توضیحات رئیس جمهور درباره وزرای پیشنهادی به مجلس

اخبار ایران , منجیل تاریخ انتشار: 00/05/30 بدون نظر   247 بازدید

اندازه فونت    
توضیحات رئیس جمهور درباره وزرای پیشنهادی به مجلس

در صحن علنی مطرح شد؛

توضیحات رئیس جمهور درباره وزرای پیشنهادی به مجلس

رئیس جمهور در خصوص وزرای پیشنهادی به مجلس یک به یک وزرا را معرفی و به دفاع از برنامه های آنها پرداخت.

منجیل نیوز/ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی منجیل خبر؛امروز جلسه علنی مجلس درباره وزرای پیشنهادی مجلس برگزار شد و آقای رئیسی یک به یک در خصوص وزرای پیشنهادی و برنامه های آنها به شرح زیر دفاع کرد.
خاندوزی با دانش اقتصادی و با وزارت اقتصاد آشناست
رئیس جمهور در حمایت از وزیر پشنهادی امور اقتصادی و دارایی گفت: آقای خاندوزی دانش اقتصادی دارد و با وزارت اقتصاد نیز آشناست و برای ما اشراف بر یک مجموعه بسیار مهم است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی درصحن علنی مجلس افزود: ما در وزارت اقتصاد در پی جوانی بودیم که نظام مالیاتی را عادلانه و تامین مالی دولت را اصلاح کند، مدیریت دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی را سامان و بهره وری را ارتقاء دهد و وضع تعارض منافع را نیز اصلاح کند و در مسائلی همچون گمرک و مالیات فساد ستیز باشد که این مهم را در تجربه و چهره جوان دکتر خاندوزی می‌بینیم.
وی در خصوص هماهنگی تیم اقتصادی دولت گفت: برای این مهم معاون اول رئیس جمهور را مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت یعنی وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه به طور خاص و همه ارکان اقتصادی دولت به طور عام تعیین کرده ایم، تا بگو مگو نباشد اقدامات با هماهنگی پیش برود.
فعال کردن اقتصاد فضای مجازی؛ اولویت وزارت ارتباطات
رئیسی در جلسه رای اعتماد به وزرای کابینه پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی افزود: ایشان در دهه ۸۰ و همچنین در دوره اخیر در دستگاه قضا کارنامه موفقی از خود به جای گذاشته است.
وی اضافه کرد: هوشمند سازی، شفاف سازی و فعال کردن اقتصاد فضای مجازی از برنامه‌های دولت و وزارت ارتباطات است که معتقدیم آقای زارع پور می‌تواند در این زمینه موفق باشد.
رئیس جمهور همچنین در دفاع از وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: حجت الاسلام والمسلمین خطیب هم دانش و اطلاعات امنیتی و هم تجربه موفق در وزارت اطلاعات دارد.
رئیسی افزود: امروز در وزارت اطلاعات بدنه بسیار خوب انقلابی حزب اللهی داریم که معتقدیم آقای خطیب با توجه به روحیه تحول گرایی خود می‌تواند در این بخش تحول ایجاد کند.
رئیس جمهور گفت: پیشگیری از فساد، جلوگیری از نفوذ و صیانت از نظام و دولت و همه آحاد مردم در برابر هجمه‌ها برنامه ما در این وزارتخانه است.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تجربه و تخصص را با هم دارد
سید ابراهیم رئیسی در مراسم رای اعتماد وزرای کابینه پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به چند نکته مهم که در این وزارتخانه وجود دارد گفت: مسئله فرهنگ در کشور بسیار مهم است؛ مسئله معلمان و فرهنگیان مسئله محوری ماست؛ توجه به توانمندسازی معلمان از جمله توانمندی علمی و معیشتی مورد تاکید ماست.
رئیس جمهور با بیان اینکه فرهنگیان در برنامه دولت مورد توجه هستند اظهار داشت: به طور ویژه طرح رتبه بندی معلمان مورد تاکید است که با همکاری مجلس دنبال خواهد شد.
رئیسی ادامه داد: مسئله توجه به سند تحول آموزش و پرورش مورد تاکید ماست؛ این سند را نوشته اند که با تمام ابعاد اجرا شود.
رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بررسی بفرمایید روسای جمهور در ادوار مختلف چند نفرشان در این جلسات شرکت کرده اند؟ ما حتما شورای عالی آموزش و پرورش را تشکیل خواهیم داد و خودم در خدمت شان هستم برای این که مسئله آموزش و پرورش مسئله ماست.
رئیسی با اشاره به این که دغدغه معیشتی معلمان باید به صورت ریشه‌ای حل شود افزود: رابطه خانه و مدرسه به صورت کاملا سازمانی و سیستمی باید دنبال شود.
رئیس جمهور درباره مراحل تصمیم گیری برای انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: من در آستان قدس رضوی که بودم، در دانشگاه فردوسی که دانشگاه باسابقه و معتبری است خواستم برخی از اساتید معرفی شوند و ما در آستان قدس از وجودشان استفاده کنیم؛ چند نفر از اساتید برجسته را جذب کردیم تا رابطه بین دانشگاه و آستان قدس برقرار شود.
رئیسی افزود: در مورد آموزش و پرورش، چون آستان قدس مدارس مختلفی دارد، آقای باغگلی مشغول به کار شدند و با نگاه تحولی یک جوان تحول گرا وارد شد و از همان اوایل عده‌ای در برابر آن صف آرایی کردند، نامه دادند، شب نامه پخش کردند؛ ما یک کارگروه تخصصی را فرستادیم تا بررسی کند؛ تا زمانی که من مشهد بودم ایشان کارش را ادامه داد.
رئیس جمهور گفت: وقتی دوره تولیت جدید آغاز شد دوباره در یک فضای گسترده‌ای شب نامه و گزارش پخش شد و تولیت جدید یک گروه از تهران آوردند و عملکرد ایشان را بررسی کردند و آقای باغگلی تا همین امروز دارند کارشان را انجام می‌دهند.

رئیسی با بیان این که در انتخاب وزیر آموزش و پرورش تخصص را در نظر گرفته ایم افزود: آقای باغگلی دکتری تعلیم و تربیت دارد و برخلاف آن چه که برخی پخش کرده اند ایشان مربی مهدکودک، دبستان، دبیرستان تا دانشگاه را برعهده داشته است. اداره کردن چندین ساله مجموعه فرهنگی دارای هفت هزار دانش آموز و نزدیک به هزار معلم و همکاری با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش را «تجربه» نام گذاری می‌کنیم. در کنار دکتری تعلیم و تربیت ایشان دارای تجربه موفقی در اداره مجموعه‌ای از آموزش و پرورش بوده است؛ مگر این که بگوییم داشتن کد استخدامی آموزش و پرورش ضرورت دارد.
رئیس جمهور با تاکید بر این که در هر موردی اختیار با مجلس است اظهار داشت: تمام کسانی که برای وزارت نامزد بودند از آن تیم کارگروه ما عبور کردند؛ به تک تک افراد نمره داده اند. درست است که
من آقای باغگلی را از مشهد می‌شناختم، اما شناخت من نسبت به هیچ یک از این وزراء کافی نبود و هر کس را هم که می‌شناختم از این فیلتر عبور دادم و گفتم شاید نظر من کافی نیست و نمی‌شود به آن بسنده کرد.
رئیسی اظهار داشت: نهایتا تصمیم با مجلس شورای اسلامی است و تصمیم شما هم برای ما محترم است.
آقای ساداتی نژاد در حوزه کشاورزی دانش و تخصص دارد
رئیس جمهور گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از دانش، تخصص و شناخت مسئله کشاورزی برخوردار است.
رئیسی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی افزود: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌دانند که آقای ساداتی نژاد بر حوزه کشاورزی تسلط و ورود دارد و در فهرست پیشنهادی گروه‌های مختلف برای وزارت جهادکشاورزی نیز قرار داشت.
وی اضافه کرد: آقای ساداتی نژاد در فهرست گروه‌های مختلف که هیچ ارتباطی با هم نداشتند به عنوان فردی قید شد که می‌تواند با یک رویکرد جهادی و برخوردار از دانش تخصص و تجربه، مسئله وزارت جهاد کشاروزی را دنبال کند.
رئیس جمهور گفت: در بعضی وزارتخانه‌ها تعادل وجود ندارد و یک بخش فعال و بخش دیگر غیر فعال است به طور نمونه در وزارت جهاد کشاورزی، عملکرد کشاورزی خوب است، اما حوزه جهاد باید سازماندهی و فعال شود یا در وزارت ورزش و جوانان، ورزش خوب است، اما برای بخش جوانان باید سازوکار ایجاد شود یا در سازمان برنامه و بودجه، بودجه خوب پیش می‌رود، اما برنامه دچار اشکالات جدی است.
وزیر پیشنهادی دادگستری، آشنا و مرتبط با قوای سه گانه است
رئیس جمهور گفت: آقای رحیمی را برای وزارت دادگستری انتخاب کرده ایم، زیرا هم هر سه قوه مقننه، مجریه و قضایی را می‌شناسد و می‌تواند ارتباط این سه قوا را برقرار کند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی افزود: آقای رحیمی هم آشنا با مسائل قضایی و حقوقی و مجلس است و هم در دورانی که در دیوان محاسبات بود به مسائل دولت آشنایی دارد.
وی اضافه کرد: آقای رحیمی از دانش و تخصص کافی برای تصدی وزارت دادگستری برخوردار است.
امیر آشتیانی مجرب و آگاه به موضوعات نیروهای مسلح
رئیس جمهور گفت: وزیر پیشنهادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی مجرب و با علم و آگاهی در موضوعات نیروهای مسلح است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس افزود: از معرفی امیر سرتیپ آشتیانی برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، هم مجموعه نیروهای مسلح خوشحال شدند، وی هم به موضوعات وزارت دفاع آگاهی کامل دارد.
رئیس جمهور گفت: امیر آشتیانی چهره‌ای خوش نام در مجموع نیروهای مسلح اعم ارتش و سپاه پاسداران است.
نگران فروش نفت نباشید
رئیس جمهور گفت: برای انتخاب وزیر نفت، چهره‌های خوشنام وزارت نفت را هم از نظر علم و دانش بررسی کردیم و هم پست‌های مختلف قبلی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
رئیسی در جلسه رای اعتماد وزرای کابینه پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی افزود: برای وزارت نفت آقای مهندس اوجی جزو افرادی هستند که در تمام ادوار چهره موفقی بوده و به عنوان کسی که هم دانش مرتبط با نفت و گاز دارد و هم دارای تجربه است می‌تواند در این جایگاه نقش آفرین باشد.
رئیس جمهور گفت: مهندس اوجی می‌تواند با حرکت جهادی اقدامات مثبتی در وزارت نفت انجام دهد و در مورد فروش نفت باید بگویم ما زمینه‌های زیادی برای فروش نفت داریم و نباید نگران فروش نفت باشید.
رئیسی همچنین در معرفی وزیر پیشنهادی نیرو افزود: ما در حوزه آب و برق عقب ماندگی‌های زیادی داریم که باید جبران شود، اگر به برنامه ششم توسعه توجه می‌شد امروز دیگر شاهد قطع برق نبودیم.
وی گفت: آقای محرابیان در کارنامه خود احداث نیروگاه‌ها و سدهای زیادی را دارد و مجموعه وزارت نیرو را می‌شناسد، امروز مدیریت آب و تولید برق از مسائل مهم کشور است که باید برای حل آن تلاش کنیم.

رئیس جمهور در معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان افزود: من قبلا جلساتی با نام آوران ورزش داشتم و همه آن‌ها می‌گفتند که در این چهل سال در راس ورزش کشور همواره چهره‌های سیاسی قرار داشته اند در صورتی که باید از درون خانواده ورزش فردی را انتخاب کنیم.
وی گفت: ما چهار الی پنج نفر را مدنظر داشتیم و سوابق آن‌ها را بررسی کردیم که در این بین آقای سجادی به عنوان کسی که هم خودش مدال آور بوده و هم علم و دانش مرتبط با این حوزه را دارد و دارای دانش تربیت بدنی است انتخاب کردیم.
رئیس جمهور افزود: دانش و تجربه در کنار هم زمینه خوبی ایجاد می‌کند که یک چهره دانشگاهی که خودش هم ورزشکار است بتواند کار را دنبال کند، همچنین مسئله جوانان هم در این حوزه مطرح است که باید مورد توجه قرار گیرد.
آقای امیرعبداللهیان؛ خوشنام و دارای دانش و تجربه در سیاست خارجی
رئیس جمهور تاکید کرد: آقای حسین امیرعبداللهیان در حوزه سیاست خارجی هم علم و دانش دارد و هم تمام مراحل وزارت امور خارجه را گذرانده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، آقای امیر عبداللهیان را در حوزه وزارت امور خارجه؛ فردی خوشنام دانست و سیاست خارجی متوازن، توسعه روابط با همسایگان، اولویت دادن به اقتصاد در تعاملات خارجی به ویژه با همسایگان و فعال کردن دیپلماسی خارجی را دستور کار این وزارتخانه برشمرد.
رئیس جمهور گفت: در این چارچوب، آقای حسین امیرعبداللهیان را به عنوان کسی که می‌تواند سکاندار حوزه سیاست خارجی باشد برای تصدی مسئولیت در وزارت امور خارجه پیشنهاد کردم.

این پست ۲۳۹ بار بازدید شده

برچسب ها: ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید