دشمن در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی ناکام مانده است

گیلان تاریخ انتشار: 03/04/10 بدون نظر   24 بازدید

اندازه فونت    

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی روز یکشنبه در همایش استقبال از ماه محرم در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) شهرستان آستارا اظهارکرد: دشمنان اسلام به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند و همه ما باید در این خصوص هوشیار و آگاه باشیم.

وی افزود: دشمن وقتی از اقدامات نظامی علیه ایران اسلامی و مسلمانان راه به جایی نبرد، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی را در دستور کار قرار داد تا بتواند با این اقدامات به اهداف شوم خود برسد اما باز هم شکست خورد.

امام جمعه شهرستان آستارا ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که ۲ عامل در برابر وحدت وجود دارد که نخستین آن درونی شامل تعصبات و عقایدمان است و دومین عامل بیرونی شامل دست تفرقه‌افکن دشمنان است که باید در برابر آنها هوشیار بود.

وی با بیان اینکه باید بیاموزیم به نظرات دیگران احترام بگذاریم، تاکید کرد: کشورهای اروپایی و صهیونیست‌ها بیکار ننشسته و مدام فتنه می‌کنند؛ شاهد مثال آن امروز این است که بزرگترین دانشگاه شیعه شناسی در دنیا در کشور اسرائیل قرار دارد تا بتوانند به خوبی ابعاد شیعه و شیعه گری را بررسی کرده و دریابند که چطور بین مسلمانان تفرقه بیندازند و در این راه از فضای مجازی هم بهره می‌گیرند.

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه امروز شاهدیم در نقاطی از کشور برخی افراد مراسمی می‌گیرند که موجب خدشه به وحدت بین شیعه و سنی می شود، گفت:این اقدام بسیار اشتباه است اگر ما مسلمانان با هم برادر و برابر نباشیم کشورهای غربی و صهیونیست‌ها وارد عرصه می‌شوند و شیعه و سنی را به جان همدیگر می‌اندازند لذا باید مراقب بود.

وی با بیان اینکه وحدت بین شیعه و سنی بسیار حائز اهمیت است، گفت: همه آسیب و ضرباتی که ممکن است ما مسلمانان دریافت کنیم از همین اختلافات و دو دستگی‌هاست.

امام جمعه شهرستان مرزی آستارا با اشاره به نزدیکی ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش خاطرنشان کرد: مناسبت‌هایی همانند محرم می‌تواند زمینه ساز وحدت بیشتر بین سنی و شیعه شود و باید از فرصت ماه محرم و مشترکات موجود برای تقویت وحدت بهره‌گیری کرد.

حجت الاسلام باقری ارومی تاکید کرد: یکی از مشترکات مهم ما موضوع واقعه کربلا و شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است و شیعه و سنی حقانیت مسیر امام حسین (ع) و شهادت مظلومانه حضرت و یاران با وفایش را قبول دارند و این موضوع یکی از اشتراکاتی است که به تقویت پایه‌های وحدت کمک می‌کند.

در این همایش که با حضور مسئولان، مداحان، اعضای هیات امنای مساجد و عموم مردم شهرستان بندر مرزی آستارا مراسم برگزار شد، عزاداری، نوحه خوانی و سیاه پوش کردن مساجد و تعدادی از عزاداران به صورت نمادین انجام شد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

این پست ۴۶ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید