امروز: سه شنبه, ۲۱ آذر , ۱۳۹۶

راهکار هایی برای داشتن مو‌هایی پرپشت

راهکار هایی برای داشتن مو‌هایی پرپشت

به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حوزه کیلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد. به طور طبیعی مو‌ها در طول یک ماه بین ۲ الی  ۴سانتی متر رشد می‌کنند و البته عوامل موثری بر الگوی رشد مو تاثیر گذار هستند؛ […]


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حوزه کیلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.
به طور طبیعی مو‌ها در طول یک ماه بین ۲ الی  ۴سانتی متر رشد می‌کنند و البته عوامل موثری بر الگوی رشد مو تاثیر گذار هستند؛ این عوامل شامل سن، وراثت، رژیم غذایی، وضعیت عمومی سلامت فرد و شرایط پوست است. بسیاری از خانم‌ها نسبت به کم پشتی مو‌های خود نگرانی بسیار زیادی دارند و از نظرشان رشد موی سر آنها با کندی مواجه است در اینجا به معرفی مواد غذایی مناسب جهت رشد، تقویت و پرپشت کردن موی سر می‌پردازیم.
آهن و نقش موثر آن در سلامتی مو

یکی از مواردی که سبب سالم ماندن موی سر می‌شود، آهن است. مجموع پروتئین‌ها و آنزیم‌های موجود در آن و هموگلوبین که اکسیژن را به خون می‌رساند از جمله مواردی هستند که نقش موثری در زیبایی و سلامت مو‌ها ایفا می‌کنند. آهن را می‌توان از گوشت قرمز و گوشت مرغ، غلات غنی شده، لوبیا، سبزیجات برگ سبز تیره و یا مکمل‌های غذایی دریافت کرد.

زینک عامل سلامتی مو

روی و یا همان زینک شاید موثر‌ترین ماده برای سلامت و پرپشت شدن مو باشد و نقش بسیار مثبت آن را نمی‌توان نادیده گرفت روی در گوشت قرمز، آجیل (گردو، بادام و …)، محصولات لبنی و غلات وجود دارد.

مصرف ویتامین B ضروری است

ویتامین B۶ برای سلامتی مو‌ها ضروری است باید مقدار زیادی از آن را استفاده کنید این ویتامین بیشتر در غلات غنی شده، حبوبات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و برخی از میوه و سبزیجات وجود دارد.

در حالت کلی ویتامین‌های B۵، B۶، B۸ و B۱۲ برای رفع مشکل خشکی مو موثر عمل می‌کنند. این ویتامین‌ها در رویش مو و همچنین احیا وتقویت مو‌های آسیب دیده نقش مهمی دارند. متخصصان پوست و مو معتقدند مصرف مکمل‌های غذایی سرشار از ویتامین‌های B مشکل مو‌های آسیب دیده و خشک را برطرف می‌سازد، اما باید بدانید که تأثیر آنها بعد از چند ماه مصرف مداوم خود را نشان می‌دهد.

اسید‌های چرب ضروری

مواد موجود در مکمل‌های روغن ماهی و دانه‌های بزرگ نقش موثری در ایجاد مو‌های سالم، درخشان و قوی دارد.

سبوس برنج را فراموش نکنید

برنج نقش مهم را در تغذیه ما دارد، سبوس برنج دارای مقدار زیادی ویتامن B است، این ماده غذایی را می‌توان یک الی ۲بار در مصرف کرد یک قاشق چایخوری سبوس برنج را به ۱ لیوان آب جوش اضافه کرده و درب آن را به مدت ۱۰ دقیقه ببندید، بدون نیاز به حرارت پس از دم کشیدن مقداری آب لیمو به آن اضافه کرده و به همراه مقداری عسل میل کنید. همچنین می‌توانید مقداری سبوس برنج را مانند چای دم کرده و پس از شست و شوی کامل سر و آب گیری مو‌ها پوست سرتان را با مقداری دم کرده سبوس ماساژ دهید، توجه داشته باشید که از شست و شوی مجدد مو‌ها بپرهیزید.

 جوانه گندم موثر در سلامت مو

گندم به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی از ویتامین A، ویتامین B، روی یک مکمل غذایی و همچنین ماده مغذی برای سلامت پوست و مو محسوب می‌شود البته باید به این نکته اشاره کرد که غلات با جوانه زدنشان مقادیر بیشتری ویتامین و مواد معدنی و آلی را تولید می‌کنند. به همین جهت استفاده از جوانه گندم بسیار بهتر است، مقداری گندم جوانه زده را تهیه کرده و به صورت روزانه یک الی دو قاشق از آن را به همراه سالاد و یا به تنهایی میل کنید.

دانه‌های سویا و آجیل سرشار از ویتامین
دانه‌های سویا، منبع غنی از پروتئین‌های مفید گیاهی، ویتامین E و آهن است، آنها را می‌توان به همراه آجیل که خود دارای مقدار زیادی روی است به همراه داشت و بدون نگرانی از طبع گرم و چاقی آن جهت پرپشت کردن مو استفاده کرد. همچنین تخمه کدو یکی از بهترین تقویت کننده‌های مو است منبع عالی روی، ویتامین A. به حساب می‌آید و ویتامین B. موجود در آن شامل بیوتین نوعی ماده مغذی لازم برای تقویت مو است که مانع نازکی و شکنندگی مو می‌شود.

سبزیجات دارای برگ سبز سبب تقویت مو می‌شوند

امروزه به دلیل زندگی ماشینی و کمبود وقت سبزیجات نقش مهم تغذیه‌ای خود را از دست داده اند. با گنجاندن آنها در برنامه غذایی روزانه سلامت پوست و مو را به خود و خانواده هدیه کنید یکی از بهترین آنها شاهی است که به دلیل طعم و شاید به سرعت زرد شدن آن کمتر در سبد سبزیجات قرار می‌گیرد. به طور کلی سبزیجات با رنگ سبز باعث تقویت و همچنین پیشکیری از ریزش مو می‌شوند.

ماهی حفاظت کننده مو

انواع ماهی‌ها که حاوی مکمل‌های طبیعی مانند امگا ۳ بوده و برای حفظ سلامت پوست و مو مفید هستند.

ماسک تخم مرغ برای پرپشت شدن مو‌ها

یک الی دو عدد زرده تخم مرغ را به همراه یک قاشق مرباخوری روغن بادام تلخ و یک قاشق مرباخوری روغن شترمرغ مخلوط و به صورت یکنواخت بر روی تمام پوست سر و موهایتان ماساژ دهید و سپس یک کیسه پلاستیکی روی مو‌ها بکشید و بعد از گذشت مدت زمان یک ساعت مو‌ها را بشویید این عمل را در بهار و تابستان هفته‌ای یکبار انجام دهید.

از آلوئه ورا استفاده کنید
آلوئه ورا سبب سلامت مو می‌شود، مقدار ۳ سانت از برگ آلوئه ورا را جدا کرده و ژل را خارج و روی پوست سر خود بمالید به مدت یک ساعت یک کیسه پلاستیکی روی مو‌ها بکشید و سپس سر را به آرامی با آب گرم شست و شو دهید.

موهایتان را با سرکه خرما بشویید

پس از شست و شوی نهایی مو‌ها با شامپو نصف فنجان آب گرم را با نصف فنجان سرکه خرما ترکیب کنید و با آن مو‌های خود را شست و شو دهید.

این مطلب در 24 ساعت اخیر 44 بار بازدید شده

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار و مطالب سایت

این سایت متعلق به گروه خبری منجیل خبر می باشد
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A