بیش از ۳۲ هزار گیلانی علیه بیماری کرونا واکسینه شدند

منجیل تاریخ انتشار: 00/02/12 بدون نظر   774 بازدید

اندازه فونت    
بیش از ۳۲ هزار گیلانی علیه بیماری کرونا واکسینه شدند

محمدرضا شوقی

بیش از ۳۲ هزار گیلانی علیه بیماری کرونا واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد؛ تاکنون هشت مرحله واکسن ویروس کرونا به استان اختصاص یافته که به ۳۲ هزار و ۷۳۴ تن از گروه‌های در معرض خطر تزریق شده است.

منجیل نیوز/ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی منجیل خبر؛ دکتر آبتین حیدرزاده- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت : از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون علیه کرونا تاکنون هشت مرحله واکسن به استان اختصاص یافته است و تزریق آن برای گروه‌های در معرض خطر که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور شناسایی شدند در نظر گرفته شده است. طی هشت مرحله ۳۲هزار و ۷۳۴ تن علیه بیماری کووید ۱۹ در سطح استان واکسینه شدند.
وی در ادامه افزود: واکسن ها برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا شامل پرسنل بهداشت و درمان، بیماران خاص، پاکبانان، جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی، اعضاء نظام پزشکی و سالمندان بالای ۸۰ سال تزریق شده و ادامه دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در حال حاضر تمام واکسن‌های اختصاص یافته وارداتی و ساخت کشورهای کره جنوبی، روسیه، چین و هند شامل اسپوتینک، سینوفارم، بهارات و آسترازنکا می باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خاتمه با بیان اینکه سرعت انجام  واکسیناسیون در استان مشروط به در دسترس بودن مقادیر کافی واکسن است، اظهار داشت : مردم برای انجام واکسن کرونا می توانند از طریق رسانه ها مانند صدا و سیما و فراخوان های تلفنی از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواهند داشت به پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت تعیین شده از سوی دانشگاه مراجعه نمایند . مردم بدون هماهنگی و حضوری به این مراکز مراجعه ننمایند.

این پست ۵۷۶ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید