تشکیل تعاونی‌های محوری در دولت سیزدهم ۴۵۰ درصد رشد یافت

گیلان تاریخ انتشار: 03/04/12 بدون نظر   25 بازدید

اندازه فونت    
تشکیل تعاونی‌های محوری در دولت سیزدهم ۴۵۰ درصد رشد یافت

سیاوش آقاجانی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تشریح اقدامات دولت سیزدهم در بخش تعاون گفت: بازنگری و ابلاغ سند توسعه بخش تعاون برای نخستین بار در دولت سیزدهم اجرایی شد.

وی از رشد ۴۴۵ درصدی اعطاء تسهیلات به تعاونی ها در دولت سیزدهم خبر داد و تصریح کرد: طی سه سال گذشته به ۶۰ طرح مصوب در بخش تعاون تسهیلات اعطا شد درحالی که در سه سال پایانی دولت قبل ۱۱ طرح از این تسهیلات بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: شاخص تشکیل تعاونی توسعه وعمران شهرستان نیز در این دولت با رشد ۱۵۰ درصدی داشت و از ۲ تعاونی در سالهای پایانی دولت دوازدهم به پنج تعاونی در دولت سیزدهم رسید. همچنین شاخص بهره برداری از طرح‌های تعاونی نیز با ۱۰۳ درصد رشد از ۳۹ طرح به ۷۹ طرح افزایش پیدا کرد.

آقاجانی ادامه داد: در دولت سیزدهم ۸۹ هزار و ۴۹۶ نفر ساعت کلاس آموزشی برای توانمندسازی تعاونی‌ها برگزار شد که نسبت به ۸۵ هزار و ۸۷۷ نفرساعت در سه سال دولت قبل چهار درصد رشد داشت.

به گفته وی، طی سه سال گذشته ۶۶ تعاونی مشکل دار ساماندهی و ۵۹ تعاونی حسابرسی شدند درحالی که در سال‌های پایانی دولت قبل مشکل ۱۰ تعاونی حل شده بود که در این شاخص توانستیم به رشدی ۵۶۰ درصدی دست یابیم.

وی تصریح کرد : ۱۰۹ تعاونی راکد و غیر فعال نیز در دولت سیزدهم احیا شد و فعالیت خود را از سر گرفتند درحالی که در سه سال پایانی دولت دوازدهم ۳۴ تعاونی احیا شده بود و در این حوزه هم شاهد رشد ۲۲۱ درصدی هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در ادامه از تشکیل شورای توسعه تعاون استان در راستای اجرای سند توسعه بخش تعاون با عضویت ۲۲ دستگاه عضو شورا به ریاست استاندار خبر داد و اضافه کرد: طی سه سال اخیر خط اعتباری (تسهیلات) ویژه بخش تعاون به مبالغ ۲۰، ۳۰ و ۸۰ میلیارد ریال به تعاونی ها اختصاص پیدا کرد که برای نخستین بار پس از ادغام وزارت تعاون، برای شرکتهای تعاونی تخصیص یافت.

آقاجانی در تشریح دیگر اقدامات دولت سیزدهم به راهبرد پایدارسازی مشاغل خانگی از طریق تشکیل تعاونی های تامین نیاز مشاغل خانگی نیز گفت: تاکنون پنج شرکت تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی در استان تشکیل شده است.

وی فعال سازی و به روز رسانی شرکت‌های تعاونی سهام عدالت، پایش و نظارت ویژه تعاونی‌های بزرگ وحساس به ویژه تعاونی‌های مسکن به منظور جلوگیری از انحراف، اعتماد سازی و ارتقاء نقش تعاونی‌های استان در جشنواره تعاونی‌های برتر با کسب رتبه نخست را از جمله اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم برشمرد.

این پست ۳۸ بار بازدید شده

برچسب ها: ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید