جشنی برای وصال ۲۰۰ زوج در گیلان

گیلان تاریخ انتشار: 03/03/27 بدون نظر   18 بازدید

اندازه فونت    
جشنی برای وصال ۲۰۰ زوج در گیلان

به گزارش ایرنا ، مراسم جشن وصال ۳۰ زوج از شهرستان رشت امروز با حضور مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان، سازمانهای مردم نهاد حوزه جوانان و همچنین مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان به مناسبت هفته جوان برپا شد.

معاون امور جوانان اداره ورزش گیلان در این مراسم اظهار کرد: جشن وصال در سراسر گیلان در حال برگزاری است و تاکنون این جشن در ۱۱ نقطه استان برگزار شده و تا روز عید بزرگ غدیر نیز ادامه خواهد یافت.

فیروز عزت‌دوست افزود: بیش از ۲۰۰ زوج از ۱۹ خرداد ماه تا کنون مراسم ازدواج خود را در قالب جشن‌های وصال در گیلان برگزار کردند و با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده تا روز عید غدیرخم این جشن برای ۳۱۳ زوج برگزار می شود.

وی بیان کرد: جشن‌های وصال با کمک همه دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان و همچنین سازمانهای مردم نهاد حوزه جوانان در گیلان انجام می شود که هدایایی نیز به زوج‌های جوان اهداء می شود.

معاون امور جوانان اداره ورزش گیلان بیان کرد: شعار هفته ازدواج امسال،” ازدواج آسان و آسمانی” است ؛ با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم تسهیل امر ازدواج برای جوانان بوده، مسئولان همه تلاش خود را خواهند کرد تا از این اولویت بازنمانده وجوانان را به امر ازدواج آسان و الگو گرفتن از آموزه‌های دینی ترغیب کنند.

اهدای ۴۶۲ سری جهیزیه به نوعروسان طی سال‌جاری

همچنین قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان در جریان این مراسم اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی های انجام شده ، طی سال جاری ۴۶۲ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد اهداء می شود.

مجتبی جلالی پور افزود: هر جهیزیه شامل پنج کالای اساسی است که هزینه هر سری جهیزیه نیز حدود ۵۰۰ میلیون ریال است؛ بر این اساس، ۲۳۱ هزار میلیارد ریال به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد گیلان طی سا جاری جهیزیه اهدا می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۶ هزار خانوار در استان گیلان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار برای نوعروسان و تازه دامادان دیگر برنامه مهم ما محسوب می شود که در این بخش زمینه برای آموزش های لازم در راستای اشتغال زوج های جوان فاقد شغل پایدار فراهم شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جوانی جمعیت اولویت مورد توجه مسئولان ارشد کشور است؛لذا جوانان می توانند مراسم ازدواج خود را در قالب جشن وصال برپا نمایند.

به گزارش ایرنا، اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) روز ازدواج نامگذاری شده و طی یک هفته برنامه‌ها و جشن‌های مختلف ازدواج در سراسر کشور انجام می‌شود که امسال این هفته از ۱۹ خرداد آغاز و تا ۲۵ خرداد ماه ادامه دارد.

این پست ۳۶ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید