جلیلی: نمی‌گوییم انقلابی باشید حداقل دیپلمات باشید، سیاست خارجی را بدانید

ایران و جهان تاریخ انتشار: 03/04/05 بدون نظر   25 بازدید

اندازه فونت    
جلیلی: نمی‌گوییم انقلابی باشید حداقل دیپلمات باشید، سیاست خارجی را بدانید

به گزارش خبرنگار سیاسی منجیل خبر به نقل از ایرنا، «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که عصر امروز -۵ تیر ۱۴۰۳- و پس از پایان آخرین مناظره انتخاباتی به شهر کرمان سفر کرد، در سالن تلاش در جمع مردم گفت:  همانها که در مقابل ملت ما می‌گفتند راهبرد فشار حداکثری را اعمال میکنیم، شهید رئیسی آنها را به جایی رساند که اعلام کردند راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورده است. می‌گفتند زبان دنیا را متوجه می‌شویم و می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم اما دنیا را به سه قدرت خلاصه کردند، آنها صبر کردند بعد از اینکه تمام تعهدات را انجام دادند، کلا از توافق خارج شدند.

برجام چه داشت؟ تقریبا هیچ 

وی در ادامه بیان کرد: آنها می‌گفتند روابط خارجی را بلدیم کار را به جایی رسانده بودند که روابط اقتصادی با کشور ترکمنستان را از ۶ میلیارد دلار به ۲۰۰ میلیون دلار رساندند. می‌گفتیم برجام چه داشت؟ می‌گفتند تقریبا هیچ. 

جلیلی خاطر نشان کرد: تولیدات کشور در هشت سال نه تنها به حداقل رسید بلکه تقریبا هیچ بود. هشت سال رشد کشور را به صفر رساندند اما امروز همانها دوباره مدعی شده‌اند و می‌گویند کار را به ما بسپارید. به شما بسپریم که چه کنید؟ اقتصاد را فعال کردید؟ سیاست خارجی را درست کردید؟ تعامل با کشورهای جهان را برقرار کردید؟ روزانه ۶۰۰ نفر در کشور براثر کرونا جان خود را از دست می‌دادند اما می‌گفتند تا فلان توافق انجام نشود نمی‌توانیم واکسن وارد کنیم.

می گفتند تا فلان کنوانسیون امضا نشود نمی توانیم واکسن کرونا بخریم 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع هواداران خود در کرمان گفت: در این ۱۰ سال خیلی از شرکت های دانش بنیان و کارخانجات رفتم آذرآب می گفت تولید ۷۰ میلیون تن ما شد ۳ میلیون تن، هپکو می گفت من سالی ۱۸۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین تولید می کردم اما در این ۸ سال تقریباً هیچ تولیدی نداشتیم. 

وی گفت: می گفتند تا فلان کنوانسیون امضا نشود نمی توانیم واکسن کرونا بخریم این نگاه دوباره دارد خودش را مطرح می کند. در همین چند روز شنیدید افرادی می آیند صحبت می کنند و تزریق ناامیدی می کنند می گوییم خود آنها می گویند ایران دارد ۲ میلیون بشکه می فروشد اما اینها می گویند خود آنها پیچ تحریم را شل کرده اند اما امروز نگاه دیگری داریم که نگاه شهید رییسی است و این است که در بزنگاه تاریخی هستیم که فرصت های کم نظیری برای کشورمان هست فرصت های اقتصادی، سیاسی، منطقه ای و جهانی و از همه مهمتر فرصت داشتن جوانانی متخصص و تحصیلکرده می توانند جهشی در شأن ملت ایران رقم بزنند.

 فرزند یک روستا در کرمان، تبدیل به کابوس ابرقدرت ها شد

جلیلی تصریح کرد: یک ایران جهش هنگامی انجام می‌شود که توانایی آحاد ملت ایران را بشناسی و بستری فراهم کنی که هر زن و مرد و جوان و نوجوان ما بداند که می‌تواند در این بستر حاضر شود و ایفای نقش کند و هر ایرانی یک نقش پرشکوه داشته باشد.

مقام اول ابرقدرت  جهان کابوسش ژنرال سلیمانی است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات خاطر نشان کرد:  عشایر روستایی نشان دادند که یک فرزند آنها نه در ایران، نه منطقه بلکه می‌تواند تمام جهان را تحت تاثیر قرار دهد.مقام اول این ابرقدرت کابوسش ژنرال سلیمانی است.

وی در ادامه بیان کرد: چرا کابوس بزرگترین قدرت جهان فرزند قنات ملک کرمان می‌شود؟ او روستای گُنجان را در محاسبات خود نمی‌فهد روستایی که با ۲ هزار نفر جمعیت ۸۰ شهید در جنگ تقدیم این کشور می‌کند.

حاج قاسم دشمن را با خفت و خواری از عراق اخراج کرد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: وقتی فرزندان شما در زمان دفاع مقدس اینطور ارتباط برقرار کرد و به ما امنیت و قدرت داده اند که بعد از ۳۶ سال از اتمام جنگ تحمیلی جرات ندارند نگاه چپ به ما بکند، نمی تواند امروز همانها را تکرار کنند؟ همین حاج قاسم دشمن را با خفت و خواری از عراق اخراج کرد.

نمی گوییم انقلابی باشید حداقل سیاست خارجی را بفهمید

وی در همین راستا ادامه داد: دیدید چند روز پیش که گفتند خودش نخواست جلوی فروش نفت بگیرد خود آنها می گویند ما شکست خورده ایم بعد شما می گویید خودشان نخواستند؟ ابزار شیطان ترساندن است، می گویند اگر فلانی سر کار بیاید چه؟ نمی گوییم انقلابی باشید حداقل سیاست خارجی را بفهمید، چند ماه دیگر یکی دیگر در آن کشور قرار است سر کار بیاید بعد شمااز الان می ترسانی؟ حاج قاسم می گفت ترامپ قمارباز حریف تو ماییم آیا ملتی که قدرتی تولید می کنند در عرصه های اقتصاد و صنعت و کردشگری نمی تواند چنین جهشی برای کشور به ارمغان بیاورد؟ استان کرمان ما یک جهان فرصت است و می تواند نشان دهد نه تنها استان بلکه کشور ما را جهش دهد.

این پست ۳۵ بار بازدید شده

برچسب ها: , , ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید