و اتمام هر چه زودتر آن می تواند بسیاری از معضلات شهرستان را حل نماید زیرا از این شهرستان مرزی مستقیم با کشور آذربایجان و روسیه ارتباط تجاری و اقتصادی دارد و با زمان بندی صورت گرفته از سوی پیمانکار ظرف چهار ماه آینده بخش زیادی از آن به بهره برداری می رسد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

این پست ۵۲ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید