آزاد راه رشت، قزوین و خط آهن کاسپین ۸۵ درصد پیشرفت کار دارند

منجیل تاریخ انتشار: 02/04/11 بدون نظر   753 بازدید

اندازه فونت    
آزاد راه رشت، قزوین و خط آهن کاسپین ۸۵ درصد پیشرفت کار دارند

به گزارش منجیل خبر به نقل از برنا ؛ اسدالله عباسی در بیست ماه گذشته با تلاشی کم نظیر و شبانه روزی که اغلب کار ایشان از ساعت شش بامداد شروع و تا پاسی از شب ادامه دارد همه توان، تجربه و دانش خود را در این مسیر صرف کرده و اکنون دیگر مردم استان با استقبالی که از وی در سفرهای شهرستانی و روستایی می کنند استاندار را به عنوان  یک خادم بی منت، متعهد و دلسوز پذیرفته اند.

برخی محافل سیاسی، رسانه ای و جریان های سهم خواه و سهم طلب که تعدادشان الحمدالله بسیار هم اندک است گاهی در محافل و نشست ها اعلام می کنند که ، کارها در استان  در حد وعده باقی مانده است که صد البته هرگز چنین نیست.

در تحلیل ها و یادداشت های پنج ماه گذشته بارها تکرار کرده ایم که نقد حق همه است مشروط بر آنکه منصفانه، عالمانه و بی  طرفانه باشد و شخص استاندار هم به این مقوله مهر تایید می گذارد.

مقام عالی اجرایی استان گیلان نظر به بومی بودنش و آشنایی کامل  به مسائل و مشکلات ، از ابتدا گام های درست، دقیق و قوی برداشته و ابتدا معضل پسماند منطقه سراوان را  تا حد ۹۰ درصد سر و سامان داد و باقیمانده کارها را  به مدیریت شهری سپرد. در باره این معضل چهل ساله چندین تحلیل ، یادداشت وتولید محتوی منتشر شد که به آنها مراجعه شود.

وی به دلیل  حضور ۱۲ ساله در مجلس ” عضو هیات رئیسه”  و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با ارتباطات قوی با دولت و مجلس و حاکمیت در مدت تصدی بر کرسی استانداری گیلان  برای بسیاری از پروژه های مهم استانی و ملی در سطح استان بودجه و اعتبارات خوبی جذب کرد و همین عامل موجب پیشرفت امور شد.

 در دوران استانداران قبلی به خصوص استاندارهای دهه نود انجام این امور در حد مشاهده و جلسات مکرر در  مرکز استان  بود که حاصلی هم به همراه نداشت و محافل سیاسی و رسانه ای اغلب  توجهی به این موضوع نداشتند یا حداقل بسیار اندک به آن  پرداختند.!

استاندار کنونی گیلان در حالی بر بالای کوه زباله های سراوان نهال کاشت که ورود روزانه یک هزار تن انواع پسماند و بوی تعفن آن تا فرسنگ ها و افزایش حشرات که زندگی  را بر مردم منطقه سراوان جهنم کرده بود، وجود شیرابه های های سمی از قسمت زیرین زباله ها و …..اکنون در سطح به نهالکاری و در بخش زیرین به یک تصفیه خانه تبدیل شده است که البته از کار ساخت و بهره گیری کامل تصفیه خانه اندکی باقی مانده است.

استاندار با پیگیری های بی امان و مستمر خط آهن رشت ، کاسپین در منطقه آزاد انزلی و رشت به آستارا  که یک کریدور فوق العاده  راهبردی  است در واقع  یک پروژه ملی با احتمال رشد اقتصادی بسیار برای گیلان و اشتغالزایی بالا را دنبال  می کند و برای افتتاح این پروژه ها ارام و قرار ندارد.

این خط آهن اکنون به گواه  آمار و گزارش های  مدیران ملی تا ۸۵ درصد پیشرفت عملیاتی دارند و با تامین ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در حال حاضر ، خط آهن کاسپین تابستان امسال بهره برداری می شود و مشکل آزاد راه رشت، قروین هم تا دهه فجر به کلی رفع خواهد شد و گردشگران دیگر در گلوگاه رودبار مشکل ترافیک و سرگردانی و اعضاب خوردی نخواهند داشت.

این فرزند برومند و خدمتگذار گیلان، موضوع آلودگی های دو رودخانه زرجوب و گوهر رود که بنا به اعلام کارشناس های محیط زیستی آلوده  ترین رودها جهانی به شمار می روند را دنبال کرده و با شناسایی سرمنشاء آلودگی ها اقدام های خوبی در شرف انجام است.

دستور برای احداث  تصفیه خانه فاضلاب زندان لاکان، مراکز بیمارستانی ، بخش خانگی و جلوگیری از بیشتر شدن  ریزش فاضلاب از جمله این تحرکات است و اطمینان کامل داریم استاندار با رهایی از پیگیری های خط آهن های مهم و ملی استانی و به موازات آنها معضل آلودگی های مرکز شهر رشت را هم پایان خواهد داد.

  وعده  نیست ، ما نمی گوییم  – لطفا بخوانید

اگر بخواهید بگویید، این قدر از خودتان تعریف نکنید، تحرکات روی زمین چیزی دیگری را حکایت می کند حداقل منصفانه و صادقانه به مواضع مدیران ملی توجه شود که روند کارها در چه مراحلی است.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان دهم تیر ماه در سفری  به گیلان و شهر رشت اعلام کرد: در حال حاضر هشت کیلومتر باقیمانده پروژه آزادراه  رشت، قزوین  به طور میانگین دارای پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی است.

محمد پردل نژاد در حاشیه بازدید از مسیر هشت کیلومتری باقی مانده آزادراه رشت- قزوین و راه آهن رشت- کاسپین که با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور انجام شد، 

 افزود: پروژه هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت قزوین در ۲ قطعه در حال انجام است که قطعه اول ۹۵ درصد و قطعه دوم ۷۸ درصد ” به طور میانگین ۸۵ درصد” پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه ۶ دستگاه پل در این هشت کیلومتر احداث شده است، گفت: هم اینک تمامی پل‌های این مسیر به طول ۲ کیلومتر احداث شده است.

پردل نژاد افزود : همچنین حفاری چهار دستگاه تونل در این هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین به طور کامل انجام شده و از حدود ۲ و نیم کیلومتر مسیر تونل، ۸۵۰ متر لاینینگ باقی مانده که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، متذکر شد: برای اتمام کار در این مرحله و در همین تاریخ به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

 مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان یادآور شد: در سفر اول رئیس جمهوری به گیلان مصوب شد که ۳۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر برای باقی مانده پروژه آزادراه رشت- قزوین اختصاص یابد اما تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان و بیش از اعتبار مصوب پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در اصلاحیه جدید نیز تصویب شد که ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه از محل اعتبارات سفر پرداخت شود.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان گفت: این پروژه از پروژه های مهم استان است که پیش از پایان امسال به بهره برداری می رسد.

آزادراه رشت – قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال – جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان ترین و مناسب ترین مسیر حمل کالا بین دو قاره آسیا و اروپا محسوب می شود.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گیلان از پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی پروژه ریلی رشت – کاسپین خبر داد و گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ریلی در زیر سازی ۹۱ درصد و در روسازی ۵۰ درصد است.

وی افزود: تاکنون ۲۱ کیلومتر از مسیر ۳۵ کیلومتری این خط آهن ریل‌گذاری شده و در مجموع به طور میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۸۲ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اختصاص یکصد میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه اظهار کرد: تمامی مطالبات پیمانکاران با اختصاص این اعتبار پرداخت شده است.

در همین حال خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور نیز از ۲ پروژه یکی روند پیشرفت احداث مسیر ریلی رشت- کاسپین و دیگری هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین بازدید کرد و بر اظهارات پر دل  نژاد مهر تایید گذاشت و همین آمارها را اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسیر ریلی راه آهن رشت_کاسپین یکی از چهار مسیر ریلی اولویت‌دار در کشور است، اظهار کرد: یکی از اهداف دولت تکمیل این راه آهن در فصل تابستان است که به شرطی تمامی اعتبار این امر محقق می‌شود.

خیرالله خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی۸۶ درصدی راه آهن رشت_کاسپین گفت: بر اساس آمار  برای تکمیل این پروژه در فاز نخست به ۴۵۰ الی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با تاکید بر اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی در تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین بیان کرد: با تلاش‌های استاندار گیلان و معاون سازمان برنامه و بودجه زمان‌بندی برای تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین و زمان تخصیص اعتبار لحاظ شده است.

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین در اجرایی شدن کریدور شمال به جنوب، اظهار کرد: شمارش معکوس برای بهره برداری از این پروژه آغاز شده است و هیچ مشکلی در خصوص تامین اعتبار و همچنین اعتبارات مازاد وجود ندارد.

حمید امانی با ابراز امیدواری در خصوص تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین تا ۱۵ مردادماه افزود: با توجه به میزان پیشرفت پروژه و همچنین اقدامات صورت گرفته بسیار امیدوارم که این پروژه تا ۱۵ مردادماه تکمیل شود.

 

سفر استاندار به منطقه واجارگاه – ۲ تیرماه ۱۴۰۲

مشاهده می شود که انجام و اجرای پروژه های مهم اقتصادی و اشتغالزا برای گیلان وعده نیست و علاوه بر مدیران استانی و شخص استاندار، مدیران ملی  با حضور در استان  در این راستا با مستندات و مدارک ، فیلم و عکس و هزینه ها و اعتبارات و شهادت افراد محلی و منطقه ای گواهی می دهند که کارهای به جا مانده از سه تا چهار دهه گذشته گیلان در کمتر دو سال  اخیر و در دولت مردمی سیزدهم  به سمت حل شدن است.

تردیدی نیست که استاندار بومی گیلان بعد از انجام این امور مهم و بعضا به موازات آنها ، برنامه های ویژه ای برای توسعه استان، رشد اقتصادی ،جذب سرمایه گذاران و اشتغالزایی دارند.

 امید است، همه مدیران و  مسئولان کنونی ارگان ها، نهادها و بخش های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی  و رسانه ها و محافل سیاسی و جریانی و غیره دراین راستا و ” برای حفظ منافع مردم استان گیلان و شهر رشت” همراهی کنند. 

 

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

این پست ۶۴۵ بار بازدید شده

مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
رفتن به ابتدای صفحه
شماره و آدرس خود را ارسال نمائید