اسلام خواهی از دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد است/شهید جمهور مسیر جدیدی در خدمتگزاری بنا نهاد

در شهرستان تاریخ انتشار: 03/03/15 بدون نظر   60 بازدید

اندازه فونت    
اسلام خواهی از دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد است/شهید جمهور مسیر جدیدی در خدمتگزاری بنا نهاد

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد چون در ماه محرم آغاز شد به نوعی با خون شهدای کربلا آمیخته شده، گفت: یکی از دستاوردهای ۱۵ خرداد این است که مردم به دولت‌های بیگانه اعتماد نمی‌کنند، همچنین بحث اسلام خواهی از دیگر دستاوردهای این قیام است.

اسدالله عباسی امروز، ۱۵ خردادماه در آیین گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و نخستین شهید نهضت انقلاب اسلامی شهید سید یونس حسینی آغوزبنی رودباری که در مصلی شهر رودبار برگزار شد، با گرامیداشت یاد خاطره امام و شهدا، اظهار کرد: مشعلی که امام راحل برافروخت خاموش نمی‌شود، چراغ انقلاب اسلامی و نهضت بنابر فرموده امام با خون شهید حجت‌الاسلام سیدیونس حسینی آغوزبنی فروزان شد.

وی افزود: قیام ۱۵ خرداد چون در ماه محرم آغاز شد به نوعی با خون شهدای کربلا آمیخته شده و تداوم خواهد داشت تا به دست پرچمدار حقیقی عدالت حضرت ولیعصر(عج) برسد؛ بیش از ۶۰ سال از آغاز نهضت گذشته اما کماکان چراغ مبارزه با استکبار و دیکتاتوری بر اساس فلسفه قیام عاشورا روشن است.

استاندار گیلان بیان کرد: در سال ۱۳۴۲ صدای عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم حضرت امام(ره) براساس گفتمان و آموزه‌های دینی و برگرفته از قرآن و عترت برخاست و فراز و نشیب‌های متعددی را هم پشت سر گذاشت.

عباسی ادامه داد: امام راحل همواره در تبعیدهای عراق، ترکیه و پاریس دست از مبارزه برنداشتند و سرانجام در ۱۲ بهمن ۵۷ در کشور حضور یافتند و در ۲۲ بهمن ۵۷ پیروزی انقلاب رقم خورد؛ معمار کبیر انقلاب با تکیه بر آرای مردم، وحدت کلمه و با استعانت از خداوند، بر اساس اصل جمهوریت و اسلامیت، مردم سالاری دینی، آموزه‌های اسلام و قرآن نظام اسلامی را بنا نهادند.

اسلام خواهی از دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد است/شهید جمهور مسیر جدیدی در خدمتگزاری بنا نهاد

وی با تأکید بر اینکه تکیه بر آرا و نظر مردم از اصول امام راحل بود، تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی با تصویب قانون اساسی و با اصل مردم سالاری دینی نهضتی را بنا کردند که همچنان سالها با اقتدار مقابل ستمگران ایستاده است. بعد از پیروزی انقلاب تجزیه طلبان اقداماتی را در کشور رقم زدند و در نهایت جنگ تحمیلی آغاز شد و همان کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند، مقابل ایران اسلامی در جبهه استکبار ایستادند.

استاندار گیلان با اشاره به دستاوردهای ۱۵ خرداد بیان کرد: یکی از دستاوردهای ۱۵ خرداد این است که مردم به دولت‌های بیگانه اعتماد نمی‌کنند، همچنین بحث اسلام خواهی از دیگر دستاوردهای این قیام است. علما و فضلای حوزه و کسانی که براساس آموزه‌های دینی و اعتقادات و باورهای اسلامی قدم برداشتند مورد توجه و اعتماد مردم قرار گرفتند و آنان را به سمت اسلام خواهی جذب کردند.

عباسی افزود: از برکت خون شهید رودباری امروز کشور ما مقتدرانه در برابر همه قدرت‌ها که به دنبال چپاول منابع دیگر کشورها هستند، ایستادگی کردیم؛ به عبارتی مقاومت و ایستادگی ثمره خون شهداست. همین امر موجب شد امام راحل با دلی آرام و قلبی مطمئن از خدمت مردم مرخص شدند و پرچمی که برافراشتند را به دست مقام معظم رهبری سپردند.

استاندار گیلان ادامه داد: در بعد از جنگ علاوه بر بازسازی‌ها، اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و فتنه انگیزی‌های مختلف که با حمایت دشمن انجام می‌شد، رقم خورد که با درایت مدبرانه رهبر انقلاب موانع از سر راه برداشته شد.

وی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام(ره) در خصوص شهید جمهور، گفت: مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند که آقای رئیسی به لبخند برخی از دشمنان اعتنا نمی‌کرد، این یک راهبرد بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت است که در دیپلماسی خارجی هم به پشتوانه قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی و آنچه که از قرآن و اعتقادات و باورهای قلبی آمده، شعار انقلاب توسط رئیس جمهور شهید احیا و در جهان طنین انداز شد.

استاندار گیلان افزود: اینکه چرا مسئله حمایت از فلسطین را مطرح می‌کنیم برای اینکه رژیم صهیونیستی یک تهدید علیه اسلام و قرآن است لذا ما برای دفاع از قرآن اعتقاد و باور داریم، صدای مردم مظلوم فلسطین امروز از طریق همین حرکت‌هایی که در مراکز علمی و دانشگاه‌ها سراسر دنیا برخاسته و به گوش جهانیان رسیده و موجب شده تا دنیا و مجامع مختلف فریاد مظلومیت فلسطین را بشنوند.

وی ادامه داد: مسئله عادی سازی در حال اجرا بود که طوفان الاقصی به موقع شعله ور شد، این اراده خداوند بود که توسط نیروهای مقاومت رقم خورد، صهیونیست‌ها به دنبال از بین بردن اسلام و قرآن و ایجاد تفرقه بین ملت‌ها بودند اما عملیات طوفان الاقصی نقشه آنان را برهم زد. ما اگر سکوت کنیم دشمن سکوت نمی‌کند آنها چه حقی داشتند که دانشمندان هسته‌ای مارا به شهادت برسانند یا به سفارت ما در سوریه تجاوز کنند! یقین بدانید دشمن همیشه دشمن است.

عباسی بیان کرد: آمریکا به چه حقی بمب‌های نامتعارف به رژیم صهیونیستی می‌دهد تا بر سر کودکان و زنان غزه بریزد و منجربه شهادت بیش از ۳۶ هزار ملت بی گناه شود! اینها چگونه باید به وجدان بشریت پاسخ بدهند.

اسلام خواهی از دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد است/شهید جمهور مسیر جدیدی در خدمتگزاری بنا نهاد

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: شهدا برای ما عزت، حماسه و اقتدار آفریدند باید قدر آنها را بدانیم و مسیر عزتمندانه‌ای که ترسیم کردند ادامه دهنده مسیرشان باشیم، ماموریت اعتقادی و انقلابی ما مشخص است و نمی‌توانیم سکوت کنیم اگر به امام حسین(ع) و قیام وی اعتقاد داریم باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

عباسی با اشاره به تاکیدات شهید جمهور بر حضور و دیدارهای مردمی، بیان کرد: آیت‌الله رئیسی قرار بود برای افتتاح آزادراه منجیل رودبار در منجیل حضور یابند، حتی مقدمات حضور ایشان فراهم شد و بنابر تاکیدشان قرار بود دیدار مردمی در منجیل و با خانواده شهدا انجام شود اما شدت وزش باد ۸۰ کیلومتر برساعت گزارش شد که امکان حضور با بالگرد فراهم نبود، حتی مقرر شد از طریق فرودگاه سردار جنگل حضورشان صورت پذیرد که سپس به منجیل بروند اما ایشان نپذیرفت که در رشت هم دیدار مردمی نداشته باشد به همین دلیل حضور در استان را به فرصت دیگری موکول کردند که دیدار با مردم میسر باشد.

استاندار گیلان گفت: در سفر اول هیات دولت به گیلان بالغ بر ۲۰ همت پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی، آب، راه، برق، فضاهای ورزشی، احیای صنایع راکد، گاز و غیره انجام گرفت و همواره تاکید بر توسعه مناطق محروم داشتند. توجه ایشان به خدمت رسانی به مردم باعث محبوبیت‌شان بین مردم شد و مردم در مراسم تشییع شهید جمهور سوگواری کردند و حماسه آفریدند و این تلنگری برای مدیران است که اگر خدمت خالصانه داشته باشند، مردم قدردان هستند.

وی افزود: با ارتحال امام در سال ۶۸، هیچ خللی در مسائل کشور پیش نیامد در حادثه امسال و شهادت شهدای خدمت هم هیچ خللی در امورات کشور وارد نشد، چون باور داریم این انقلاب، انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است.

استاندار گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: بر اساس قانون اساسی ظرف ۵۰ روز باید انتخابات برگزار شود، سلامت انتخابات برای ما بسیار مهم است و همراهی شما مردم ولایتمدار بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: به رئیس جمهوری آگاه و معتقد نیاز داریم که با روحیه جهادی و خدمت خالصانه راه شهدای خدمت را ادامه دهد. مقدمات برگزاری انتخابات سالم فراهم شده تا با همراهی و همدلی و مشارکت شما رئیس جمهوری انتخاب شود که برای مردم و کشور کار انجام دهد.

عباسی با اشاره به در پیش بودن سالروز زلزله هولناک رودبار که یک سال بعد از ارتحال امام رخ داد، یاد و خاطره درگذشتگان این حادثه را گرامی داشت.

انتهای پیام

این پست ۵۸ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید