به عشق ایران در دمای زیر صفر درجه/ مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا

در شهرستان تاریخ انتشار: 02/11/06 بدون نظر   283 بازدید

اندازه فونت    
به عشق ایران در دمای زیر صفر درجه/ مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا

مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا با جان و دل آماده دفاع و صیانت از مناطق مرزی کشور در برف، یخبندان و سرمای سوزان کوهستان هستند و در راستای برقراری امنیت پایدار ملی از هیچ سختی نمی‌هراسند.

مرزبانان خونگرم هنگ مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان و در پاسگاه های مرزی برفگیر گردنه کوهستانی حیران و همچنین در محل خدمت خود در نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با روحیه‌ شجاعانه در شرایط سخت زمستانی به حفظ امنیت مرزهای وطن می‌پردازند و در سایه تلاش آنها مرزهای کشورمان در استان گیلان جزء سرحدات امن ایران محسوب می شود.

ایمان واقعی را در دل مرزبانان باید کشف کرد که به دور از خانواده و در برف و سرمای استخوان سوز، خدمت صادقانه خود را به میهن با جان و دل انجام می‌دهند. جانفشانی‌های شبانه روزی مرزبانان که از جان و زندگی و همچنین از بهترین لحظات جوانی خود می‌گذرند، برای آرامش مردم است تا کشور را از هر نوع تردد غیر مجاز حفظ کنند.

به عشق ایران در دمای زیر صفر درجه/ مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا

مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در هنگ مرزی آستارا مردان پولادینی هستند با نشان مهربانی بر دل که با گام‌های استوار خود، وجب به وجب مرز این منطقه از کشور را زیر چتر حفاظت خود دارند تا مردم ایران امنیت را با همه وجود خود حس کنند و میهن، امروز وامدار کیاندارانی است که در راه امنیت ملی، در سرمای زیر صفر درجه با قلبی که دعاهای مردم ایران زمین به آن گرمی می بخشند، خدمت می کنند.

طاقت آوردن در برخی از نقاط صفر مرزی که در ارتفاعات واقع شده از توان بسیاری خارج است و با توجه به اینکه امنیت از نقطه صفر مرزی آغاز می شود، اراده مردان مرزبان بر همه سختی ها فائق آمده که نتیجه اش مرز و بومی امن و ایمن است و مرزبانان وطن این را می دانند که مرز یعنی ناموس و مرزبانانی که وطن دوستی شاخصه اصلی آنان است دلیرانه و بی ادعا در شرایط جغرافیایی سخت، بیدار و آگاه برای پاسداری از سرزمین مادری خود تلاش می‌کنند.

به عشق ایران در دمای زیر صفر درجه/ مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا

گیلان به عنوان یک استان مرزی و ساحلی با برخورداری از مرزهای زمینی، دریایی، ریلی و اتومبیل رو با حضور مقتدرانه مرزبانان از امن ترین استان های کشور است. این استان مرزنشین شمال ایران بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد و طول حوزه ماموریتی دریا در این استان مرزی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر ۲۷۲ کیلومتر از رودخانه مرزی آستاراچای در دهانه پل مشترک مرزی تا انتهای شرق استان گیلان ادامه داشته و ۳۸.۵ کیلومتر مرز خشکی، ریلی و رودخانه‌ای در شهرستان مرزی آستارا که هم مرز با جمهوری آذربایجان است را شامل می‌شود.

با تلاش شبانه روزی مرزبانان هنگ مرزی آستارا، مرزهای آبی و خاکی استان گیلان مقتدرانه حراست می‌شود و تحت پوشش و مراقبت‌های دقیق مرزبانان فراجا است که با تمام توان در دورترین مناطق مرزی در راستای برقراری امنیت ملی خدمت می‌کنند.

به عشق ایران در دمای زیر صفر درجه/ مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا

شهرستان آستارا که یکی از شهرستان های مهم و مرزنشین استان گیلان است با حدود ۹۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی این استان واقع شده است و با کشور جمهوری آذربایجان ۳۸ و نیم کیلومتر مرز خشکی و کوهستانی و ۱۸ و نیم کیلومتر مرز آبی دارد.

مرزبانان هنگ مرزی آستارا در شمالی‌ترین مرز جمهوری اسلامی ایران که هم مرز با کشور آذربایجان است، در سرمای گردنه کوهستانی حیران، شجاعانه و دلیرانه از مرزهای ملی در این نقطه از کشور عزیزمان ایران حراست می‌کنند.‌ نیروهای مرزبانی همیشه بیدار کشور در استان گیلان که ستون‌های استوار دفاع از حریم ملی و گذرگاه های مرزی هستند، در تمامی مرزهای این استان و همچنین دریای خزر حضوری مقتدرانه داشته و به حراست از مرزهای جغرافیایی وطن و حفظ منافع کشور پرداخته و مسئولیت تامین امنیت آب‌های سرزمینی ایران در این دریا را بر عهده دارند.

به عشق ایران در دمای زیر صفر درجه/ مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا

رصد تحرکات، اجرای گشت‌های منظم دریایی، مقابله با قاچاق و ترددهای غیر مجاز و کنترل و هماهنگی در مبادلات مرزی در مرز دریایی آستارا در شمال غربی استان گیلان توسط شناورهای متنوع سطحی سبک و سنگین رزمی ناوگروه شناوری هنگ مرزی آستارا با برخورداری از شناورهای تندروی عملیاتی، همواره در راستای تامین و توسعه امنیت پایدار منطقه و صیانت از سرحدات کشورمان با شعار صلح و دوستی در دریای خزر انجام می‌شود.

سرهنگ هادی قاسمی، فرمانده هنگ مرزی آستارا در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه شهرستان مرزی آستارا در پیشانی ایران اسلامی و در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان با دارا بودن سه مرز، کانون ارتباط زمینی، دریایی و ریلی جمهوری اسلامی ایران با اوراسیا، منطقه قفقاز، روسیه و کشورهای اروپای شرقی است و به عنوان یک گذرگاه امن منطقه ای مطرح بوده و در حوزه اقتصادی اهمیت دارد اظهار کرد: وجود ۳۸ و نیم کیلومتر مرز فعال زمینی و ۱۸ و نیم کیلومتر مرز دریایی با جمهوری آذربایجان و همچنین راه آهن بین المللی آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان این شهرستان مرزنشین را به کانون تجارت، حمل و نقل و صادرات و واردات شمال ایران تبدیل کرده است.

به عشق ایران در دمای زیر صفر درجه/ مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا

وی با اشاره به اینکه گذرگاه های مرزی آستارا با حضور مرزبانان هنگ مرزی آستارا یکی از امن ترین گذرگاه های مرزی جمهوری اسلامی ایران در شمال کشور هستند و طبیعت و زیبایی‌های خاص این مرزهای پرتردد ایران همواره مورد توجه مسافران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد افزود: گذرگاه مرز زمینی آستارا در شمال غربی استان گیلان یکی از مهمترین نقاط مرزی و پرتردد جمهوری اسلامی ایران است که در داخل شهر مرزنشین آستارا و در حاشیه رودخانه مرزی آستارا چای به موازات دو شهر هم نام آستارای جمهوری اسلامی ایران و آستارای جمهوری آذربایجان کشیده شده و اتصال زمینی دو کشور همسایه ایران و آذربایجان به صورت خودرویی و پیاده از طریق یک پل قدیمی مرزی بر روی رودخانه مرزی آستارا چای و همچنین پل تازه تاسیس اتومبیل روی مرزی با نظارت مرزبانان هنگ مرزی آستارا انجام می‌شود.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با تاکید بر اینکه مرزبانان خونگرم هنگ مرزی آستارا در استان گیلان با جان و دل و آمادگی دفاع کامل و صیانت از مناطق مرزی در برف و سرمای زیر صفر درجه و سوزان کوهستان حافظ امنیت مرزهای کشور هستند و در راستای برقراری امنیت پایدار ملی از هیچ سختی نمی‌هراسند خاطرنشان کرد: امنیت پایدار کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران را مدیون دلاور مردانی هستیم که در شرایط سخت جوی منطقه با ایثارگریشان روز و شب نمی شناسند و عاشقانه در خدمت وطن هستند.

به عشق ایران در دمای زیر صفر درجه/ مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا

قاسمی با اشاره به اهمیت مرز و مرزبانی در جمهوری اسلامی ایران گفت: پاسداری از مرزهای کشور به منزله ادامه دادن راه رزمندگان و شهیدان هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه افتخار مرزبانان این است که امروز در تداوم راه شهدا حرکت می‌کنند افزود: مرز، جایگاه مهمی دارد و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است»، می‌توان متوجه اهمیت جایگاه مرز و مسئولیت مرزبانان شد.

فرمانده هنگ مرزی آستارا تصریح کرد: کشوری به پهناوری ایران و مرزهایی با این گستردگی، به خودی خود نمی‌تواند امن باشد و امنیت امروز مرزهای ایران عزیز ما با توجه به بی ثباتی، درگیری‌ها و ناامنی‌هایی که پیرامون کشور ما است، همه و همه مرهون با هم بودن و در کنار هم بودن مرزبانان و مرزنشینان غیور کشور است که دست در دست هم از کیان ایران اسلامی دفاع و صیانت می‌کنند.

به عشق ایران در دمای زیر صفر درجه/ مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا

جانشین هنگ مرزی آستارا نیز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آمادگی کامل مرزبانان هنگ مرزی آستارا اظهار کرد: مردم و مرزبانان دو عنصر تاثیرگذار در برقراری امنیت در مرزها هستند و ایجاد امنیت و حفاظت از مرزها با مشارکت این دو قشر رقم می خورد.

سرهنگ دوم حمید باقری تامین امنیت مرزها را مهمترین رسالت مرزبانی فراجا دانست و یادآور شد: تعامل مرزنشینان و مرزبانان ضامن برقراری امنیت کامل در مرز آستارا است.

وی با بیان اینکه امنیت کامل در نوار مرزی آستارا حاصل تعامل مرزنشینان و مرزبانان و اشرافیت مرزبانان در مرزهای منطقه است گفت: آمادگی و توان رزمی مرزبانان در حفظ و کنترل مرزهای کشور ستودنی است و هیچ ترددی در مرزها بدون اجازه مرزبانان انجام نمی‌شود و در این میان مرزبانان و مرزنشینان مکمل هم در تامین امنیت پایدار و آرامش در مرزها هستند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی هنگ مرزی آستارا نیز در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه در پاسگاه های مرزی ما عشق به وطن موج می زند و یک مرزبان برای موفقیت در ماموریت‌ها باید مملو از عشق به کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم باشد، اظهار کرد: عشق به وطن راز موفقیت مرزبانان است.

به عشق ایران در دمای زیر صفر درجه/ مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا

سروان عباس قادری نیک افزود: امنیت مرزها در هر کشوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و خدمت در مرزها در شرایط بد آب و هوایی و جغرافیایی سختی های خاص خود را دارد و مرزبانان وطن مردانه از تمامیت مرزی کشورمان پاسداری می کنند و امنیتی که در کشور داریم مرهون رشادت های مرزبانانی است که ادامه دهنده راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در مرزها هستند.

وی با بیان اینکه مرزبانان با توان عملیاتی بالای خود در برابر انواع ناهنجاری های احتمالی سینه سپر کرده اند و چشمان تیزبین مرزبانان، هر توطئه شیطانی ایادی استکبار را در نطفه خنثی خواهند کرد افزود: در دو سوی مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان آرامشی تحسین‌ برانگیز دیده می شود که نشان می دهد نیروهای مقتدر هنگ مرزی آستارا با آمادگی کامل مناطق مرزی و مقدس جمهوری اسلامی ایران را با عشق به وطن اداره می کنند.

قادری نیک تصریح کرد: تلاش‌ها، فعالیت‌ها و جانفشانی‌های شبانه روزی مرزبانان که از جان و زندگی و همچنین از بهترین لحظات جوانی خود می‌گذرند، برای آسایش و آرامش مردم است تا کشور را از هر نوع تردد غیر مجاز و ضربات ناگهانی هر بیگانه‌ای حفظ کنند.

به عشق ایران در دمای زیر صفر درجه/ مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی هنگ مرزی آستارا مرزبانان را نیروهای سخت کوش و حافظ مرزهای حریم ولایت دانست و اظهار کرد: تهدیدات پیرامونی در سطح منطقه و مرزهای ایران اسلامی در بحث اسلحه و مهمات، اشرار مسلح، قاچاق کالا و محصولات ضدفرهنگی وجود دارد و در این رابطه مرزبانان با ایثار و شجاعت و کار شبانه‌روزی با تهدیدات فوق مبارزه می‌کنند.

وی تصریح کرد: به‌ لطف نیروهای مسلح کشور و هدایت‌های داهیانه فرمانده معظم کل قوا، امنیت از نقطه صفر مرزی تا عمق کشور برقرار و پایدار است و مرزبانان در ایجاد این امنیت پایدار نقش مهمی دارند.

قادری نیک گفت: امنیت مرزهای شهرستان آستارا در استان گیلان مثال زدنی است و مرزبانان آگاه با بهره گیری از امکانات و استحکامات دفاعی، در تقویت امنیت نوار مرزی عملکرد رضایت بخشی دارند.

به عشق ایران در دمای زیر صفر درجه/ مرزبانان مقتدر هنگ مرزی آستارا

به گزارش ایسنا، به عنوان یک خبرنگار و عکاس ایرانی، گیلانی و آستارایی که مرزنشین بوده و در استان گیلان زندگی می کنم به رشادت و شجاعت مرزبانان کشور و همچنین همه مرزبانان استان گیلان و هنگ مرزی آستارا که نامشان در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است و بی منت در راستای حفظ حریم مرز و امنیت ملی تلاش می‌کنند، افتخار می کنم… زنده باد ایران و مرزبانان وطن.

انتهای پیام

این پست ۳۳۴ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید