حدود شش هزار نفر از کادر بهداشت و درمان گیلان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند

منجیل تاریخ انتشار: 00/01/18 بدون نظر   748 بازدید

اندازه فونت    
حدود شش هزار نفر از کادر بهداشت و درمان گیلان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند

محمدرضا شوقی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون پنج هزارو ۹۶۹ نفر از کادر درمانی، بهداشتی، فوریت‌های پزشکی و پرسنل آزمایشگاه مراکز ۱۶ ساعته استان، واکسن کرونا دریافت نموده‌اند.

منجیل نیوز/ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی منجیل خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به انجام برنامه واکسیناسیون کرونا در کشور و به تبع آن در استان گیلان ، اظهار کرد: در این برنامه ، بخش مراقبت‌های ویژه و درگیر با بیماران کرونایی در اولویت قرار دارند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۹ هزارو ۳۶ نفر از کادر بهداشت و درمان، سالمندان (آسایشگاه)، بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پاکبانان و افراد تحت پوشش بنیاد شهید از لحاظ کرونا واکسینه شده‌اند، افزود:   واکسیناسیون کرونا برای سایر افراد جامعه و گروه‌های پرخطر بر اساس پروتکل‌های ارائه شده وزارت بهداشت نیز مرحله به مرحله انجام می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه  ۵ هزارو ۹۶۹ نفر کادر بهداشت و درمان استان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند،  گفت: از این تعداد ۴ هزارو ۱۹۹ نفر کادر درمان، یک هزارو ۶۱۲ نفر کادر بهداشتی، ۱۵۸ نفر در فوریت‌های پزشکی ، واکسن دریافت نموده‌اند.
دکتر حیدرزاده خاطرنشان کرد: علاوه بر کادر بهداشت و درمان شاغل در بخش کرونا، به ۶۵۷ نفر بیمار هموفیلی واکسن کرونا تزریق شده است.
وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون سالمندان و خطر ابتلای این قشر به کرونا  خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزارو ۱۰۰نفر از سالمندان (آسایشگاه) استان از لحاظ کرونا واکسینه شده‌اند.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۸۵نفر از افراد در اولویت تحت پوشش بنیادشهید و یک هزارو ۲۳۳ نفر از پاکبانان استان واکسن کرونا دریافت نموده‌اند.
دکتر حیدرزاده از  افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان در چند روز اخیر خبر داد و اذعان کرد: در پی افزایش سفرهای نوروزی، دید و بازدیدها و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی احتمال وقوع پیک چهارم در راه است.

این پست ۴۲۳ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید