بازگشایی مدارس و نگرانی والدین

منجیل تاریخ انتشار: 00/06/15 بدون نظر   370 بازدید

اندازه فونت    
بازگشایی مدارس و نگرانی والدین

یادداشت روز

محمدرضا شوقی نصفچی

بازگشایی مدارس و نگرانی والدین

کرونا دوسال است شرایط زندگی و تحصیل دانش آموزان را دگرگون کرده و هیچ خانواده‌ای از این شرایط مستثنی نیست.

آموزش‌وپرورش اعلام کرده که تا چند هفته دیگر مدارس را بازگشایی خواهد کرد و سعی دارد برنامه‌ای متفاوت برای استقبال از روزهای کرونایی داشته باشد، اما این برنامه‌ها با انتقاداتی از طرف خانواده‌ها و معلمان روبه‌رو شده‌ است.

انتشار دستورالعمل برای مقابله با کرونا کافی نیست و این بیماری نشان داده اصلاً تابع قوانین قبلی شیوع بیماری‌ها و پیش‌بینی پذیر نیست و هرلحظه باید منتظر شرایط متفاوتی ازنظر مواجهه با این بیماری منحوس و خطرناک باشیم.

لذا بهتر بود آموزش‌وپرورش بیش از آنکه به سفید شدن مناطق دل ببندد از فرصت سه‌ماهه تابستان بهره می‌بُرد و زمینه را برای آموزش مجازی و غیرحضوری فراهم می‌کرد تا اول مهر ماه دانش آموزان به محیط آموزشی خود آشنا باشند.

قابل توضیح است؛ با توجه به اینکه روند خوبی برای واکسیناسیون معلمان در حال اجرا است، در چنین شرایطی آمادگی و ایمنی نسبی برای بازگشایی مدارس فراهم خواهد شد.

نکته و موضوع حائز اهمیت این است، تمامی دانش آموزان ،مدیران ،معلم ها و عوامل اجرایی مدارس واکسینه نشده اند، چه طور می‌شود مدارس به صورت حضوری و یا ترکیبی باشد.!!!

هیچ آموزش، به آموزش “حضوری” نمی‌رسد و اولیای دانش آموزان مشتاق حضوری شدن مدارس هستند اما حضوری شدن مدارس به زیرساخت های بهداشتی نیاز دارد.

جامعه این روز ها از لحاظ اقتصاد حال و اوضاع خوبی ندارد انتظار می‌رود مسئولین ذیربط کشور،استانی و شهرستانی برای هرچه زودتر برطرف کردند دغدغه های اولیا و دانش آموزان برای بازگشایی مدارس “بدون استرس” تصمیم بگیرند تا دانش آموزان ،اولیا مدیران و معلمان در کنار هم در مدرسه دور از بیماری منحوس کرونا باشند.

می توان گفت: این بیماری خیلی از دانش آموزان را از یاد گیری دور کرده، که با بستر فضای مجازی نمی‌توان مثل حضوری بودن مدارس به مباحث دل داد و لذت برد.

سوال های مطرح شده عده ای از اولیا دانش آموزان از خبرنگار پایگاه خبری منجیل خبر

ما به چه امیدی فرزندان خودمان را به مدارس بفرستیم ،در شرایطی که کشور در شرایط سخت کرونایی قرار دارد!؟
اگر یک عده از دانش آموزان به دستورالعمل های بهداشتی توجه نکنند تکلیف سلامتی دانش آموزان ما چه میشود؟!!

معلمان دغدغه های تدریس کردن دانش آموزان را داشته باشند یا به فکر رعایت کردن پروتکل های بهداشتی از سوی دانش آموزان باشند!!

این پست ۱۶۰ بار بازدید شده

برچسب ها: , ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید