استاندار: ۴۰ درصد از محصولات گیلان در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد

گیلان تاریخ انتشار: 03/03/26 بدون نظر   19 بازدید

اندازه فونت    
استاندار: ۴۰ درصد از محصولات گیلان در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی شامگاه شنبه در جلسه شورای ملی طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی که به صورت ارتباط تصویری با احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: برخی از این محصولات همانند چای، کیوی، مرغ، فندق و ماهیان خاویاری در رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید تلاش بیشتری کنیم تا سایر محصولات استان گیلان نیز جزو رتبه های برتر کشور قرار گیرد، افزود: در این راستا باید بر اساس دانش پایه حرکت کنیم تا در میزان تولید و کیفیت محصولات، تغییراتی ایجاد شود.

استاندار گیلان ادامه داد: بر این اساس باید از اساتید و نخبگان در این امر بیش از پیش بهره ببریم که به عنوان مثال در تولید کیوی تحقیقات خوبی انجام شده و امروز کشاورزانی که این محصول را تولید می کنند، از وضعیت تولید و درآمد آن رضایت دارند.

عباسی اضافه کرد: البته باید شرایطی فراهم شود که جهش تولید را در محصولات خود شاهد باشیم و در این بخش باید هدفگذاری مناسبی داشته باشیم تا به افزایش مناسبی در بخش تولیدات خود دست یابیم و شاهد توسعه سایر فعالیت ها به خصوص در حوزه گردشگری باشیم.

وی به لزوم معرفی بهتر و بیشتر تولیدات گیلان نیز اشاره و بیان کرد: در بخش زنجیره ارزش، باید تولیدات ما به خوبی برندسازی تا محصولات بیش از پیش در کشور شناخته شوند زیرا کیفیت اکثر محصولات این استان بسیار مناسب است.

استاندار گیلان به سرمایه‌گذاری مناسب در سایر بخش ها نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر تلاش بر افزایش تولیدات کشاورزی، باید در بخش های نساجی، اقتصاد دریامحور و صنایع دستی نیز فعالیت بیشتری داشته باشیم و در این راستا مهارت آموزی را جدی بگیریم.

این پست ۳۶ بار بازدید شده

برچسب ها: ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید