برگزاری ۱۶۴ برنامه در ایام الله مبارک دهه فجر توسط اداره کل میراث فرهنگی

منجیل تاریخ انتشار: 00/10/29 بدون نظر   501 بازدید

اندازه فونت    
برگزاری ۱۶۴ برنامه در ایام الله مبارک دهه فجر توسط اداره کل میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ولی جهانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان در نشستی با اصحاب رسانه در زمینه برنامه های آتی این اداره کل اظهار داشت : بنا بر این است که در دو ماه منتهی به پایان سال و برای سال ۱۴۰۱ یک تقویم کاری تعریف شود و خوشبختانه با همت معاونت های اداره کل میراث ، روسای ادارات شهرستانی و مدیران پایگاههای میراث فرهنگی ملی و جهانی برنامه های متنوعی را در سراسر استان گیلان تنظیم کنیم و این برنامه ها از ۲۸ دی ماه لغایت ۲۶ بهمن ماه جاری اجرا خواهد شد.

وی با عنوان برنامه های اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در دهه فجر سالجاری اظهار داشت : ۱۶۴ برنامه در سراسر استان گیلان برگزار خواهد شد که شامل همایش ها ، نشست های تخصصی ، بهره برداری از کارگاههای صنایع دستی ، جشنواره های غذا و خوراک ،افتتاح و رونمایی از مرمت آثار تاریخی و رونمایی از مرمت آثار تاریخی

که توسط بخش خصوصی در راستای ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه انجام می شود ، صورت خواهد گرفت .

وی افزود : در هر شهرستان یک برند در نظر گرفته شده مثلا در شهرستان رودبار که بحث زیتون و برند آن مطرح است نشست تخصصی در خصوص زیتون برگزار خواهد شد .

جهانی اذعان داشت : همایش جشنواره آدم برفی در سوباتان ، افتتاح ۷ موزه و سایت موزه در نقاط مختلف استان منجمله شهرستان های فومن ، ماسال ، ماسوله از برنامه های این اداره کل در دهه مبارک فجر خواهد بود .

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان ادامه داد : بازدید از تاسیسات و اقامتگاههای گردشگری و تشدید نظارت ها از سایر اقدامات این اداره کل در ایام الله دهه فجر امسال خواهد بود.

جهانی خاطر نشان کرد : بازگشایی غارهای تاریخی در بخش دیلمان شهرستان سیاهکل ، و افتتاح نخستین مجتمع گردشگری کشاورزی در شهرستان سیاهکل که ۱۷۹ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است ، بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی و برگزاری جشنواره در قلعه رودخان فومن از سایر برنامه ها خواهد بود .

جهانی گفت : همچنین ۹۵ اثر مربوط به میراث ناملموس گیلان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند که ۱۳ مورد نیز در آینده نزدیک به این تعداد اضافه خواهد شد .

انتهای پیام

 

این پست ۲۷۱ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید