استاندار گیلان: تحقق مطالبات بازنشستگان نگاه راهبردی شهید جمهور بود

گیلان تاریخ انتشار: 03/04/14 بدون نظر   24 بازدید

اندازه فونت    

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با حضور در منزل معلم و بخشدار شهید «نادر خیرخواه» در سخنانی با همسر بازنشسته این شهید اظهار کرد: شهدای فرهنگی نه تنها در حوزه تعلیم و تربیت، بلکه در عرصه خدمتگزاری به مردم در زمینه‌های مختلف نیز سرآمد بودند که همواره قدردان رشادت‌های شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های شاهد و ایثارگر هستیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ شهیدان پشتوانه‌ای ارزشمند برای تقویت و ماندگاری روحیه‌ مقاومت و ایثار هستند افزود: تمام توان دولت مردمی و انقلابی سیزدهم بر این بوده که راه شهداء را ادامه دهد و آرمان‌های بلند آنان را در زمینه‌ سربلندی ایران اسلامی محقق سازد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نامگذاری ۲۵ ذی‌الحجه بعنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان بیان کرد: پاسداشت کرامت انسانی، منزلت اجتماعی و تضمین نیازهای معیشتی بازنشستگان، حداقل خواسته‌ها و انتظارات این قشر است.

شهید «نادر خیرخواه» چهارم فروردین ۱۳۲۲ در روستای راجیر طاهرگوراب از توابع شهرستان صومعه‌سرا به دنیا آمد، تا پایان دوره متوسطه در رشته اقتصاد هنرستان لاکان شهر رشت درس خواند و بعد فوق دیپلم گرفت.

سال ۱۳۴۲ ازدواج کرد و صاحب ۲ پسر و ۲ دختر شد؛ هفتم آذر ۱۳۶۰ در شهرستان ماسال توسط نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در مسیر بازگشت از مسجد روستای مهدی خان محله بسوی منزل مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

این شهدی والامقام و مدیر فرهنگی، به عنوان نخستین بخشدار شهید کشور نام گرفته‌است.

این پست ۴۶ بار بازدید شده

برچسب ها: , , ,
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید